I SPX ikke ES, altså i cash, som hovedsaklig benyttes i EW
Jeg kan ikke EW godt nok men nok til å kunne gjøre en basic telling. Ser dette riktig ut?
Stemmer med fib-kriterier - OBX stanger snart i 0.618 retracement ( grønn strek rundt 734)
målt fra ATH til bunn i mars).
Kan være riktig det der, vanskelig å si om det er en komplett 5er uten å zomme litt ut.
Din nr 5 kan også være 3 av 5 i større skala.
Takk for input. Jeg heller jo mot at vi er i en bølge 5 nå, og ikke 3 (ref @Hocki sitt chart).
Økte short på 733, regner med 0.618 fib bør være nok retacement i denne omgang.
Hvis det er 3’er i en større 5er og denne er complete så vil uansett 4 være ned
Jeg også mener det er stor sannsynlighet for at vi er i bølge 5, men den også vil jo bestå av 3x5. Så som sagt er det vanskelig å sannsynliggjøre hvor vi er uten å se litt lengre tilbake i tid.
Så da er vi faktisk inne i den stigende trenden igjen på langsikt?
Yo jeg begynte jo bare helt nylig å kjøpe det her og det er allerede min verste performer, hvor store tap sitter dere egentlig med som har skrket krakk siden mars?
10 % ?
Jeg har stoploss på 3300. Sitter lett et par mnd til Fortsatt bra profitt fra mars
Det er bare å gjøre som grisen å grave seg godt ned i gjørma! solsteiken kommer den, bare vent
Velkommen til bamseklubben hvor vi blør fra alle hull!
Har snittet ned en del og vært inn og ut men hodler for harde livet nå.
Håper bare dette ikke utvikler seg til nok et bullflag. Hører dere okser?
(Legg merke til bearish div. i RSI)
Dow Jones hadde en fryktelig solid dag i går. Tenkte derfor på nedgang i dag til glede for bjørnene
Meeeen
Hvordan er nattesøvnen med slike produkter? Jeg solgte aksjer i januar og gikk rett på short med ganske store posisjoner i forhold til min lommebok. Var for tidlig ute og tok da heller tapet.
Men kjente nattesøvnen ble dårlig med slike posisjoner. Hadde sikkert vært bedre ved bruk av stop-loss da men det bruker jeg aldri.
Jeg er jo vant til høy risk iform av biotek-aksjer og krypto. Men kroppen likte ikke slike posisjoner. Så nysjerrig på hvordan dere andre har det der?
Jeg er i samme situasjon som deg når det kommer til slike, da kjøper jeg heller aksjer og tar en smell om fallet skulle komme. Sover mye bedre av en potensiell smell enn å eie slike produkter…
Det er jo bare 2x giring så jeg sover godt om natten. Tenker litt slik som @GyldeN her, tenker å sitte en god stund med dette. Følger teorien om trappene opp og heisen ned. Hjelper også at mye av det som spises av foreløpig er gevinst fra tidligere i år.
Fornøyd med å ha truffet nær intradag HOD i dag
Vi får prates igjen når det begynner å tære av egenkapitalen heller
Ja, det blir vel litt anderledes enn om du shorter aksjer i et selskap for f.eks 2 millioner kroner og en uke etterpå så har kursen steget 110%
Bearprodukter så kan man vel bare miste innsatsen? (Har kun shortet enkeltaksjer selv.)