Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nei, jeg klarer ikke å se for meg en bull uke, men et par dager i ny og ne ja…

1 Like

Det er klar at dette får voldsomme konsekvenser på produktivitet, mon tro hva det totale underskuddet blir når man er i stand til å få oversikt over de totale kostnadene når ragnarok har lagt seg?

1 Like

Suckers rally i ny og ned ja. Det var det en del av i 2008-2009 også.

1 Like

I 2008 var det 8 uker uten oppgang etter hverandre:

Oversolgt. Perfekt bounce fra 2018 lows mer eller mindre + Pluss stimulus. Derfor går vi muligens opp neste uke. Jeg er bear på lenger sikt, men mtp hvor fort markedet beveger seg begger veier kan oppturen bli både rask og kortvartig tror jeg

2 Likes

Det er ingen her som har sagt endelig bunn, men bare på mandag går børsene i Europa fort 7% opp

Se hvor fort børsene har falt i forhold til andre bear markets

3 Likes

Vi får se, det blir interessante uker/måneder. Hovedindeksen endte på 675 på fredag, la oss se om er par ukers tid hva den ligger på da.

At børsene i Europa går opp 7 % på mandag har jeg virkelig ikke tro på. Vil tro futtene i USA er røde mandag, og at eventuell oppgang på Oslo Børs tidlig mandag formiddag fordufter utover dagen og ender i rødt.

Mulig jeg misforstod litt. Fikk inntrykk av at noen så for seg en grønn uke, hvilket jeg ikke tror helt på. Samtidig kan jeg lett se for meg kraftig oppgang for eksempel man-tir og andre rekyler fremover

2 Likes

Kjem til å være deilig volatilitet i mange veker :slight_smile:

1 Like

2 dager på rad med oppgang…??? I dagens marked?

Nå har S&P 500 vært innom bear marked-territoriet i forrige uke, og det har ikke skjedd siden 2007-2009. Da falt S&P 500 56 % fra topp.

Jeg blir ikke overrasket hvis noe lignende skjer i dette tilfellet. Mao. kan det fortsatt være svært langt ned til endelig bunn.

1 Like

Ride the wave. Får ta litt bull på lavere giring neste uke. Holder også øye på olja, som fort kan gå i andre retning igjen.

Tenker spesielt på hvordan US shale produsenter sliter nå om dagene. Går flere av de konken, vil jo tilbudet derfra falle, og deretter når OPEC når en avtale vil oljeprisen få et godt byks opp - kanskje i tandem med økt aktivitet fra produksjon og reise rundt om i verden (noen uker tidligst, eller måneder)

2 Likes

Tipper per i dag:
2800 - 2860 før vi skal ned til lows

Kaffigrutspådom:
Grønn weekly spx
Stor raud weekly i veka etter.

Subject to change, not a trading advice :sweat_smile:

2 Likes

Tror man først og fremst skal se på dager og ikke uker i disse volatile tider, det gjør jeg i hvert fall. Om det blir en grønn eller rød uke tjener man egentlig ikke noe på å vite nå siden man kan handle hver dag.

1 Like

Så klart kan vi ha flere dager opp selv om vi er i bear marked. @ sp500 2008 f.eks

29.09.08 til 10.10.08 ned 31 %

10.10.08 til 14.10.08 opp 28 %

2008huh

4 Likes

Har Bear x 3 i Mowi. Samt shorter på Mowi og Salmar.
Tviler om fiskemarkedene i Frankrike og Tyskland blir rennt ned av folk den nest mnd. Flyfrakt til US er også historie.

Er Også i Bull Hvete x 12

2 Likes

@babyrage er Sjef. Følg med på kva sjefen tenker.

4 Likes

Jeg burde ha hørt på deg og meg selv, @holmes:joy: :joy:

Men jeg satte en SP500Bear x18 i 15-tida da SP500 dalte ned fra 2600 til 2500. Skulle jo i etterpåklokskapens selvsagt solgt da og vært kjempehappy med enorm gevinst på 2 timer, men FOMO’en tok meg og plutselig så jeg for meg alt det negative som kommer til å skje, uten å tenke på det jeg hadde sagt til meg selv og andre her tidligere på dagen.

Så at en kjemperekyl skulle komme fredag kveld var plutselig litt mindre sannsynlig i mitt hode. Hadde jeg bevart gangsynet og ikke blitt overtent av FOMO kunne jeg potensielt hatt 70k mer på kontoen enn jeg har idag.

Ingen krise selvsagt, og reelt tap var kun 20k, men en fin lærdom i FOMO og det å sikre gevinst. På mitt nivå bør avkastning på 200% og 50k i løpet av to timer være mer enn god nok gevinst til at hele eller store deler skal sikres, og det skal jeg ta lærdom av. :muscle::muscle:

8 Likes

Hugsa at det er mange bedre alternativ enn desse derivata. T. D kan ein sette stopploss på CFD så lenge futures markedet er opent👌.

1 Like

Tips til handelsplasser for CFD’er?? Nordnet har dem ikke, og handelsplasser som plus500 og lignende holder jeg meg unna.