Alle andre bets går jo bra i haussemarkedet om dagen så overlever litt minus på bjørnekontoen.
Bivirkningene vil komme til slutt, men spørs når. Fed printet mye penger rundt 2000-tallet uten at inflasjonen ble påvirket. Det var vel rundt 2003 den begynte å skyte i været. Så måtte renta opp for å bremse og så kom finanskrisen.
Så det kan ta flere år før bivirkningene kommer.
Dax over 200ma
hva, har dere kasta inn håndkleet? hva med q2 earnings season?
Nei, har ikke kasta inn håndkleet, prøver bare litt omvendt psykologi
Lurer snart på og handle mine første Bjørneprodukter jeg
Timingen din er i allefall bedre enn de fleste andre her inne, selv om vi har vært inn og ut underveis,
så burde man bare vente til man ser en klar trendendring.
Men om det ikke var dyrt for 2 uker siden…
Extrapolating from that data, the Atlanta Fed anticipates personal consumption expenditures, which make up 68% of the nation’s gross domestic product, to fall 58.1% in the April-to-June period. Gross private domestic investment, which accounts for 17% of GDP, is now projected to slide 62.6%.
BULL!
Ahh, derfor futtene også er grønne idag i tillegg til alt annet
Det er ganske mye greed nå - 3 millioner Robinhood kontoer åpnet den siste måneden.
S&P 500 er opp 40% (40% !) siden bunnen. Nasdaq er snart ved ATH (bare 1% eller noe opp dit).
Om man ser på fear and greed-indeksen så er det et stykke igjen til max slik den var i vinter.
Vet ikke hva det er eller hvor mange som bruker det. Men ja det er nok et forvarsel på noe som vil skje.
Når man leser avisoppslag hvor det står “sa opp jobben, lever nå av aksjer” flere ganger, da kommer jeg til å sette shorten med giring
Robinhood er som Nordnet i US, tror de kjører 0 avgifter på kjøp og salg.
Det er go-to place for retail tradere. Legg også merke til SKEW indeksen:
The options market is flashing a warning of high volatility for the S&P 500, more than at any time since the financial crisis. It’s called the skew, or the difference in spread between the most expensive put option and the cheapest call option, and Emanuel said it’s the highest it’s been since the financial crisis. A call option represents expectations for a move higher in the S&P 500.
“They’re basically saying the downside risk is perceived to be historically high versus the upside reward. That’s basically what the options market is saying,” said Emanuel.
Nedbemanningen i oljesektoren fortsetter til tross for at oljeprisen har dobblet seg fra bunnen. Det virker ikke som det skal investeres mye i olje i nær framtid.
Er ikke dette nesten et tegn på at oljeprisen skal videre oppover?
Oljesektoren lærer jo aldri. Når oljeprisen er lav så er det ikke mange som overlever, men etterhvert som den stiger så skal alle og litt til inn igjen og man kan begynne nedtelling til ny kollaps.
Var en som sa det at “å følge med på markedsutvikling dag for dag, ja da blir man like schizofren som markedet selv” - billig likviditet drar markeder opp på forventninger, fundamentaler drar de ned.
“Alle” vet at fundamentaler er verre enn noen gang i moderne historie.
Makro tar tid
Forøvrig er det verdt å merke seg at SP500 chartet siden slutten av mars ser ut som handelen i en lak-likviditets aksje. Gap meg her og gap meg der… herrefred
Har kvittet meg med halvparten av long posisjonene i dag. Det er bare så ufattelig ubehagelig å sitte long når alt skriker ned. Men det er ny Era. Alt skal stimuleres. Sentralbankene styrer skuta Snart har vi negativ rente som normal. Equity skal blåses opp. Tar meg likevel noen hviledager nå. Det klør i Bjørnelabben. Tar noen Tank aksjer ADSC-ME som vanligvis reagerer fint om oljepris siger noen få knepp.