Hmm siste idiotene skal lures inn i aksjemarkedet på vg
Selv om økonomien går bedre er det ikke så mange av våre medlemmer som opplever oppgangen som den bratte v-kurven noen økonomer snakker om, sier Sunde.
Han peker på at mange selskaper har tappet egenkapitalen etter flere måneder med til dels kritisk lav aktivitet.
– De aller fleste i den situasjonen vil forsøke å klore seg fast så lenge som mulig, men de har lite å gå på. Selv om aktiviteten skulle gå fra 50 prosent til mer normale 80–90 prosent er det ikke sikkert det er nok til å redde bedriften, sier Sunde.
Selv om mye ser fundamentalt dårlig ut i verden nå, var det ikke mye snev av bear over de amerikanske aksjeindeksene i kveld. Meget sterk close, og stenging over 3000 poeng på SP500 er vel et mega kjøpssignal.
Dow Jones gikk jo nærmest amok
Det må kjennes på kroppen på de som har tatt på seg litt for store short/bear-posisjoner vil jeg tro
Ja, bra volum på close i US faktisk.
Blir stadig mindre klok på det her…
kommer til å måkke ut den posisjonen jeg tok 30 min før close i dag i hvert fall
Det er vel dette vi har ventet på: Den Store Euforien, sammen med alle som må dekke inn shorten. Var nok mange bjørner som ble spist på slutten der i dag. Da vet vi at toppen er inne…
Jeg tror vi skal en hel del prosenter til opp før smellen kommer. Den som lever for se
Nåh…
Olja fikk seg en knekk. Rimelig stor lagerbygging på tross av OPEC+ kutt:
Crude Inventories:
Crude: +8.731M
Gasoline: +1.120M
Distillates: +6.907M
Cushing: -3.370M
#oott #API
Er det så vanskelig da? Balanseregnskapet for US economy er utvidet drastisk gjennom massive stimulanser. Alt av equity i US er nå mer verdt, følgelig øker Market Cap. Slutt å sammenligne index nå med index før de drøye stimulansepakkene kom.
Det er ikke komi. Du ser resultatet av massiv stimulanse. Du må virkelig ikke vedde Bear nå