Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nå er vi nok omtrent i toppetasjen. Muligens en etasje til, før heisa skal ned i kjelleren igjen. De som har vært med opp fra bunnen, må passe på at de er ute på terassen i toppetasjen når de som er uforberedt blir med heisa ned igjen. :wink:

Tiden vil vise. Mange småinvestorer som kommer til å bli sittende på med heisen helt ned:)

1 Like

Måtte skru på logatitmisk aksje for å overbevise meg om å sitte videre. Ser dårlig ut spør du meg, euforien hersker nå, vurderer å ta tapet her. Vi er vel ikke mange bjørnene igjen her, Nocturne? :smiley:

Har vurdert å ta tapet mange, mange ganger de siste ukene, men hver gang føles det som om man selger toppen. Det er jo typisk bulltrap, den siste bjørn må overbevises om at bearmarket er over før det smeller ned.

Om vi er der nå, eller om det skal en siste leg høyere er spørsmålet… :thinking:

Edit: sjeldent sett slik confluence på momentum indikatorer på alle timeframes opp til daily. Weekly har 4 uker uten konsolidering, daily 5 dager. Jeg håper selvfølgelig på knall og fall, ikke bare nytt bullflag :flushed:

2 Likes

Og mange shortere har satt short for flere uker siden, og har blitt med hele veien opp. Selvfølgelig vil det snu igjen, men om dette blir fra ath kan det bli tøft å komme seg i null igjen på shorten satt for noen uker siden.

2 Likes

Øker i xact OBX bear, 25% av beholdingen, resten cash.

3 Likes

Lurer litt på om vi må til høsten og evt ny runde med korona for at det skal krakker. I så fall tenker jeg det blir konsolidering herfra og ut sommeren.

Uten tvil! Ser det er flere shortere her inne som har brent seg kraftig fordi de ikke har vært villig til å fravike sitt syn fordi de mener de har rett. Det er et faktum at det er lite korrelasjon for tiden mellom makro og børsnivåer, og korrelasjonen vil ikke nødvendigvis øke de nærmeste månedene. På sikt vil det korrigeres kraftig, men ikke nødvendigvis før om noen måneder. Innen den tid kan vi være ATH. Det kan bli en short-mulighet av de helt sjeldne.

1 Like

Tok min første Bear X10 nå. For småpenger. Skal følge med her nå. Jeg tror BLM pandemic restart kan bli en negativ trigger.

Tenkte det samme i morges, korona var det som startet ballet, kanskje det er det som må til for at folk ser at dette viruset ikke bare forsvinner slik enkelte tror. Det er allerede meldt om en uptick i caser pga. BLM protestene. Det begynte for en uke siden, om en uke til (inkubasjonstid) har vi fasit.

Olja har brutt ned av wedgen sin:

Når tror du at valuation metrics som vi brukte i gamle dager vil bety noe @Hild ? :thinking:

https://www.cnbc.com/2020/06/08/stock-market-today-sp-500-reaches-highest-pe-since-mid-2001.html

The S&P 500 is less than 6% from recovering record highs.

But after that steep rebound, stocks also carry a hefty price tag. The index now trades at more than 22 times forward earnings, its highest valuation since mid-2001. This comes even after an earnings season of warnings and pulled guidance.

3 Likes

Jeg tror valuation metrics er varig forrykket av at renter plutselig gikk fra ultralave til totalt utradert, og pengetrykking eksploderte.

Så de betyr noe, og kommer til å bety noe, men hva referanseverdiene skal være aner vi ikke.

Asset value inflation…

1 Like

Ja, jeg er 100% enig, på et eller annet tidspunkt så vil det bety noe uavhengig av rentebane / TINA etc. Dette minner meg litt om diskusjonen rundt prising av Bitcoin, når vi var nær ATH på 20k mente mange vi skulle til 100k innen 12 måneder fordi man ikke hadde en referanseramme å prise ut i fra.
Vi vet Q2 tallene blir dårlige, men dersom guidingen for Q3 og Q4 ikke viser bedring, så må man begynne å diskontere inn enorme verdsettelser for å forsvare prisingen?

Sidenote: Olja har follow-through nå, skulle vært short olje for set-upet er mye tydeligere enn i indeks, men trøster meg med at OBXen BURDE følge etter siden oljeselskapene vekter så tungt.

Sitter på mye cash nå. Har litt Long i SATS og BIOTEC, men også litt BEAR OBX og BRENT som en ventepølse. RSI er så forferdelig høy. Kan være man får en liten konsolidering. Kan bli litt større om gamle skrekkfølelser blir vekket til livet.

1 Like

Hvordan shorter du BRENT? Hvilket papir? Eller er du long?

ETN. Du må be om ETN på commodities av din bank. Den jeg har nå heter BEAR BRENT X2 ND1.

1 Like

Markedet prøver å redde den siste bjørnen som har kommet på alvorlig dypt vann, Bergen, 1963
Til ære for @Londonmannen

5 Likes

https://finansavisen.no/nyheter/makro/2020/06/08/7535897/dystre-spania-prognoser-spar-arbeidsledighet-pa-opptil-23-6-prosent

Takk Savepig!:heart_eyes:Har sett bildet tidligere men fikk ikke med meg begivenheten. ;-)) HR dog sett en og annen Sunnmøring i samme basseng, men blir nok ikke ivaretatt på samme måte. :joy::joy:

Sjekk ut SP500 priset i gull - har gått opp siden 2010, men ned siden 2000… i forhold til om det var gullstandard.

1 Like