Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nyheter om at ting er så bra nå at FED ikke trenger å gjøre noe mer :grinning:

2 Likes

Klassisk bull-trap dette. Etter første innledende fall, kommer en bounce opp, og mange tror de kjøper dippen. Så raser det virkelig utfor…

4 Likes

Ja, blir spennende å se hvor vi closer på S&P i dag. Jeg tenker at vi ikke får noen større bevegelser før neste uke. Må kjøle seg litt ned etter et slikt fall. Ser på denne på 15 min chart for traden min:

1 Like

Må bare få lurt inn igjen de som solgte igår :slight_smile: tipper det blir sell-off de siste timene før close :slight_smile:

1 Like

4 Likes

Bare la dem kjøpe, de vet ikke hva de gjør…

2 Likes

Er usikker på retning nå, det kan gå begge veier dette. Fallet stoppet på 723-nivået jeg nevnte i går, altså log-chartet.

Noen muligheter nå slik jeg ser det er:

1. Det dannes en høyre skulder de neste par handledagene og vi har da fallpotensiale ned til 666.
  2. Bears blir rævkjørt igjen og vi går en ny leg opp i taket av wedgen, 800-ish.
  3. Det kan også hende panikken tar over og at vi faller rett igjennom linja, men det åpner vel opp i USA nå slik det ser ut. Må se mer på chartet etter at det åpner over there.

Må si jeg trodde dette skulle bli en skikkelig blodrød dag i Europa, da futtene i Asia var i minus 6% rundt midnatt. Så hentet det seg raskt inn igjen i Asia utover natten og stengte bare litt ned. De tekniske formasjonene ser veldig bearflagg-ish ut, men hvem vet hvor dette bærer…

Tok tapet på en tredel av bjørnene mine i morges. Vurderer inngang igjen, avventer antakelig litt. Vi er omtrent der vi skal være nå for utvikling av høyre skulder.

2 Likes

Ikke umulig at vi bygger på en høyre skulder her nå. Olja har jo alt avgitt salgssignal fra en HS -formasjon med potensiale ned til 35,5-ish. Tviler på olja skal så mye høyere nå før den faller videre, og da ser vi lignende utvikling på obx-en også.

Skulderen ble vakker. Spennede å se hvordan flagget blir :slight_smile:

Edit: Ser nå at det øverste bildet var oslo-børs, men det var vel hs på begge :slight_smile:

3 Likes

Jeg tenker at det som skjedde igår var et tegn på at mange er usikkre, og at vi derfor må litt ned for at Bullgjengen skal få selvtillit igjen, selv om jeg ikke er sikker.

Synes det virker veldig uavklart. Som jeg skrev i morges tror jeg ikke vi får noe svar her før neste uke hva retning angår. Ingen har vel lyst å være all in over helgen, og normalt etter slike store fall må ting roe seg litt ned og folk må få summet seg.

Blir ikke overrasket om vi skal teste bruddet i S&P ila. dagen / mandagen.

The Fomo continues :sweat_smile:

3 Likes
1 Like

For en fin ny inngang dette ble!

1 Like

Mener raset var «vel stort»

– Fallet i går var voldsomt. Det er naturlig med reaksjon, men denne var vel stor, sier Chen til E24.
Chen peker på at aksjemarkedet har steget ganske kraftig nesten hver dag i lang tid.
– Vi tror ikke det var starten på en ny stor korreksjon, men det vil kunne komme krusninger underveis.
Chen sier folk tok gevinst torsdag etter at aksjemarkedet i USA har steget nesten 40 prosent på to måneder.

– De fleste forklarer fallet med frykt for oppblussing av corona. Men vi er av den oppfatning av at vi er forbi «peak lock-down» (journ.anm.: de mest inngripende nedstengningene er bak oss, sier Chen.
Chen tror eventuelle fremtidige nedstengninger vil bli regionale, og ikke nasjonale.
– Selv ved en oppblussing, vet vi at tiltakene ikke vil bli like dramatiske som i mars, og vi vet nå at vi har tiltak som hjelper. Det var drama og uvisshet i mars, nedstengningene var et prøveprosjekt og vi hadde aldri opplevd viruset før, sier han, og legger til:
– Men nå vet vi at det er mulig å få ned smittekurven. Vi klarer å beregne tidsrammen ved en delvis «lockdown».
Han peker på at en viktig endring nå sammenlignet med i mars er at man den gang fryktet en finanskrise eller likviditetskrise. Det er siden gjort mye for å unngå en slik situasjon, inkludert statlige krisepakker og pengetrykking fra sentralbankene.

2 Likes

40% opp er naturlig, men 5% ned er “voldsomt”. : D

1 Like

Tok gevinst før i dag. Fikk ikke maks uttelling nei. Men blei bra likevel. Nå sitter jeg Long igjen. Oljesektor. Target er dobbel top på OSEBX 856.

God helg.

2 Likes

Noen som har innspill på gode bear produkter hos Nordnet. Som man kan sitte med og bestemme selv når man innløser? Ingen belåning.

Sitter long? Tror ikke du vet hva long er, virker som det er fra dag til dag…

Jaja, det er helt naturlig…

Bull er Tull