Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

@holmes
Ingen ting som backer mistanken om leg ned i morgen?

Jeg ser denne formasjonen:

2 Likes

Ser ut som den sveitsiske sentralbanken har kjøpt en del.

https://m.holdingschannel.com/13f/swiss-national-bank-top-holdings/

Det er jo klart at når man kan trykke penger og så kjøpe aksjer så er det ikke lett å spå markedet. Indeksene hadde vel vært nede på finanskrisenivå allerede uten sentralbankene.

Bruk av lol og masse poster vitner om frustrasjon/desperasjon bare for å ha det sagt. Du kan ikke vinne mot FED. Dette er den nye greia nå. Risikoen for vedvarende fall i equity markedet er uhyre lav de neste tiårene før dette ender i en siste voldsom finale. Mitt råd er å dekke inn shorten før det er for sent. Det skal pumpes mye i de kommende år.

Godt å se at de fleste er bull for tiden🙂

1 Like

hvorfor skal man investere i marked som pumpes og ikke støttes av fundamental vekst i selskapene inngår i indeksene? Skal man da ha god risikostyring kan det sannelig bli kostbart med nedsidebeskyttelse da nedsiden tydeligvis er en åpenbar del av tankerekken.

Det du nevner her har vært tilfellet siden 2008, så de som sier at vi skal på enda et nytt bull-run kan greit nok få rett, men da er det bare å skrote lærebøkene, da prinsipper rundt investering og risikostyring vil bli basert på fantasi og “storebror betaler”.

Jeg er bear, men setter ikke en eventuell short før denne galskapen roer seg. Som dere sier; dont fight the FED, men å løpe etter dette er på ingen måte en god strategi for å få god avkastning over tid. Cash er fint til markedet slutter å være schizofrent.

Mange selskaper henter penger i disse tider, men merk dere setningen der større eiere selger seg ned i samme slengen. Altså ikke bare drift de henter penger til. Distribusjon er fint, eller hva?

ja, nei, vet ikke jeg…

2 Likes

Ja, blant annet den. Dessuten har du både en mulig rounding top og bratt fallende trendkanal fra toppen. Volumet tørker opp og husleia skal betales.

3 Likes

Grønt i Asia, grønn olje og grønne futter. Klarer vi og få etablert oss over 800 idag? :slight_smile:

Hehe, dette begynner å ligne en parodi @Buffet - men det er typisk også for bulltraps, man tror markedene bare kan gå en vei. Det er først når mange nok er bondefanget de store gutta vil dumpe.
Vet ikke hvilken newsevent som vil være påskuddet for dette, men det vil være noe vi ikke forventer. S&P Futures var over 3000 i natt, men har falt under igjen nå.

1 Like

På tirsdager er det alltid positive vaksine-nyheter, denne tirsdagen intet unntak.

1 Like

Fortsatt over 3000

3 Likes

Brudd opp av denne nå?

1 Like

Jeg tror den bryter opp, eller har den brutt opp allerede?

Og det skal fortsette i flere tiår til. Vil du tjene masse penger kjøp Bull. Vil du tape kjøp Bear.

1 Like

Snakkes om 6-12 mnd Hild

1 Like

Har brutt opp i futures chartet.

1 Like

Vi får se, jeg krysser fingrene for brudd på denne:

Edit: Jeg forventet egentlig et større byks i indeks i morges, Roger spådde åpning på 0.7% men den falt bra tilbake. Vi nærmer oss key resistance nivåer her. Oscillators viser overkjøpt. Får se om den kan gå videre på kort sikt når US åpner. Foreløpig ser det greit ut for egen del.

1 Like

image

2 Likes

Dere vet hva denne candlen betyr :slightly_smiling_face:

Snur futures her nå, og får en kraftig korreksjon så kan det være hodet i en HS.

2 Likes

Klarer vi å få etablert brudd over 3000 allerede i dag? Gikk fortere enn forventet :slight_smile:

Nå skal ballet åpne først…

1 Like