Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Enig i det som sies der, så mange som mulig skal gjøres til optimister på at festen skal fortsette. Er det er bevisst eller er det av natur? :face_with_monocle:

Jeg begynner å mistenke at vi skal til nye ATH i NQ, SPX og DJIA…

2 Likes

Oppgangen i dag på OSE var på meget labert volum:

https://www.tradingview.com/x/ScR83Ioo

Slapp av, det kommer ned igjen. Begynner å få reklame fra flere hold om å få pengene inn i markedet for jeg taper visst så sykt på å ha dem på konto. Tar det som et tegn på at vi topper snart.

7 Likes

Nedturen kommer vel når den siste pessimist har blitt optimist igjen, slik som i vinter. Må bare se når Dagens næringsliv kommer igjen med oppslag som “ikke sitt på kontanter, invester alt” :wink: Da er det bare å rømme skuta :joy: :joy:

Datoen traff nesten på peaken på oslo-børs, ikke helt på US-indeksene:

6 Likes

Når alle “småsparerne” (Hater det uttrykket) er inne skal teppet dras vekk under beina…men nå har ting stått stille 1 mnd som nevnt så…

Ja det er nærmest umulig å spå nå for tiden. Vi skal nok inn i et bearmarked, men jeg blir ikke overasket om det nå kommer tidenes rally og så full kræsj til høsten igjen.

Kommer tidenes rally nå så blir jeg veldig overrasket, men markedet er så frakoplet realiteter nå at jeg ikke tror så mye - jeg følger planen min til punkt og prikke og står ved den.

:grin:

2 Likes

Ja medregnet det som allerede har kommet da. Børsene har jo steget ganske bra fra bunnivå på kort tid allerede.

1 Like

Neste “leg ned” begynner nok allerede i morgen, her er det bare å “holde seg fast” på akebrettet.

1 Like

Ja alt kan skje. Men nå fikk både oslo børs og s&p kavet seg over “viktige” nivåer igjen.

Fed må jo bare mate på og ikke være så jævla kjipe :sweat_smile:

En mulighet som for meg ser ut til å stemme overens med regler i EW er at vi startet på et ekspanderende triangel i begynnelsen av 2018, og at vi nå er inne i “siste” 5’er opp før den virkelige korreksjonen kommer.

EW triangler har en undertelling på 3-3-3-3-3, her illustrert med ABC i blått.

2 Likes

Interessant det må komme på et eller annet tidspunkt. Hvorfor mener du det blir leg ned i morgen? Tror du ikke korreksjon kommer nærmere Q2?

1 Like

Skal jeg stikke fingeren i været og legge hodet på blokka vil jeg tippe svak rød åpning, relativt flatt frem til cash åpner i US, deretter siste krampetrekning opp. Sell off inn mot close eller grønn close med gap ned onsdag. :partying_face:

1 Like

This! :point_down:

5 Likes

Denne er interessant

3 Likes

Det der er en skandale, FED burde ikke kjøpe junk bonds

2 Likes

IMG_20200525_231345

Skattebetalerne er sikkert svært fornøyd… :slight_smile:

1 Like

Tror ikke den jevne amerikaner forstår hva som foregår. Mange av de tror jo at europa er et land så? :crazy_face::joy:

Er det ikke et eget land…??? Hmm… :slight_smile:

Nei, de støtter nok det meste som skjer så lenge de får helikopterpenger de selv må betale tilbake :slight_smile:

2 Likes