Jeg ønsker ikke å se et stigende marked nå, fordi det er er er svært usunt marked når det er så frakoblet fra reelle makro-fakta.
Uenig - alle ønsker å kjøpe billig og selge dyrt. Hva som er billig og dyrt vil jo være subjektivt ifht. hvilke parametere man legger til grunn. Fra mitt perspektiv er markedet for dyrt til å være long.
Nei, det man ønsker er at aksjer skal ha en mest mulig riktig pris, og at selskapene som fortjener det får allokert kapital, men ikke alle zombieselskapene, det er jobben til markedet.
Det blir vel litt for enkelt dersom alt bare stiger og alle kan leve av det og slutte jobbene sine?
Det er vel de færreste som kan leve av 10% avkastning i året vil jeg tro
Sant nok, men de fleste av oss som har investert i markedet de siste månedene har betydelig mer enn det så en korreksjon måtte komme
Jeg er heller ikke en av de som håper på et kræsj, men så på det som en selvfølge at en kraftig korreksjon måtte komme.
Hørt om giring?
Det virker som du ønsker et aksjemarked som bare stiger der all risiko er fjernet. Hvordan skal du da unngå at det løper løpsk?
Litt som FED ønsker det, de har jo manipulert markedet i årevis med og trykke penger
Er bounc’en i olja over nå tro? skal det snu her for å fullføre HS-'en ? Vi skal ned til ca 35,5 - i første omgang.
Det er absolutt selskaper som fortjener å gjøre det OK i et bearmarked,
problemet med markedet nå, som flere påpeker, er at tidevannet løfter alle båtene,
også de som burde vært konk.
Er bjørnefesten avlyst??
Utvikling i dag
▲+3,15%
“Mange tenker nok at dette er en mulighet til å komme inn i markedet, sier investeringsdirektør Leif-Rune Rein i Nordea Liv.”
Hvem?
Den vanlige mann/dame i gaten
Jeg har fylt på i noen av longposisjonene mine. Ser ikke noe galt i det…
Superbullish dette her
Tok en ny runde med 5x her
Slik markedet er nå så bør vi få flere drittnyheter på rappen av store makrookonomiske omfang, typ olje eller corona før det snur ordentlig ned, den generelle markedspsykologien må få seg en ordentlig knekk så folk flest blir usikre, og så noen drittnyheter oppå der igjen
Oppturen har stort sett vært på dårlige nyheter, så tenker at vi må få litt positive nyheter nå for at aksjekursene skal jekke seg ned litt igjen