Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Håper du ikke fucker deg helt da. Jeg er redd for at vi er i en ny era hvor man må tåle sniksosialisme gjennom sentralbankenes vanvittige stimulanseprogram.

Ja, det er annerledes denne gangen, det kan ikke gå ned…

Selv om Powell selv sier at hvis selskaper begynner å gå konkurs, så har vi et problem…

2 Likes

https://www.cnbc.com/2020/05/21/many-americans-used-part-of-their-coronavirus-stimulus-check-to-trade-stocks.html

3 Likes

Har vært i markedet i over 10 år, mine første innvesteringer var faktisk i 2007, du kan tenke deg hvordan det var å være bull i løpet av 2008 :sweat_smile: Så no worries, skal være her i 10 år til! :facepunch:

4 Likes

Det samme skjer jo også i Norge,ser jo bare på Nordnet der det nå har strømmet til med nye kunder…

Fra chatten - trenger mer av denne type ting:

IDEX

Er det ikke mye av denne type ting allerede? Synes det går opp bare selskapene blir nevnt jeg, uansett om det er negativt eller positivt…

1 Like

Hehe, samme her, men det er ikke nok føles det som. Men det er typisk late stage i rally når sektorer som er dømt til å dø i en krise begynner å gå mye. F.eks under kryptobobla i 2017, så så man at når BTC falt julen 2018, så begynte alts å bulle som f… ut januar. Mange av dem eksisterer ikke lenger.

Klart det. Mange har ventet flere år på en korreksjon, hvor mye falt OSBX?

De som kjøpte når fallet var på det verste, har gjort det bra nå. Men slik markedet er i dag, gjenspeiler det ikke realiteten og vi har ikke ett fritt marked…

2 Likes

det er ikke representativt å kalle en 25% bevegelse over to mnd “å gjøre det bra” med mindre de selger og går short :sweat_smile:

1 Like

Er ikke 25% bra?

Fant tre gode grunner til å kjøpe 10000 bjørner her mot slutten av dagen.

Blå linje, taket i trenden jeg tegnet tidligere i dag.
Rød linje, taket i wedgen Nocturne tegnet
Grå linje, motstand etter gapet i mars som nå er tettet.

5 Likes

Jeg stoler på FED og det faktum at OSEBX har brutt opp gjonnom 800 og SP500 opp gjennom 3000. Det er bare å laste opp Long.

Les det en gang til så skjønner du hva jeg mener.

Nå synes jeg å føle på en viss eufori?

Man ser det på diverse forum, samme med media.

Har du ikke lastet før nå…?? Hvor var du da Oslo børs stod i 605?

2 Likes

Enig, jeg har lurt på hvorfor jeg selv ikke lastet lengre nede, men å laste nå er litt uaktuelt.

Ikke hatt 100% avkastning i enkeltaksjer før i år.
Turde å øke i 3 aksjer i mars, har over 100% på alle de 3 nå. Galskap.

Lurer virkelig på hvordan folk rasjonaliserte oppgangen i 08 før det endelige fallet. Må jo minne litt om dagens situasjon. Stimulanse eller ei.

5 Likes