Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Men det er vanskelig å vite hvor lenge euforien kan holde på.
Husker når Bitcoin kostet 10 000 usd i 2017 og man var sikker på at den skulle falle, så brukte den ikke langt tid opp til 20 000.

Det er det ingen som vet, man får bare utnytte det så lenge det varer :slight_smile:

2 Likes

Feil tråd?

1 Like

Tja, både og. Du har jo selv postet screenshot av antall smittede en del ganger. Så går vel på det samme. Det er vel ikke tvil om at demonstrasjonene vil booste de tallene.

Huff ja mange hjemme i Lofoten går en hardere hverdag i vente, turistboomen har skapt mange arbeidsplasser de siste årene.
Kombinert med skyhøye airbnb priser, så vil nok flere overnatte i telt også spesielt nå som det er trendy ?

Ikke lenge siden det var snakk om turistskatt / klaging på mengden turister :confused:

Men “vi står han av”!

1 Like

FED ass. Frykt for inflasjon tvinger penger inn i markedet.

Da skjer dette.

image

6 Likes
1 Like

Ja vær ikke i tvil, det fundamentale er dårlig.

Men FED har så langt aldri tapt.

Men dersom second wave så blir det kanskje historiens første tap?

Tror ikke det er “dersom”, det er jo absolutt ikke priset inn noen “second wave” i dette scenarioet?
Børsene er tilbake på ATH i US som om perioden februar-april bare var en “glitch in the matrix”.

Det er merkelig hvordan psykologien til folk endrer seg fra katastrofe til optimisme og påfølgende eufori. Hver enkelt må spørre seg selv om det er grunnlag for den type svingninger. Personlig ser jeg ikke mye som har endret seg siden dette begynte; vi har fremdeles ingen vaksine, viruset er fremdeles tilstede og tar livet av folk (dog nå i større grad på den sørlige halvkule) og økonomien er fremdeles in shambles (dog bra at ting begynner å komme seg litt).

De neste 6 månedene kommer nok til å avgjøre mye ifht. hvordan de neste 2-3 årene kan utarte seg.
Kan FED printe seg ut av problemene nok en gang? Nei, jeg tror folk etterhvert vil innse at det finnes noe som heter fundamental verdi, og at man ikke kan bruke P/E infinity for verdsetting i lengden.

Bryter S&P opp her ila. dagen så vil ATH være innen rekkevidde. Motsatt fall er vi ferdig med bølge 5 og skal ha en 3 wave down. Mtp. hvor høyt vi har kommet ser jeg ikke umiddelbart for meg retest av lows fra mars, men at vi danner en higher low på monthly, slik at vi får en monthly EQ inn mot valget i november ? :thinking:

OBXen, fin opptrend, 200 dagers på 776 burde gi en viss motstand. Ser etter brudd på den fine stigende linjen i RSI på daily for å bekrefte starten på en ny nedtrend. Foreløpig ser den OK ut.

5 Likes
1 Like

S&P Futures med potensiell HS på hourly.

Nå må bears på banen og skape moment hvis denne skal ned!

3 Likes

Dugnad! :smiley:

Jeg synes euforien godt kan vare noen uker til :sweat_smile::rocket: Nesten for godt til å være sant det som skjer nå :joy::joy::joy:

OBXen begynner også å slakke ned her…

Olje ligger i nøyaktig samme set up - hvilken ryker først? :thinking:

1 Like

Ser du selv hva du sitter og skriver?

Her har du shortsen din for i sommer

image

4 Likes

OK nå la jeg inn nådestøtet :person_fencing:

1 Like

Screenshot 2020-06-08 09.39.01 Screenshot 2020-06-08 09.39.38 Screenshot 2020-06-08 09.40.00

2 Likes

Jeg forstår du har problemer med begrepsbruken, men markedet består i hovedsak av de som tror ting skal opp, og de som tror ting skal ned. På samme måte som at noen kjøper brudd på viktige støttenivå / eller formasjon oppover, åpnes det shortposisjoner når viktige nivå / formasjoner brytes nedover.

Min måte å utrykke dette på er i stor grad farget av måten US tradere omtaler markedet på.
De snakker om charts som om det er en fotballkamp. «If bulls want to see continuation, they have to hold this level. If bears want follow-through, they need to show up here”.
Se f.eks denne karen som jeg har lært mye av:

Makes sense?

2 Likes