Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

DNB-strateg Paul Harper tar selvkritikk, men sammenligner børsprisingen nå med det verste man så under dotcom-boblen for 20 år siden.– Prisingen er en stor utfordring i aksjemarkedet. Oslo Børs har aldri vært dyrere, sier DNB-strateg Paul Harper. - Oslo Børs har nå en P/E-multippel på 21 ganger inntjeningen. Det er ikke bare dyrt basert på de neste 12 månedene, som er unntakstilstand, men også for neste års inntjening når ting er mer normalt. (FA)

3 Likes

Synd du ikke kom deg inn tidligere, bra trade!

Selger du nå? Alt skal jo bare gå en vei i 10-20år til, er jo det du har fortalt. Må jo ikke selge med slike forutsetninger…

1 Like

Først og fremst trader jo OBX veldig fint innenfor en solid trendkanal, og har også fått fine bullkryss på glidende snitt.

En veeeeldig positiv og glad heikkin ashi rekke tilbake til 14 mai

1 Like

Vi skal ha langt bullrun med høy sannsynlighet ja. FED taper historisk sett aldri. Derfor kommer jeg sikkert til å gå inn long igjen senere i uka.

Men ting går i rykk og napp. Nå skal jeg bare hvile et par dager. Det er jo villt kaos i verden :laughing:

1 Like

Inngang 700 var nå ok da. Jeg gjorde alt det Holmes og Nocturn gjør nå på en vanlig dag med posting. Jeg så på historisk data uten å skjønne at historisk data er en dårlig analog. Det har aldri blitt stimulert så hardt før. Ever!

Jo det er jo også det man HISTORISK sier hver gang, “this time is different”. Men det er det aldri.

3 Likes

Nettopp. FED taper aldri.

1 Like

Får se, tror ikke virkeligheten er så enkel som du gir inntrykk av. Det er mange parametre som bestemmer aksjekursene.

1 Like

Ja. Jeg har pustepause i dag. Føles veldig ubehagelig ut å sitte Long. Men det blir penger av det :blush:

Trendkanalen er fin, men det er såpass mye divergens i mange indikatorer nå at jeg tror det skal mye mer til for å dra indeks oppover, fremover. Stimulien til FED fungerer ikke på OBXen @Hild . Det er en viss signaleffekt men basert på alle tilgjengelige data så betaler man ekstremt mye for de fleste selskaper på disse nivåene, tatt inntjening i betraktning.

I et normalmarkedet ville et fall i GDP på den skalaen som er projisert desimert markedet.

Vi er mye mer preget av oljepris f.eks - som avhenger av hva OPEC finner på i morgen. Kan det komme et sjokk der?

Ville passet bra med formasjonen vi er, evt. en “sell-on-news” siden “alle” forventer at kuttene opprettholdes.

Smart, selv i et bull scenario (som i utgangspunktet er lite sannsynlig) nærmer det seg pull back tid. Tror man fint kan ha litt bear nå uansett hvilket grunnsyn man skulle ha.

2 Likes

Nærmer oss toppen på hodet i HS formasjonen?

Det stemmer. Trenger brudd ned fra wedgen for å forme resten av hodet :slight_smile:

OBX indeksen er også rett på 0.618 fib nå. Spennende om den bryter gjennom eller blir rejected.

Foreløpig rejection… :bear:

1 Like

Er en fin formasjon som skal kjempes mot fra 28.2-6.3 . A lot of black void in between :grin:

eller ?

Prøvd litt bjørn x5 nu , så får vi se :smiley:

Ser ut som det er uenigheter innad i OPEC+ :

*OPEC+ MEETING IN DOUBT DUE TO DISPUTE OVER OIL-QUOTA CHEATING - BBG
*OPEC+ WON’T MEET JUNE 4 UNLESS COMPLIANCE PROBLEM RESOLVED
*OPEC+ JUNE 10 MEET MAY ALSO DEPEND ON COMPLIANCE BEING RESOLVED
*PEOPLE BRIEFED ON TALKS COMMENTS ON OPEC+ NEGOTIATIONS

2 Likes

OBXen får en del fuel fra Olje for tiden, så det er ikke umulig at den bryter igjennom der hvis oljemomentet fortsetter oppover.

Kanskje dette var rejetionen…

1 Like

Olja! :grin:

2 Likes