Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

1 Like

Screenshot_20200519_141150
tenor (5)

Jada jada jeg vet det er mer komplekst en som så :laughing:

4 Likes

Nei har du sett! Det finnes faktisk land som har vett også :ok_hand::+1:

https://www.cnbc.com/2020/05/19/coronavirus-eu-countries-deny-bailouts-to-firms-linked-to-tax-havens.html

6 Likes

Vi er tydeligvis ikke alene

https://www.cnbc.com/2020/05/19/most-investors-dont-think-this-rally-is-for-real-according-to-widely-followed-wall-street-survey.html

2 Likes

Ok ok ok, nå er det min tur, dette er DEN BESTE VITSEN, hør på denne:

:face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Ja, GDP, arbeidsledighetstall, potensiell bølge 2, potensiell handelskrig med Kina, ingenting betyr noe. Jeg forventer brudd på 3k i S&P denne uken, så får vi se om den etablerer seg inne i rangen over. Gjør den det, er det ikke noe annet å gjøre enn å gi seg. Hva ellers skal man gjøre?

1 Like

Ser at Fear-Index har bedret seg siste mnd. Kan se ut som det blir en stund til det store fallet som mest sannsynlig vil komme. Tipper selv 3-6 mnd. da flere av de større bedriftene vil få problemer med lån og tilbakebetaling som følge av konkurser av de mindre bedriftene/de som ikke klarer å håndtere gjelden sin idag.

image

2 Likes

image

1 Like

Tja, den jo etablere seg inne i supply zone en stund før den faller pladask nedover igjen.

Timing er litt viktig.

Et ekkokammer viser tross alt rett et par ganger i døgnet. Var det ikke slik den gikk?

Ja, det er et potensielt scenario. Et annet er euforia-topp over 3k, inn mot 3.1-3.2.
Egentlig er sistnevnte bedre da folk vil slippe guarden ned over 3k, og litt inn i rangen.
Problemet nå er at det er litt for mange oppegående mennesker som prøver å kjempe mot idiotene.
Se bare på pollen @GyldeN postet. Vi vet jo at det er for mange av sistnevnte gruppe i verden, så vi er dømt til å tape :sweat_smile:

Likte close på 4 hr her på OBXen i dag. Alle mine momentum indikatorer peker ned.
Pleier å være ganske grei sannsynlighet på nedgang når de er innstilt slik :thinking:

5 Likes

Kastet bear korta idag.

Dette er egentlig mot bedre vitende ettersom jeg forventer nedgang og har trodd det i lengre tid. Når en ser på alt det negative som nevnt over som børsen ikke tar innover seg ser jeg ingen annen løsning enn og vente til krakket kommer og heller være med på oppturen.

Følger med på utviklingen av Corona bølge 2 som har fått sin spede begynnelse, og vaksine er nok langt unna selv om det virker som den snart er klar ifølge media. Er tross alt en del hinder på veien før en kan slå i bordet med at dette virker.

Vi snakkes, og ønsker alle bjørner lykke til, er hellig overbevist om at dere får rett.

4 Likes

Må si jeg kjenner en del på usikkerheten rundt timingen av bjørnene mine i disse tider men vil ikke gi slipp før vi bryter 200MA og fib61,8(fra ath)

Ellers var det interessant at rallyet stoppet i bunn av trendkanalen fra forrige top.

Øyner også mulighet for HS pattern med completion ila. kvelden

5 Likes

Hvem er det som sitter i ekkokammer egentlig? Tror det heller er “This is fine” folkene

6 Likes

Ja, følger også med på den HSen. Får håpe det ikke er en beartrap. Ganske tydelig på hourly.

Nå må bears forsvare seg!

1 Like

Uenig,

de som er så fryktelig pessimistiske tar ikke innover seg selv at de fleste andre (hvertfall i ledende posisjoner) står sammen om å sprøyte inn med det som må til.

For hvem er villige til å gå for noe som betyr full stans i en verden hvor vi er veldig avhengig av hverandre og ikke minst tillit.

Så da er gjeld bedre enn å skru av og ta livet av store industrier og systemer som store deler av verdens befolkning er avhengig av for å få mat, energi og livsviktige ressurser og tjenester. Som forhåpentligvis en gang i nærmeste framtid skal klare å stå på egne bein igjen.

Alternativet er å vente for så å må inn med røde kors (om de gjenstår) og mutual aid over hele linjen til de som er igjen. Eller en sosial revolusjon og alt det bringer med seg, noe kapitalistiske systemer absolutt ikke tjener noe på. Noe som har vært et av de største motmålene til utenriks og innenrikspolitikken i USA siden andre verdenskrig.

Slike fundamentale vinklinger tar «realister» som er bearish index i disse dager ikke innover seg.

3 Likes

Pessimist? Aldri. Realist: Ja!

S&P prøvde på 2960 men trakk seg ned noe igjen. Virker å være god motstand der. Mon tro hvor mange dager den tåler å ligge der uten å ta steget opp før mange får kalde føtter.

2 Likes

Dette er vel også ett bull tegn…

1 Like

At staten skal støtte de som trenger det er det ingen tvil om, men om måten de skal gjøre det på er å kjøpe junk bonds og presse opp aksjepriser til skyhøye P/E tall er jeg mer usikker på om er riktig vei. Hvorfor har vi et marked? Jo for å allokere kapital på en rasjonell måte, men den måten Fed og andre sentralbanker oppfører seg på er veldig destruktivt i forhold til det kapitalistiske system, og begynner faktisk mer å ligne på kommunisme.

Og ja markedet kan falle selv i tider med ekspansiv pengepolitikk

6 Likes

Veldig tidlig å si men fikk akkurat et større move ned i rødt, så ut som skulderen var lost der en stund