Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hmm siste idiotene skal lures inn i aksjemarkedet på vg

Screenshot 2020-05-27 21.27.59

7 Likes
3 Likes

Selv om økonomien går bedre er det ikke så mange av våre medlemmer som opplever oppgangen som den bratte v-kurven noen økonomer snakker om, sier Sunde.

Han peker på at mange selskaper har tappet egenkapitalen etter flere måneder med til dels kritisk lav aktivitet.

– De aller fleste i den situasjonen vil forsøke å klore seg fast så lenge som mulig, men de har lite å gå på. Selv om aktiviteten skulle gå fra 50 prosent til mer normale 80–90 prosent er det ikke sikkert det er nok til å redde bedriften, sier Sunde.

:point_up_2:

2 Likes
1 Like

“sjokk” :crazy_face::joy::roll_eyes: komikveld

1 Like

1 Like

Selv om mye ser fundamentalt dårlig ut i verden nå, var det ikke mye snev av bear over de amerikanske aksjeindeksene i kveld. Meget sterk close, og stenging over 3000 poeng på SP500 er vel et mega kjøpssignal.

Dow Jones gikk jo nærmest amok :joy:
Det må kjennes på kroppen på de som har tatt på seg litt for store short/bear-posisjoner vil jeg tro :sweat_smile:

Ja, bra volum på close i US faktisk.

Blir stadig mindre klok på det her…

kommer til å måkke ut den posisjonen jeg tok 30 min før close i dag i hvert fall :slight_smile:

Det er vel dette vi har ventet på: Den Store Euforien, sammen med alle som må dekke inn shorten. Var nok mange bjørner som ble spist på slutten der i dag. Da vet vi at toppen er inne…

3 Likes

Jeg tror vi skal en hel del prosenter til opp før smellen kommer. Den som lever for se :slight_smile:

:dizzy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

Nåh…

3 Likes

Olja fikk seg en knekk. Rimelig stor lagerbygging på tross av OPEC+ kutt:

Crude Inventories:
Crude: +8.731M
Gasoline: +1.120M
Distillates: +6.907M
Cushing: -3.370M

#oott #API

3 Likes

Er det så vanskelig da? Balanseregnskapet for US economy er utvidet drastisk gjennom massive stimulanser. Alt av equity i US er nå mer verdt, følgelig øker Market Cap. Slutt å sammenligne index nå med index før de drøye stimulansepakkene kom.

2 Likes

Det er ikke komi. Du ser resultatet av massiv stimulanse. Du må virkelig ikke vedde Bear nå

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/05/27/house-sends-china-sanctions-bill-to-trumps-desk-as-tensions-escalate.html

2 Likes

image

6 Likes

Enda sterkere stigningstakt er signalisert :slight_smile: