Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Fikk tettet et lite gap som ble dannet på vei ned der :grin:

3 Likes

Stille før festen

4 Likes

Naturbilder på twitter og

2 Likes

Over 800 nå :muscle:

image

1 Like

Bearposisjonene begynner å gjøre vondt når man ønsker seg second wave. Det er lite data som støtter det.

3 Likes

Ønsker det ikke men forventer det. Mener US åpner opp for tidlig.
Har cash klar for å øke men venter nok til i morgen for å få bekreftet en reversal.

Det er flere “eksperter” som spår at det vil komme en bølge 2. Jeg vet ikke hvilke data du sikter til @Hild, men all erfaring fra tidligere pandemier tilsier det vil komme flere bølger inntill vi har en vaksine.

On Friday, White House coronavirus taskforce member Dr Anthony Fauci said new localized outbreaks were “inevitable” as mitigation measures are relaxed. He said a full-blown second wave could be avoided if the holy grail of containment measures – testing, quarantine and contact tracing – continued to be adhered to.

Fauci said he was hopeful that the US would be ready, though a recent study by Harvard University found that only nine states were conducting, or near to conducting, the minimum recommended testing. Hours after Fauci spoke, Donald Trump ignored health guidance and ordered houses of worship to open for in-person services at the weekend.

These disparate responses to the pandemic are not just happening in the White House, but across America.

After 51 days on lockdown, Minnesota ended its statewide stay-at-home order on Monday. A new order, dubbed Stay Safe MN, will allow more flexibility and social interaction amid the pandemic.

For nurses in Minneapolis, it’s too soon. In emotional testimony at the state capitol last week, they told lawmakers they feared that a surge in cases would cost more lives, including those of health workers.

A surge of Covid-19 infections would exhaust the state’s personal protection equipment (PPE) supplies, warned Mary Turner, a critical care nurse at North Memorial Health hospital and president of the Minnesota Nurses Association.

“We are approaching the surge point very fast,” Turner said.

Even Minnesota’s governor, Tim Walz, believes worse is to come. “It is going to get worse here before it gets better. That is an absolute guarantee,” Walz, a Democrat, told reporters as he outlined his cautious reopening plan.

2 Likes

Hehe. Sikkert mange som sitter klare og krysser fingrene hver dag for at dødstallene stiger i været :sweat_smile::see_no_evil:

Det er absolutt ikke det dette handler om.

Jeg ønsker meg et fritt marked hvor markedskreftene styrer retning på priser, basert inntjening, vekst og fremtidsutsikter. Når ingen av disse områdene ser særlig positive ut på kort eller mellomlang sikt, så vedder man på fall i aksjer. Verre er det ikke.

Aksjemarkedet er så frakoblet virkeligheten at man må være passe naiv for å påstå at prisingen, basert på historiske multipler for markedet som helhet, nå er lav.

Det eneste argumentet til bulls for at dette skal videre opp er at myndigheter ikke vil la det falle.

Er det et godt argument for å kjøpe mener du? At man skal se helt vekk fra selskapene selv sier?

70% av selskapene i US har trukket guidingen sin. Det sier egentlig ganske mye om hvor usikker fremtiden ser ut.

Merk også at vi ikke har en eneste candle close på 15 min chartet over denne streken enda:

11 Likes

Helt enig i det du skriver og den kommentaren var ikke rettet mot noen på dette forumet altså :wink:

Men jeg tror faktisk det er folk der ute som ønsker å tjene penger på elendigheten med store posisjoner som da håper på økte døds-tall og nye bølger.

Nei fundamentalt er det lite som peker mot oppgang. Så det går nok mye på TA. Men der er det heller ingen fasit. Noen gjør det enkelt, mens andre gjør det fryktelig avansert.

Så er det jo sentralbankene som trykker penger som galne og en deø sentralbanker kjøper også aksjer som spiller inn.
Obligasjoner med negativ rente er heller ikke så veldig spennende. Så ja børsen er uten tvil et tivoli om dagen.

DNB ruser godt i dag, hvilken kontekst skal man plassere det i?

Om børsen så hadde steget til 815 idag, så kunne man vel tegnet en strek på 15-min chartet da også uten close over streken?

Skrev på chatten i morges at det har vært sektorrotasjon i US fra helse-til-finans.
Skrev også at vi kunne forvente det samme ville skje her. There’s your context :thinking:

3 Likes

Man kan tenke at avskrivninger ikke blir så ille? Jeg synes det virker litt forhastet. På den andre siden, det er vel nesten bare reiseliv/uteliv og olje som blir direkte påvirket nå. Resten blir først truffet ved en langvarig resesjon.

Jeg har mye cash og har vært for bear, men tenker at det siste ikke er sagt her. Samtidig, er godt i pluss i år takket være kitron og så nekkar.

3 Likes

https://www.cnbc.com/amp/2020/05/25/stock-market-futures-open-to-close-news.html

:crazy_face:

2 Likes

Når euforien tar overhånd, da kommer som oftest smellen. Makro og indekser går motsatt vei. Til slutt slår tyngdekraften inn.

3 Likes

Hvor langt går strikket før det smeller?

4 Likes

Likte uke oppsettet hans, for han treffer svært godt :slight_smile:

Hehe, altså, hvis reiseselskap går fra konkursprising til 10% opp, så…

Voldsomt aktiv han var på Twitter idag :joy::joy: tyder på han har store posisjoner. Blir spennende :slight_smile:

1 Like