Jeg følger med inne på ett Robinhood trader forum på fb og det er akkurat slik de holder på. Alt skal opp i skyene, ingenting fundamentalt som ligger til grunn…
Noen som har lest igjennom det han skriver her? Er han inne på noe?
For meg som har beskjeden TA kunnskap er det interessant å følge med på tråden her. Har gjort et par gode trades i det siste på et merkelig marked, men nå har jeg en guffen magefølelsen.
Creds til @Nocturne @Savepig å dere andre for mye bra innlegg. Lærerikt og spennende.
Er iallfall noe som ikke stemmer nå når alt går opp og man ser bildene ifra demonstrasjoner verden over. ( Frykter en bølge 2 blir starten på nytt fall )
Blir spennende å se utviklingen imorgen og de neste dagene. Å gå mot strømmen å følge sin egen magefølelse kan virkelig vise å være på sin plass nå.
Er iallfall noe som ikke stemmer
Ingenting stemmer egentlig.
Bortsett fra at de fattige blir fattigere og de rike blir rikere, sånn er det jo stort sett.
Får trøste seg med at det sikkert ikke lett å være algo om dagen heller
Unntatt algoritmene til indeksfondene, de har sin beste tid ever
Å det fant de ut først nå?
Nærmest en kjøpsanbefaling det der.
Jepp, tror ikke engang FED er helt happy med hvordan ting arter seg i markedet nå.
Hvorfor skulle i de være happy, det var jo dette de ønsket?
Tror ikke noen er tjent med at selskaper som er konkurs går 10 gangern, og all slags eufori i markedet. Det ender som regel opp i en boble som sprekker hardt. Tipper FED hadde sett for seg en mer kontrollert innhenting enn hva vi ser nå. Men who knows.
Tradere som styrer showet, da blir det slik
Helt til FED er fed-up
Spørsmålet er jo om Trump styrer FED? Ville jo vært hans strategi å trykke nok penger til å kjøpe opp hele verden bare for at det ser finere ut før valget? Så om det kollapser noe inn i helvete etter valget er det selvfølgelig noen andre sin feil… Om om han taper valget, og boblen kollapser, så er det jo velgerne sin feil selvsagt
Men nå er det vel fortsatt 40 millioner arbeidsledige amerikanere som ikke har så mye annet å ta seg til enn å herje i gatene og plyndre litt sånn om det blir for kjedelig å sitte hjemme… Må jo etterhvert vise seg i regnskaper, eller at “et par” flere selskaper enn bare Norwegian og Borr Drilling trenger finansiering snart…
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#55580
WHO advarer mot å tro at pandemien er på retrett
Koronapandemien er på ingen måte på retrett, sier WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus, som advarer land mot forhastet gjenåpning.
– Selv om situasjonen i Europa blir stadig bedre, blir den stadig verre globalt, sier Tedros.
Det siste døgnet ble det registrert 136.000 nye smittetilfeller i verden, og dette er det høyeste antallet siden WHO erklærte pandemi.
Pandemiens episenter var først i Kina, flyttet seg deretter til Europa og over Atlanterhavet til USA. Nå er det Latin-Amerika og det sørøstlige Asia som har de fleste nye smittetilfellene, ifølge WHO.
Jeg har holdt på med aksjer siden 2007, vært aktiv spekulant siden 2014-ish og aldri, aldri, har jeg opplevd noe som dette. Dette er likt kryptoboblen i 2017, men forskjellen er at de fleste kryptovlutaene var ren spekulasjon på noe uten fundmentale verdier. Her snakker vi om selskaper med ansatte, som har inntjening, som betaler skatt. Verdsettelsen av enkelte selskap her må jo være helt hinsides uansett hvilke parametere man bruker?
Skjønner godt du har en dårlig magefølelse, jeg har hatt en dårlig magefølelse siden midten av Mai. Dette kan umulig ende bra, ref. Newtons 3. Lov - every action has an equal and opposite reaction.
Edit: ikke bare jeg som aldri har sett slik FOMO Anbefaler å se hele videoen pga. easter egget på slutten
Oh-oh…
Texas reports a record number of hospitalized coronavirus patients after state reopened early
Snittet er vel ned 4-5% forventet inntektsfall i snitt. Høres ikke så ille ut?