Det begynner faktiskt å høres ut som at du er litt av en permabear
Samtidig er stimulansene av en helt totalt annen dimensjon enn den gang. Så multiplene skal/burde vel sprenge den rekorden?
OLJE: GULFLANDENE VIL IKKE FORLENGE FRIVILLIGE KUTT UTOVER JUNI - REUTERS
Oslo (TDN Direkt): Gulflandene vil ikke forlenge de frivillige oljeproduksjonskuttene på 1,18 millioner fat pr dag utover juni.
Det skriver Reuters onsdag og viser til to Opec-kilder.
NS, finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Dow jones og s&p legger på seg en prosent allerede. Helt sykt dette
Mitt bjørnebet gikk ut igjen med 600kr i pluss , men da har en iallefall prøvd d mer skal d bli etterhvert … men PR nå er d ingenting som vil ned gitt
Negative nyheter sender markedet opp, positive nyheter sender markedet opp. Det spiller jo ingen rolle hva som kommer lenger, det skal bare en vei uansett…
Med det tempo her, så er vi på ATH, før Sankthans
Dette er vel bare nachspiel - etter en ekstremt lang børsfest. Blir snart nok tidenes hangover tenker jeg.
I mellomkrigstiden ble det kalt “Der Tanz auf dem Vulkan”.
Hvor ser du de meldingene der?
Da er det vel bekreftet av rallyet ikke er over?
Ja nå blir det minst tilbake på ATH evt inntil de går høyt ut Bull
Finansavisen
Ja, enig i det. Jeg synes det er vanskelig å kjøpe dette markedet, og jeg synes det er vanskelig å være short. Har redusert litt short, men holder mesteparten med tap enda. Er vanskelig å kutte mer når jeg tror vi snarlig skal ned igjen. Er utrolig fascinerende å se på dog. Finner ingen paralleller i charts når jeg ser på omfanget av den økonomiske skaden kombinert med stimulien som er iverksatt. Derfor også litt vanskelig å vite når / om man skal agere.
Vanskelig å spå retningen av olja. Det investeres lite i olja for tiden og det nedbemannes.
Det er enda like mye olje der nede som før krisa. Mens det er trykket fryktelig mye penger siden før krisa. Så skal oljen prises høyere eller lavere som følge av all pengetrykkingen? Ikke like lett å trykke olje
Hvilke grunner ser man til at oljeprisen skal ned på 30-tallet igjen (brent spot)? Kanskje dette innlegget heller hører hjemme i oljetråden, men det har jo mye å si for om man er bear på OBX, og siden dere tar det opp.
Bear:
Nær full lagerkapasitet
Lavere etterspørsel enn før corona, også på lengre sikt
Grønne skiftet?
flere?
Bull:
Det er gjort store frivillige og ufrivillige kutt i oljeproduksjon (OPEC+ kutt og USA rigs)
Investeringer i ny utvinning er tilsynelatende er lagt på is (reduserer fremtidig tilbud)
Etterspørselen går vel sterkt oppover fra krisenivå
Det er en stund til vi alle stemmer MDG og oljeforbruket avsluttes
Oljeprisen kan fortsatt være høy selv om etterspørsel er lav (kartellvirksomheten)
Det blir ingen 2nd Great Lockdown, bare soneinndelte lockdowns i utsatte områder (i alle fall frem til vi har glemt dette og vi kutter i alle smittevernsbudsjetter og beredskap)
Flere?
Innen 1-2 mnd på olje er det mye tilfeldigheter som rår, trolig avhengig av OPEC+ sine ablegøyer, men på lengre sikt må da vel være trolig at vi er på 50+ igjen før utgangen av året?
Jokeren er jo om etterspørselen vil ta seg drastisk opp. Det er fremdeles mye på lager som må tæres av før man kan begynne å selge oljen som utvinnes nå. Men oljepris mellom 30 og 50 er mitt bet, ut året. Det blir nok rangen, selv om jeg håper vi skal en tur til ned mot 20 blank. Kommer vel litt an på om OPEC kan finne på å øke produksjonen igjen nå som oljeprisen er nær 40 fremfor 20?
S&P er på et interessant nivå nå. Bryter vi gjennom motstand her så er ATH neste nivå.
Blir den avvist her og får brudd ned fra 3k så kan jeg fort se for meg en korreksjon ned mot 2400.
MEN; *FED vil ikke la det skje. Så TA fungerer ikke i dette markedet *