Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Klarer olja å dra børsen opp til ath før smellen kommer? :slight_smile:

Nei for meg er det bare bullshit tbh. Jeg mener aksjemarkedet dreier seg om eierskap i selskap i verdiskapingen de ansatte i selskap gjør når de kommer på jobb hver eneste dag, ikke børshaier i spisse sko som sitter og skal styre prisene opp og ned med derivater.

(Selvsagt er jeg dermed helt enig i at et velfungerende marked trenger at ulønnsomme selskaper går konkurs)

Så ja, du har helt rett i at jeg har store problemer med hele det begrepsapparatet der

7 Likes

Hvis du tror det er noen andre enn hvite menn som pusher 50 i spisse sko som styrer dette markedet er det på tide med en wake-up call piggy. It’s just the way the world works.

“This economic crisis is like a cancer, if you just wait and wait thinking this is going to go away, just like a cancer it is going to grow and it’s going to be too late. What I would say to everybody is, get prepared. This is not a time right now to, wishful thinking that the government’s going to sort things out; the governments don’t rule the world Goldman Sachs rules the world…”

1 Like

Åja er det der det sitatet i Tid er Penger introen kom fra.

skal si han fyren hadde sykt rett i at det gjaldt å shorte aksjemarkedet i 2011!

1 Like

Dobbeltbunn nå i xact bear? Øker shorten her nå

1 Like

YOLO :bear: 4 life

1 Like

Hehe, det er så sykt at det bare fortsetter opp tross overkjøpte indikatorer, negative divergenser og elendige makrotall. Skulle det være noen som helst tvil om at dette markedet er koko… :grin:

3 Likes

Har holdt på med aksjer noen år, aldri vært ute for noe tilsvarende sykt som dette. På den annen side, tidenes short mulighet nå? Tror det er VELDIG NÆRME toppen.

1 Like

Nordeas chefsanalytiker Torbjörn Isaksson tror att svenska BNP-fallet inte blir lika skarpt som väntat. Torbjörn tror att BNP faller med ungefär 4 procent i år, jämfört med konsensus runt 7%.

Mon tro om vi får noe liknende uttalelser fra andre etter hvert

1 Like

Må jo melke oksen for hva det er verdt. Selvfølgelig logisk at børsene er tilbake på ATH til tross for fall i BNP - uansett hvor stort / lite det er. Til og med US får nok revidert estimatene sine slik at det kan tolkes “bull” ifht. konsensus.

https://www.cnbc.com/2020/06/02/gdp-is-now-projected-to-fall-nearly-53percent-in-the-second-quarter-according-to-a-fed-gauge.html

Konkurskandidatene Borr Drilling og Seadrill topper vinnerlista med MONSTEROPPGANG :crazy_face:

image

2 Likes

Nå er euforien på maxnivå, og verdens børser i ekstremt overkjøpt modus. Og makro i forhold til prising matcher ikke i det hele tatt. Da tenker jeg det snart kommer ett stemningsskifte.

1 Like

Wedgen legger jeg ikke sykt sterk vekt på, men det må snart komme en reaksjon ned:

En ting jeg savner i denne tråden er en mer edruelig diskusjon om hvor hen all denne pengetrykkingen og asset price inflation skal sette bunn i chartene. Gamle bear-tese var jo at vi skulle gjenskape chartet fra krakket i 1928, altså at den bare skulle rase ned igjen fra et bjørneflagg. Det virker mindre og mindre realistisk når man ser alle tiltakene.

Men hvor blir da bunnen?

1 Like

Dont hold your breath. Husk markedet er massivt stimulert nå i forhold til før corona crash.

Det som før kostet 100 kroner bør nå kanskje koste 120 kroner. Markedet synes endelig å ha innsett det og nå ser det ut som alle skal inn på en gang. Beveger seg fort opp… hmmm.

2 Likes

Hvordan går det med råvareprisene i verden? Peker de mot snarlig inflasjon/voldsom prisøkning?

oslo børs er iallefall ikke no Bear nå :stuck_out_tongue:

Dette er virkelig en god bull trap, særlig hvis den får lov til å virke et par/noen måneder til. Vil tro den da har fanget de aller fleste småinvestorer, blir en perfekt felle når luka smeller igjen en gang på sensommeren/høsten.

Ikke “værst” felle for de som har vært med fra bunnen :wink:

Oslo er opp 40% fra bunn, “bull trap” :rofl: bear trap tenker jeg vi sier

3 Likes