Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

S&P 500
Sep 20 2,931.62 2,997.62 2,925.12 -92.13 -3.05%

1 Like

Les selv om det med 3000 da, så skjønner du kanskje… :slight_smile: Desperat etter å snakke deg bort fra din egen påstand?

2 Likes

Støtte blir motstand og visa versa. Futures er på neste støttenivå nå på 2930, et fall på nesten 3% nå. Skulle den opp og teste 3k igjen så vil den ganske sikkert bli avvist ifht. TA.

Panikken sprer seg nå, på diverse fora. Robinhood traderne som var late to the party kommer også til å dumpe i dag, tenk på hvor mange som har SL rett under 3k.

Oksene tar trappene opp, mens bjørnene tar heisen ned. Rinse and repeat :smirk:

3 Likes

Tenk hvor mange som ikke engang har SL

Da blir det som med bitcoin og shitcoins i 2017 og 2018, “just hodl”

? Nei altså støtte på 3000 tror jeg FED sørger for. Du vil sprette opp derfra ved hver test tror jeg. Les deg opp på hva en test er, å så kan du si jeg tar feil når testen er over.

Tror på bratt fall på børsen fra start

Analytiker Roger Berntsen i Nordnet skriver i sin morgenkommentar at han forventer at hovedindeksen på Oslo Børs vil falle med 2,1 prosent fra start, eller mellom 1,9 og 2,4 prosent.

Han trekker blant annet frem at oljeprisen har falt markant siden børsstenging på fredag, etter å ha hentet seg kraftig opp fra de laveste nivåene under koronapandemien.

1 Like

FED taper aldri (så langt). Folk går i bjørnefella om og om igjen. Rinse repeat. :blush:

Les deg opp om frykt og panikksalg, for det er det som skjer nå :slight_smile: Samme skjedde i mars :slight_smile:

2 Likes

Du har noe du ønsker å si om 3000. Da må du også kunne komunisere korrekt. Vent til testen er over så får du heller erklære seier da. :blush: Jeg tror som sagt at FED ikke er interessert i flørt med W recovery. Det kikker hardt opp senere på dagen. :wink:

Blir en dårlig dag for sjømat:

Yes, sjef oppfriskning om kommunikasjon mottatt :slight_smile:

Dette er problemet ditt som gjør innvesteringsgrunnlaget så tynt etter min mening. Du baserer alt på “don’t fight the FED”. Jeg tenker heller man skal tenke “the trend is your friend till it ends”. Du må uansett ha lykke til. Ikke for sent å dekke longen din og gå short igjen i dag. Fallet har såvidt begynt :sunglasses:

3 Likes

Futtene stuper, dette blir stygt!

2 Likes

Dow snart ned 4 % :slightly_smiling_face: ned 8% ved stenging ikveld? :slight_smile:

3 Likes

Hadde vært fint det, vil fylle på med mer CNHI industrial :slight_smile: :slight_smile:

3 Likes

Ja. Det er et kjempeproblem. Jeg liker ikke å investere i et sentralbank manipulert marked.:blush:

Samtidig, ved å forholde seg til realitetene har jeg tjent på både krakk i Mars og opptur i etterkant. Fikk til og med med meg korreksjonen nå. Vil vise seg om jeg begynner å bomme nå da.

4% ned etter 3 minutters handel. Brutalt!
Og vi brøt rett ned gjennom wedgen.

2 Likes

Du liker ikke å investere i ett sentralbank manipulert marked, men det er det eneste du støtter deg på?

1 Like