Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

1 Like

Gjenstår en betydelig konsolidering i tilfelle.
Hvem vet. Fed sitter på trykkeriet.

1 Like

Er ikke så sikker på det. Den weekly candlen sist uke var så bearish man kan få det. Futures åpnet også med gap ned og brøt under 3k for en time siden. Om dette holder seg blir det mildly bloody Monday i morgen :grimacing:

2 Likes

Det har vaert vanskeligere enn normalt og trade bear de siste 11 aarene, pga. sentralbankenes pengetrykking. Hver gang vi visste markedet ville krakke, trykket de paa seddelpresseknappen.

Men pga. dette, har alle de stoerste industrilandene i verden naermest laant seg til konkurs,. Naar de har gjort dette, skulle man forvente at deres valuta kollapset, eller at rentene paa deres statsgjeld ville steget kraftig. Men dette har ikke skjedd, Vel, rentene paa statsgjeld har steget hos noen av middelhavslandene, men forsvant igjen saa fort ECB trykte paa seddelpresse knappen og uttalte whatever it takes. For verdens regjerings og sentralbanksjefer har malt seg inn i ett hjoerne. Med pengetrykking har de oekt verdens gjeldsnivaa med saa mye, at verdensoekonomien aldri mer vil taale en resesjon uten at den vil utloese en ny finankrise!??

Saa i dag, har verdens regjeringer og sentralbanker to valg, fortsett og kjoere med store underskudd paa statsbudsjettet, og trykke penger, (dvs. bygge enda mer gjled), eller og utloese en ny finanskrise. Men pengetrykking er som sagt ny gjeld som kommer i tillegg til den som er altfor hoey fra foer, saa dette kan ikke vare for evig. Eller kan det det?

Svaret er muligens, fordi noen fortalte meg her om dagen, at the international moneyfund, kan trykke opp 100 trillion dollars, i noe de kaller SDRL’s (kalles gullpapir), og kjoepe opp kriselandenes gjeld??? og gjoer de det, kan pengegalloppen fortsette i 30 aar til foer alle igjen gaar konkurs.

Men land som USA kvier seg for dette, siden dette ogsaa vil gjoere deres fiender sterkere. Men snart har de kanskje ikke noe valg, fordi USA’s statsgjeld har passert 130% av BNP. Saa poenget blir, at hvis de vil, og med finansiell triksing, kan verdens finanssjefer muligens ta livet av bjoernene vaare paa tilsvarende maate som de har gjort de siste 11 aarene, i uoeverskuelig fremtid, Men uten SDRL’s (kanskje dette ikke er mulig), burde verdens uhaandterlige gjeldsnivaa, utloese en ny finanskrise i lopet av ett aar eller to. Muligens allerede i aar, hvis det skulle aapenbare seg en second corona wave! I saafall vi bjoernene endelig faa sin oppreisning;-)) Eller kanskje bearmarkedet for alvor starter allerede i dag, hvis det aldri kommer noenSDRL’s. Hvem vet?

2 Likes

Ser ut som det blir en ny lukrativ dag for oss bjørner

Screenshot 2020-06-15 07.13.25

3 Likes

Trykke 100 trill. dollars? Må vel bli det samme som at alle land devaluerer 50% over natta. Tilliten til pengesystemet ville kollapse etter min mening.

Det sies at det ikke vil skje, fordi alle gjoer dette samtidig. Alle land som trenger det, faar senket sitt gjeldsnivaa til normale verdier, slik at deres oekonomi blir sterk igjen. Noe som vil holde deres valuta oppe. Men om dette er mulig vet jeg ikke. Leste en gang paa Zerohedge, at de gjorde litt av dette i 2008/2009, men det var ikke mye som ble trykket opp den gang.

Liker dager der kun vix er grønn :slight_smile:

Det ser ut som at markedet igjen sender en beskjed til Merkel, Trump, Powell med mange lfer, at hvis dere ikke trykker opp og gir oss mer penger, vil boersene gaa til helvete.

Saa hvor lang tid vil det gaa foer de gir etter. Ikke mer enn ett par dager tipper jeg;-)) Helikopter penger neste??

2 Likes

De gir da helikopter penger allerede i USA :slight_smile:

Vet det, men markedet krever mye mer, og alle steder, og ikke bare i USA. kr. 20.000 til hver amerikansk og europeisk statsborger ville hjulpet mye;-)) Koster vel rundt ett par trillion dollars?

Ville ikke bli overrasket, for de er blitt splitter pine gale,

Er det ikke bedre at markedet får prise seg etter faktiske forhold en periode?

1 Like

Det kan de ikke la skje, for da vil saa store verdier forsvinne fra aksjemarkedet at det vil utloese en ny finanskrise. Det stoerste problemet med dette, er at da vil brorparten av verdens pensjonsfond gaa dukken, slik at pensjonister verden rundt, enten ikke faar utbetalt sine pensjoner, eller at de vil bli barbert med la oss si 75%. Dette har de ikke raad til og la skje.

Sentralbankenes eier i dag markedet med sin pengetrykking. Slik at opphoerer dette, kraesjer alt. Det kan best sammenlignes med at hvis du slutter og gi en heroin avhengig heroin(for markedets del, likviditet). Det fungerer ikke. For han maa stadig ha nye og stoerre doser, for ikke og bli gal. Dette er markedet Powell og company har skapt.

Uansett, ser det ut som om vi gaar mot en god bjoernedag.

1 Like

Feil. Du absolutt trenger røde dager. :wink:

Gjør vi det nå? I helgen skulle jo aldri S&P under 3000…

Du må ikke selge bjørnen før den er skutt. Futures er flyktige greier. Jeg tror pumpehuset til FED har fullt mannskap. :blush:

Den er fortsatt under 3000 nå og det skulle den jo aldri :slight_smile: Det var dine ord, ikke mine…

Du glemmer også at Fed, kan heller stoppe frykt og det er det som skaper uro nå :slight_smile:

1 Like

Useriøst. Det har jeg aldri sagt. Husk jeg cashet bra inn på en Bear posisjon selv. Jeg er bare litt moderert enn enkelte av dere.

Men jeg tror fortsatt veien i hovedsak er opp. Husk FED har aldri tapt før. Les også det de skriver over her om heroin avhengighet osv. De kommer ikke til å gi seg.

Igjen, de kan ikke stoppe frykt og med så mange nye så vil det falle om det fortsetter :slight_smile:

1 Like

Det ble jo inndekningsrally? Hva misser jeg her?

Om det kommer ny test av 3000 så tror jeg igjen at den holder med påfølgende inndekningsrally. Det er FEDs agenda. Om du skal sitetere noen så pass på at du gjengir dem korrekt.