Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Der røk trendkanalen også @Smaaspareren :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes

Spennende - skal vi se circuit breakers slå ut I USA i dag?

Det spoers om FED har nok penger, fordi uten en vaksine, blir ikke conranaviruset borte foer i 2024. Det vil plage oss i 3 aar, foer det forsvinner av seg selv sier ekspertene.

Med andre ord, vil det henge over verdensoekonomien som en kvernstein i lang lang tid fremover. Men vi har jo sett det tidligere, at boersen snart feirer alt uansett hvor galt det er;-)), slik at man kan aldri vaere for bjoernesikker.

1 Like

Bull så det holder? Xact bear, endatil dobbelt bunn: Vi skal langt opp!

4 Likes

Du skulle ikke kvittet deg med bear obx x5 :wink:

Aner ikke hva som har skjedd her, var sikker på jeg hadde den før jeg tok helg :dizzy_face:
Jaja, tenker å kjøpe den inn igjen så fort vi har formet nytt bearflag på 15 min.

Tror som sagt dette bare er begynnelsen :slight_smile:

Hode skulder-formasjonen som både jeg og @Nocturne har snakket om sist uke er nå ferdigtegnet, og med fallpotensiale ned til 666.

Kan være vi får en test av nedsiden av wedgen først? Vi har ihvertfall et intradag bearflag under oppseiling nå.

2 Likes

666 (lol) et veldig tydelig nivå i chartet

1 Like

Det synes klart at de aapnet samfunnene/oekonomiene alt for tidlig, og at det umiddelbart skaper en second corona wave.

Hvor mye vil det senke markedet? Thats the question?

Tror også vi får en test av undersiden av wedgen - deretter er det utforbakke…

1 Like

Jepp, jeg tror lett vi kan få fall til 666 - etterfulgt av rally for å lage en enda større HS? :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Spørsmål. Hva tror dere Bear leiren vil tenke nå om de blir nødt til å observere at FED med rå kraft “any means necessary” kjører markedet opp igjen?

Tipper mange tenker at det kan være bedre å gå for gull og sølv enn zombieselskaper til høy p/e

6 Likes

Hva tror Bull leiren om at frykten tar over i markedet og Fed ikke klarer å kjøre det opp like raskt igjen?

2 Likes

Interessant hvor korrelerte de globale markedene er. S&P sin utvikling er nesten identisk med OBXen. Derfor, hvis S&P faller til 2750ish, så skal OBX gå ned mot 665.

S&P Futures

2 Likes

Vi ligger an til nye runder med smitte og nedstenging, Inntektene til selskapene blir gruset. Selv ikke FED kan redde dette markedet.

5 Likes

Gull er vel mer en inflasjonshedge?
I et deflatorisk miljø som nå, kan man vel riskere at slikt vil crashe sammen med aksjemarked om ting går galt?

1 Like

Gull er en hedge mot økende pengemengde, men kan være lurt å kombinere med bear siden gull gjerne synker kortsiktig i en likviditetsskvis

3 Likes

Ja nettopp. Alright:)

Solgte SP500-bjørner med gevinst i dag morges, venter på tegn til at PPT er ferdig med dagens runde før jeg evt går inn igjen :stuck_out_tongue:

I den grad slike støttekjøp gjøres på denne måten, er det jo nærliggende å tro at de vil ha indeksen over 3000 før de gir seg?