Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja jeg tror også oljen vil opp mot 50 i løpet av noen måneder.

Jeg vil heller si TA er det eneste som funker i dagens marked. Kun derfor jeg har handlet aksjer disse ukene. Ikke pga det fundamentale.

3 Likes

Er dette siste rally opp til toppen?

Skal den lange stigende linja i dow testes før det snur nedover?

Stigende linje fra 1930-tallet:

3 Likes

Eller vi skal rett opp til ATH_Corrected som ligger 20% over den ustimulerte ATH fra Februar.:blush:

Følg med i neste episode av Brødrene Dal, og det store børsindeksmysteriet! :sweat_smile:

9 Likes

Svaret ligger vel her tenker jeg…

2 Likes

Delinquency rate triples in US commercial mortgage market

Investors in securities backed by $1.3tn of property loans fear worse is to come

https://www.ft.com/content/b8eac068-e7c9-42ea-b9bf-6e2b4666f5c3

4 Likes

Beste 50-dagersperiode noensinne for S&P 500

De siste dagene har de amerikanske børsene hatt markant oppgang til tross for opptøyer landet over.

Børsoppgangen fortsatte onsdag, spesielt den industritunge Dow Jones-indeksen.
S&P 500 steg 1,36 prosent
Nasdaq Composite økte 0,78 prosent
Dow Jones endte opp 2,05 prosent
Før børsåpning ble det offentliggjort sysselsettingstall av det positive slaget fra privat næringsliv. Tallene viste at 2,76 millioner amerikanere mistet jobben i det private, mot 8,75 millioner som var ventet av analytikere på forhånd.

Med onsdagens oppgang er teknologitunge Nasdaq snart tilbake til rekordnivået fra før coronakrisen, på 9817 poeng. Indeksen stengte onsdag på 9682 poeng.

Også den bredere S&P 500-indeksen har slått kraftig tilbake etter bunnen i slutten av mars. De siste 50 dagene har indeksen steget med omtrent 37 prosent, noe som er dens sterkeste 50 dagersperiode noensinne, ifølge LPL Financial, gjengitt av CNBC.

– Aksjemarkedet har fått en veldig fin start på juni. Når vi ser forbi et par hindringer, fortsetter det å bevege seg opp i håp om lysere dager med gjenåpning av økonomien og flere tusen milliarder dollar i likviditet, skriver Gregory Faranello i investeringsbanken AmeriVet Securities i et notat gjengitt av CNBC.

3 Likes

Vanskelig å vite om dette er tidenes shortmulighet eller et marked som er så rigga at det er ødelagt.

Peter Warren kommenterer misforholdet mellom det fundamentale og markedet i den siste episoden av “Tid er penger”: https://tiderpenger.libsyn.com/hitler-p-brsgulvet

1 Like

Har dere TA-gutta noe data på hvordan bear rally historisk sett har snudd? Er det vanligvis en skarp spiss der det snur eller en periode der det butter i et motstandsnivå før det kollapser?

Alt jeg vet er at det blir tydelig når korreksjonen begynner. Ser mange “proffe” gå short i noen av de amerikanske discord gruppene, mens det kommer stadig flere artikler av denne typen: (skrevet av @holmes)

All these millennials, being stuck at home with no bars to go to and no beaches to travel to, took their money and became day traders,” said Holmes. “They’re bored, they want to make money.”

In particular, the growing popularity of JETS on retail trading platform Robinhood has “shocked” Holmes. The number of users holding JETS surged to nearly 30,000 this week, according to Robintrack, a website unaffiliated with the site that uses its data to show trends in positioning. That compares to 500 at the beginning of March.

https://ca.finance.yahoo.com/news/bored-millennials-boost-airline-etf-163142949.html

1 Like

…tallet for i år ville kanskje ha vært enda lavere hvis ikke oljebransjen hadde forventet lettelser fra staten, påpeker SSB. Det pågår forhandlinger i Stortinget om en krisepakke for oljeselskapene.

– Det er grunn til å tro at oljeselskapenes forholdsvis sterke anslag for 2020 forutsetter at de får godt gjennomslag for sitt eget forslag til skatteendringer i Stortinget, skriver Statistisk sentralbyrå i en melding.

De siste 5 årene har aldri vært mer overvekt av long vs short future posisjoner

3 Likes

Kan det være tidenes short mulighet?

S&P Futures

Motstanden ble for sterk i går, og vi ble avvist på toppen av wedgen. Bryter vi opp og over her,
ser man det er lite horisontal volummotstand mot ATH i @Savepig sitt chart . Derfor tenker jeg vi FORT ser ATH om den etablerer seg over her. I motsatt tilfelle så er fallhøyden enorm ifht. rewarden mot ATH (+6.22% til ATH, -22.05% til target for wedgen).

Olje futures

For øyeblikket ned -1.8%, ned -5.98% fra toppen. Kan utvikle seg til en fin HS om vi får brudd på wedge og kommer ned til target (halslinje).

OBX

Også i taket av sin wedge. Er mye rom å korrigere ned i her, uten at det ødelegger opptrenden enda.
Test av 720-715 vil være sunt for bulls, brudd på disse nivåene og spesielt 715 vil bekrefte brudd på wedgen - om det blir etterfulgt av volum og videre fall. Skjer nok ikke denne uken i allefall… :frowning_face:

2 Likes

Ja nå er strikken strukket veldig langt.

Newtons 3. lov sier at når et legeme virker på et annet legeme med en kraft, vil det andre legemet virke tilbake på det første med en like stor kraft i motsatt retning

:thinking:

3 Likes

tar inn litt XACT OBX Bear, kommer til og øke på dager med styrke.
Tror vi er inne i siste fase, typisk når markedene akselererer oppover.

4 Likes

Jeg toppet opp litt også i dag…

Brudd opp? :joy:

4 Likes

1 Like

Hva er target ved etablert brudd? :sweat_smile: