Jeg tenker vi snart skal få en bounce, og sette en lower high. Deretter blir spørsmålet om vi bryter ned igjen. Akkurat nå vil jeg påstå at trenden er brutt, men ikke snudd.
Enig, sannsynligheten for en higher high er forsvinnende liten. Jeg tror heller ikke vi lager en higher low etter at vi setter lower high. Det blir nok LH / LL. Spørsmålet er om weekly holder. Den kan fint lage en HL - må ta ut 2767 for å snu trenden på weekly. Det er det jeg håper på
Det som er litt spennende nå er jo om dette er den store, virkelige korreksjonen vi har ventet på, eller om det bare var enda en dip og at det peiser opp igjen til uka. Jeg tror kanskje nå som jeg ser hvor brutalt det stuper over there, at morgendagen blir enda styggere her hos oss, som KANSKJE kan trigge en virkelig stygg fredag over dammen.
Kronekursen slaktes, oljeprisen stuper, alt ligger ihvertfall til rette for en blodrød fredag her hjemme.
Men hvor bærer det? Hvor er bunnen? Det skrives allerede om at coronakrisen rent fundamentalt er verre enn noen andre krakk de siste 150 år, at vi må forbi 1929-31 og helt tilbake til 1870 for å finne noe verre.
Verre enn 1929-krakket, der Dow Jones gikk ned 89% fra toppen, er isåfall ekstremt. Tror det blir pumpet såpass mye kapital inn i markedene nå at vi ikke vil oppleve slike tilstander.
Men verre enn finanskrisen, dvs 65% ned fra toppen på OSEBX, det kan jo faktisk skje. Dvs, det burde jo gå såpass mye ned, siden denne krisen er langt mer dyptgående enn finanskrisen? For oljebørsen vår, minner om at den laveste oljeprisen under finanskrisen fortsatt var godt over dagens nivåer, og det var i 2009-dollar, inflasjonsjustert lå den kanskje på 50-55 USD på det aller laveste?
Tror vi minimum vil ned til samme nivåer som dippen i mars, dvs 35-40% ned fra ATH, og kanskje litt under. Der vil det være sterk støtte fra kjøpere som ikke fikk summet seg til å handle i mars, og vil gå all in om vi kommer ned dit igjen. Ryker det nivået, kan det jo bli veldig spennende…
Jeg kommer til å kjøpe meg inn mot høsten/vinteren og la kalenderen styre kjøpene like mye som indeksene. Og dimensjonere kjøpene mine for å tåle et 1929-krakk, dvs ha en reserve i tilfelle det utenkelige skulle skje.
Gull!
Stakkars bagholdere i den Robinhood gruppa nå @cagey2… og 3k er i ferd med å ryke på S&P (!)
Det er bare noen tusenlapper?
Det er selskaper som fungerer greit og leverer resultater midt oppi det hele. Mange selskaper har tilpasset seg. Jeg tror de selskapene som er solide ikke vil falle like mye denne gangen. Derfor tror jeg ideksen ikke faller like langt som forrige bunn.
Haha, tror du de store fiskene sitter i den gruppa der? Det er jo n00b’r’us
DOW står og stanger mot støtten nå, skal vel ikke lenger ned i dag. Jeg så 7-tallet et øyeblikk
Hele den bratte oppgangen i juni måned er utradert.
Ser egentlig for meg en skulder på høyresiden der. Hmmm…
Forventer at endelig bunn for hovedindeksen blir 350-400, antar at bunnen settes i løpet av vintern en gang.
Hva sier de kyndige angående gap over gap ?
Det kalles å gape over for mye
Det er de som kan velte børsen, nok frykt så knekker de samme og dumper på lavere og lavere kurser
that’s what she said.
Det der var faktisk en utrolig bra video, sånn bortsett fra at jeg alltid blir turned off av den “jeg er så glad når markedene faller” gjengen.