Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ser det samme volumbildet. Tre lange søyler på ukesdiagrammet. På dagsdiagrammet er det naturligvis flere men volumet er lavere og vi fikk en RSI-divergens. Enn så lenge går det oppover.

1 Like

Spørsmålet man nå stille seg er hvor lange nedgangstider man tenker seg. Er det snakk om uker, måneder eller år?

Hvis man tror på uker, så gir en rekyl nå mening. Er det måneder, så forventer man da en skikkelig nedtur til. Så er spørsmålet, tror man dette vil bringe økonomien i knestående i flere år framover? Da skal vi langt ned.

Jeg tenker at innen noen måneder, så er det i hvert fall behandling på plass, hvis ikke, vaksine innen utgangen av 2020.

Hvis man tror alt er tilbake til normalen til q3, så tenker jeg at vi er tilbake på ath fort innen 24 mnd. Det er såpass mye stimuli som kommer til å flyte at kursene går opp som en ballong under vann.

4 Likes

Ser Goldmann spår 15 prosent til ned og råder folk til å holde seg unna børsen.Skriver at gjennomsnittlig bear lengde er 146 dager.Dersom børsen faller mer er det støtte på dow Jones litt over 15000.

De samme folka som ga råd om å kjøpe aksjer i januar? Interessant…

4 Likes

Når du ser effektene Corona har dratt med seg allerede, så tror jeg det er høyst sannsynlig at vi står overfor den største økonomiske nedturen på lang, lang tid. Jeg tror dette blir langt mer dramatisk enn finanskrisen.

Neste uke vil det hagle med permitteringsvarsler i Norge. Folk vil stå i kø hos NAV (ikke bokstavelig), og en haug med små bedrifter vil gå over ende i løpet av året. Det samme vil skje i resten av Europa.

Og hva skjer når dette begynner i skje i USA, kanskje i løpet av de neste 14 dagene? New York og LA blir satt i lockdown, verdens største selskaper må permittere folk osv osv.

Det blir en krise som favner så bredt at veldig få land vil ha mulighet til å baile ut alle som går over ende. Konsumet vil stupe pga økonomisk usikkerhet hos veldig mange. Vi som bor i Norge er blant de heldigste i verden, og det tror jeg vi vil merke det neste året selv om fryktelig mange vil slite her også.

PS: Jeg hadde en følelse av optimisme på fredag formiddag, men har vendt sterkt tilbake til mitt grunnsyn om at denne krisen vil bli blant de aller største økonomiske nedturene de siste 100 årene. Så får vi jo håpe jeg tar feil.

4 Likes

Trur vi må skille mellom ein relativt kortvarig resesjon og full on depresjon :ok_hand:

Økonomien tåler å stoppe litt - men ikkje lenge.

2 Likes

Mitt bet er at dette dessverre ikke blir «litt»… :confused:

2 Likes

Virker ikke som du Christian har erfart en skikkelig børsnedtur før. Var flust med økonomiske stimulipakker i 2007-2009, lite som fløt opp med det første av den grunn. Tror vi skal gi det et par år før vi er oppe på 750-800 på hovedindeksen igjen.

1 Like

Abra, jeg støtter ditt syn her.

1 Like

Ser poenget ditt. Indeksene brukte fem år på å hente seg inn. Selskap som DNB brukte ca to år. Nå tror jeg ikke 800 tar fem år, men 946 kan ta sin tid. Viktig å vite at er ndel bransjer reagerer fort på stimuli, mens andre bruker et tiår.

1 Like

Short covering på fredager:

4 Likes

Ligger an til re-short ut i uka kanskje?

1 Like

Skjønner virkelig ikke at mange synes aksjer generelt er rimelige nå, vent 1-3 kvartaler så begynner man å se rimelige aksjer. Vil tro de enkelte daglige oppgangene vi får genereres på tynt volum og vise versa for nedganger.

3 Likes

Det man bør se på nå er at veldig mye likviditet pøses ut i markedene, denne må inn i en aktiva klass, først så vi at det gikk inn i renter (toppet 9. mars), men nå har dette begynt å falle siden obligasjoner gir ekstremt lav avkastning og risikoen begynner å gå opp der også og vi så på fredag at en del begynte å gå inn i aksjemarkedet igjen, ikke umulig at det vil fortsette

Fikk ikke tid til å selge min DAX bear X10 på fredag. Var det en tabbe? Ser ut som dax skal opp på mandag :see_no_evil:

Poster her også: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/fit5yg/the_shadow_war_how_thursday_and_friday_set_up_for/

Kan få tidenes crash snart som følge av dette

1 Like

Var nok en bulltrap på fredag.Litt klassisk den.Ser futurene langt ned allerede…pump and dump?

1 Like

andre som har lest denne?

5 Likes

Blir en spennende uke!!

Skjønte desverre ikke en dritt av det. Har du noek vettuge ord å dele om konklusjonen?

1 Like