Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Kid-sjefen: – Vi er tilbake på et normalnivå

Kid-sjefen Anders Fjeld tror man kan tydelig kan konkludere på basis av april-tallene at selskapet er tilbake på et normalnivå.

Det svarer han på spørsmål om veksten i april har fortsatt inn i mai under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.

-Jeg tror vi skal avstå fra å kommentere mai, men jeg tror at vi kan tydelig konkludere på basis av april-tallene at vi er tilbake på et normalnivå, og vi er veldig godt fornøyd, sier han.

Får se hvor lenge det varer, er klart at når man åpner opp igjen vil mye få seg en peak opp. Folk klør jo etter å bruke penger igjen, men så vil slik unødvendig ting falle noe tilbake igjen vil jeg tro.

1 Like

og interiør

4 Likes

Kona har innredet til den store gullmedaljen under pandemien, har selv hatt hyppige besøk hos Coop Bygg, Megaflis og Maxbo. Enkelte bransjer og sektorer vil klare seg bra - ingen tvil om det :slightly_smiling_face:

2 Likes

Alt er selvfølgelig når dataene ligger på bordet… spørsmålet er timing

Selv om trenden skulle være ned utover høsten, vil det trolig bli flust av muligheter for traderne. Antar det vil komme flere lettelserally etterhvert som smittetallene og tallet på døde avtar, land og regioner åpner opp igjen, og det kommer positive signaler fra medisin- og vaksineprodusenter.

1 Like

EQNR er jo en aksje å følge med på med tanke på betydningen i hovedindeksen:

har vi et kjøpssignal?

1 Like

I følge din linje skulle man da kjøpt på alle tidligere tre topper?

Skulle heller si shortkandidat enn kjøp av Equinor her.

5 Likes
1 Like

Øker litt i bear her nå da jeg troooor vi kan være nær toppen. Kan selvfølgelig gå til 712 så vi får en dobbel topp på OBX, det hadde kanskje vært en fordel mtp formasjonen.

4 Likes

Samtidig

1 Like

Ifølge direktør Sunney Xie ved universitetets senter for avansert innovasjon innen genomikk er testene på dyr vellykkede

Skal begynne med kliniske tester nå så det kommer til å ta laaaang tid dessverre.

1 Like

og når dem er ferdig så kommer dem ikke til å gi den til vesten :joy:

Jo da er jo det neste viruset klart til å slippes løs fra de kinesiske labbene :upside_down_face:

1 Like

#Kinagate :man_shrugging:

1 Like

image

4 Likes

Stemningsbarometer fra Tyskland bedrer seg kraftig

Deb tyske Zew-indeksen ble lagt frem tirsdag formiddag. Den kom inn på 51 poeng i mai. På forhånd var det ventet at indeksen skulle komme inn på 32. Forgående måned lå indeksen på 28,2 poeng.

Indeksen fremkommer ved at inntil 350 investorer og analytikere blir spurt om utsiktene for tysk økonomi det nærmeste halvåret. En positiv verdi indikerer at et flertall av økonomene er optimistiske med tanke på utsiktene, mens en negativ verdi indikerer at flertallet er negative.

– Dette er en stemningsbarometer som skal fange opp «ekspertenes» syn på økonomien. Ting har gått bedre i Tyskland enn mange andre EU-land, og vi blir dermed ikke overrasket om målingen er litt mindre dyster enn sist, noe også konsensus gjør, skriver Nordea Markets i sin morgenrapport.

Vurderingen av den nåværende situasjonen i økonomien er imidlertid dystrere. Vurderingen av den nåværende situasjonen var -93,5 poeng i måneden, fra -91,5 poeng måneden før. Det var på forhånd ventet en indeksverdi på -88 poeng.

1 Like

18.05.20 - Bears 0 - Bulls 1
19.05.20 - Bears 0 - Bulls 2

5 Likes

Alle skal stoppes ut

1 Like

Er ikke glad i trump, men må si meg enig i mye av det han sier her. Baller på seg nå. Hvordan reagerer Kina på dette? :grin:

2 Likes