Forteller litt om hva som lurer under overflaten.
Den siste måneden…
Futures under 3k i skrivende stund. Spent på hva PPT klarer å få til ila. natten. Krysser fingrene for at Powell har gitt dem tidlig ferie
Blir spennende å se om de kjøres i stoppene igjen, mener å huske vi hadde et par seanser med slikt utfall for ikke så lenge siden.
Hva sier kartet ditt? Er 2740ish et område å sikte på?
3000 bør gi relativ grei støtte i første omgang. Mener 200 DMA ligger rundt der + psykologisk viktig nivå. Vi droppet såpass hardt og fort at det jeg nå ser etter (altså i morgen eller mandag), er en bounce. Styrken på bouncen vil diktere mye. Blir det lower high og bearflag, eller lower high og så en higher low?
Hvis den lager lower high og lower low ville jeg siktet mot 2750 som neste viktige støttenivå ja.
Vi får nok ikke svaret før mandag/tirsdag. Men ser frem til en rød dag på OBXen i morgen
Har FED og plunge protection team’et tatt ferie?
Faen da, tilbake på jobb gutter! Trump kommer til å sende nasjonal garden etter dere!
Asia klarte seg Overraskende bra
https://e24.no/boers-og-finans/i/rAombm/boersfall-i-asia-etter-ras-paa-wall-street
Ups, feil tråd, hører vel hjemme i Oksebåsen😜
Lol - mtp. hvor mye Asia falt onsdag, tilsvarer fallet der natt til i dag ca. like mye som US falt i går. Hvis det gir mening. Som forventet er futtene opp (snart 1%) , så bouncen er i gang. Oljeprisen fortsetter fallet, noe som vil være negativt for OSE. Jeg spår vi åpner ned i intervallet 1-1.5%.
Nye Roger Berntsen?
Hehe, var et forsøk på å kopiere Roger ja
Spøk til revolver, er det bearflagget vi nå ser?
Kan vi forvente ytterligere fall utover dagen på NYSE?
OBXen mener jeg bør i allefall ned og teste støtten på 715.
Edit: der var Roger ute med sin kommentar, jeg bomma ikke helt da!
Analytiker Roger Berntsen i Nordnet tror Oslo Børs åpner ned -1,1 prosent, eller innenfor intervallet [-1,5, -0,8] prosent.
– Frykten for en ny stor smittebølge skal spre seg skremte investorene i går, både i USA og Europa. Alle sektorer fikk unngjelde, spesielt energi og finans. Når det er sagt, gårsdagens brutale børsnedgang må sees i lys av den siste tids heftige oppgang.
– Usikkerheten i det korte bildet er stor, noe som er fordelaktig for de mest kortsiktige aktørene i finansmarkedene.
Det er lett at stemningen blir litt sort hvit. Jeg tror man vil slite i lang tid med Corona og det endelige resultatet av å ha et vedvarende problem fremfor en pulse og quick recovery vil vi se etterhvert. Dette vil gå stegvis ned de neste kvartalene så vær forsiktig.
Dagbladet er on point:
Er du sikker på at det er en fake-out der i obx-en Nocturne?
Virker som det tar imot akkurat på nedre linje (log chart). Tror det er denne som må brytes før det virkelig braker løs nedover.
Jeg tror den må under 710 og helst knalle under 700 for å starte et ras. Løper ikke ut og kjøper mer forsikring på bakgrunn av dette chartet.
Du har helt rett - justerte chartet mitt til å matche ditt nå. Takk
Tok gevinst i 5x YOLO potten. Skal kjøpe igjen når /hvis vi kommer opp mot 740.
@Savepig - som jeg skrev i går forventer vi jo en bounce etter et slikt fall. Vi ønsker IKKE å se en HH/HL trendendring på f.eks 4 hr, men en LH rundt 740-kanskje så høyt som 750 for å danne bearflag. Man kan også tegne en HS ut fra dette om man ønsker.
Alle ønsker å se et stigende aksjemarked noctis, det er det som har vært hovedtrenden i 300 år.