Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

I SPX ikke ES, altså i cash, som hovedsaklig benyttes i EW

1 Like

Jeg kan ikke EW godt nok men nok til å kunne gjøre en basic telling. Ser dette riktig ut?
Stemmer med fib-kriterier - OBX stanger snart i 0.618 retracement ( grønn strek rundt 734)
målt fra ATH til bunn i mars).

1 Like

Kan være riktig det der, vanskelig å si om det er en komplett 5er uten å zomme litt ut.
Din nr 5 kan også være 3 av 5 i større skala.

Takk for input. Jeg heller jo mot at vi er i en bølge 5 nå, og ikke 3 (ref @Hocki sitt chart).
Økte short på 733, regner med 0.618 fib bør være nok retacement i denne omgang.
Hvis det er 3’er i en større 5er og denne er complete så vil uansett 4 være ned :thinking:

1 Like

Jeg også mener det er stor sannsynlighet for at vi er i bølge 5, men den også vil jo bestå av 3x5. Så som sagt er det vanskelig å sannsynliggjøre hvor vi er uten å se litt lengre tilbake i tid.

1 Like

https://goi.nf/?sxdxnetqijvx

OSEBX stanger hue i motstand.

2 Likes

Så da er vi faktisk inne i den stigende trenden igjen på langsikt? :slight_smile:

1 Like
2 Likes
2 Likes

Yo jeg begynte jo bare helt nylig å kjøpe det her og det er allerede min verste performer, hvor store tap sitter dere egentlig med som har skrket krakk siden mars?

image

image

3 Likes

10 % :joy:?

941

Jeg har stoploss på 3300. Sitter lett et par mnd til :+1: Fortsatt bra profitt fra mars

5 Likes

Det er bare å gjøre som grisen å grave seg godt ned i gjørma! solsteiken kommer den, bare vent :mask:

1 Like

Velkommen til bamseklubben hvor vi blør fra alle hull! :face_with_head_bandage:

Har snittet ned en del og vært inn og ut men hodler for harde livet nå.
Håper bare dette ikke utvikler seg til nok et bullflag. Hører dere okser? :fu:

(Legg merke til bearish div. i RSI)

3 Likes

Dow Jones hadde en fryktelig solid dag i går. Tenkte derfor på nedgang i dag til glede for bjørnene

Meeeen :sweat_smile:

:heart_eyes: :heart_eyes:

1 Like
1 Like

Hvordan er nattesøvnen med slike produkter? Jeg solgte aksjer i januar og gikk rett på short med ganske store posisjoner i forhold til min lommebok. Var for tidlig ute og tok da heller tapet.

Men kjente nattesøvnen ble dårlig med slike posisjoner. Hadde sikkert vært bedre ved bruk av stop-loss da men det bruker jeg aldri.
Jeg er jo vant til høy risk iform av biotek-aksjer og krypto. Men kroppen likte ikke slike posisjoner. Så nysjerrig på hvordan dere andre har det der? :slight_smile:

Jeg er i samme situasjon som deg når det kommer til slike, da kjøper jeg heller aksjer og tar en smell om fallet skulle komme. Sover mye bedre av en potensiell smell enn å eie slike produkter…

1 Like

Det er jo bare 2x giring så jeg sover godt om natten. Tenker litt slik som @GyldeN her, tenker å sitte en god stund med dette. Følger teorien om trappene opp og heisen ned. Hjelper også at mye av det som spises av foreløpig er gevinst fra tidligere i år.

Fornøyd med å ha truffet nær intradag HOD i dag :grin:

Vi får prates igjen når det begynner å tære av egenkapitalen heller :thinking:

2 Likes

Ja, det blir vel litt anderledes enn om du shorter aksjer i et selskap for f.eks 2 millioner kroner og en uke etterpå så har kursen steget 110% :sweat_smile:

Bearprodukter så kan man vel bare miste innsatsen? (Har kun shortet enkeltaksjer selv.)