Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

La meg gjette. Long er når man sitter lenge i en investering, og short er når man sitter kort tid

3 Likes

lol. Om du skal belære meg så sikt litt høyere.

Igjen, jeg hadde ikke long i morges, nå har jeg long.

…og jeg sitter 5x short igjen over helgen etter å ha tatt gevinst på åpning i morges. Etter å ha sett på S&P på åpning synes jeg det ser svakt ut og teorien om bearflag er styrket. Jeg tror fremdeles vi kan konsolidere litt mandag / tirsdag, men så bør retning avklares. Dobbeltopp har jeg lite tro på etter et så dramatisk fall. I tilfelle vil det dannes en EQ som må bryte bullish først.

God helg :slight_smile:

2 Likes

Det kan virke sånn…

Oppgangen på sp500 halvert…

2 Likes

:slight_smile: :slight_smile:

2 Likes

Ender fort i rødt i dag, men da blir det kanskje grønne futter på mandag igjen🤪

2 Likes

Oi, bratt ned igjen på SP500 ja, traff undersiden av wedgen og boom… Samtidig holder 3000 stand. Og så er vel 2800 rimelig solid.

1 Like

Ser ut som det blir mer gevinst i dag jo :grimacing: (xact bear 2)

Må si jeg blir gladere av en krone tjent på bear enn en krone tjent på bull. Merkelig psykologisk effekt? :slight_smile: Er kanskje fordi man da tjener mer enn majoriteten som ligger long

Edit:
WTF 0,00%, hva er oddsen for det?

Screenshot 2020-06-12 17.30.29

4 Likes

Noen som har DN-abonnement? https://www.dn.no/borskommentar/koronaviruset/oslo-bors/jay-powell/tror-du-oslo-bors-er-penger-pa-gaten-ta-dette-som-en-advarsel/2-1-825044

Statene går for rødt. Good game. Go go.

4 Likes

Long har ingenting med hvor lenge man beholder en posisjon:)

Hehe, psykologi er en merkelig ting. Tror ubevisst det kan ha noe med at man føler man går mot strømmen ja, og dermed er det kjekkere når man får rett? Og så oppleves det i allefall for min del som noe er galt når folk er arbeidsledige, mens børshaiene blir rikere… :thinking:

1 Like

Ble å cashe inn minifutten før helga, så får jeg se hvordan det utarter seg i kveld og over helgen.

Går litt begge veier synes jeg. Ekstra surt å tape penger når markedet stiger også :worried:

3 Likes

Jøss, det kan jo ikke stemme… Trodde alle bare kunne valse tilbake til de jobben de hadde jeg…

3 Likes

Nytt brudd ned på DJI?

3 Likes

Nærmer seg nå! Spennende!!

image

Nå ser det ut som bouncen til @Nocturne er over, det blir vel bare å holde seg fast over helga om ikke FED kommer med noen krumspring?

4 Likes