Sånn er det å lese denne tråden på dippdagene
Jeg slår et slag for @Hild som ser ut til å være en av dem her som har gjort de smarteste valgene siste månedene. Han sa meningen sin, og snudde da det snudde. Akkurat sånn det skal gjøres… Det er vanskelig å skilles fra sterke meninger når man er gift med et standpunkt - jeg har selv gjort mye feil denne tiden og skulle ønske jeg hadde sett ting litt klarere før. Har bjørneposisjoner som ligger godt i minus fortsatt
Tror du misser noe. Jeg satte Bear i toppen. Skjeldent klokkereint treff ut av Long over i Bear Obx X10 og Bear Brent X2 (realiserte den i dag på 36.80 $/fat). Dere har Bears som fortsatt er negativ. Jeg har Bears som er positiv. Dårlig forsøk på shaming😆
FED stimuli tåler ikke en ny coronabølge. Jeg ble meget forsiktig etter en uke med tusenvis i BLM demonstrasjoner. Amerikanere er tilsynelatende komplett idiot. Brukte vel 3 trillioner på en lock down som de pisser effekten bort 1 uke senere.
For en gjeng. Men la oss snakke hypoteser om bevegelse ned? Hvordan ned og hvor langt ned?
Synes ikke vi trenger å begynne å krangle her da. Anbefaler å bruke porteføljefunksjonen eller porteføljetråden om en ønsker å dokumentere hvordan en agerer i markedet.
Trenger ikke forum-peen . Det går bra.
Krakkpo… eh bjørnefest!
Haha, kjente det på gikta i går at noe var på ferde. Ligger an til å bli 2-1 til meg da.
Og ja, Elon Musk kan være en skikkelig kødd…
Hele denne siste meltupen skrek tulip mania bare enda mer enn før.
Det jeg savner fra permabjørnene her er en seriøs diskusjon om hvor man tror bunnen er.
Blir vel en liten bounce ved tidligere low i år
Spør du meg så er det umulig å spå. En kan jo se på støttenivåer og bla bla bla… Men tenker at vi er i et veldig spesielt og ukjent landskap nå der mange av faktorene som FED, arbeidsledighet og resesjon er svært vanskelig å spå rundt.
Når markedet krakker så er det vel vanlig at det faller ned til toppen før forrige krakk. Altså toppen før finanskrisen.
Nydelig, dette synes jeg er fantastisk. Men tørr ikke å håpe for mye enda
Jeg var opp 35% på ig i dag men feiget ut første gang 500 nærmet seg 3000, der ligger og 200 dagers snittet
s&p ned 5,5% og krakk i olja. Tror dere oslo-børs åpner opp eller ned imorgen?
Kjører du på med flere bjørner om den bryter gjennom?
Jeg prøvde å finne inngang et par ganger tidligere, men realiserte heller små tap enn å sitte det ut. fikk satt 4x større posisjon enn tidligere med 4x giring den 8.6 - det kalles flaks.
Kanskje ikke med fullt så mange x men ja det er jo definitivt ikke så bra om den bare gir seg på første forsøk
Bare å sette på denne:
Well played - skulle selv ønske jeg hadde cash til å shorte brent men det ble YOLO 5x bear heller. Kompis av meg tok den traden på $42 (han er inne i traden enda).
Hvor langt ned vi skal? Styrken og moment på denne bevegelsen overgår jo det meste. S&P ned 5.31% i skrivende øyeblikk. Helt sinnsykt - tipper ned 3-4% ned på OBXen i morgen. Da bør jeg være i pluss.
Her er noen fib nivåer å se på, men trenden er snudd nå, utenom weekly.