Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

S&P sliter fremdeles med å skape særlig moment oppover - og nedover.
Mest sannsynlig basert på daily og 4 hr er at vi ligger i en EQ formasjon.
Kan godt ligge i denne formasjonen frem til neste uke egentlig… :pleading_face:

Potensiale ved brudd er +/- 10% til opp eller nedsiden.

1 Like

Fått fra en kar jeg prater litt med på twitter. Skjermbildet er fra bloomberg terminalen

1 Like

https://news.yahoo.com/virus-cases-top-nine-million-says-pandemic-accelerating-172814326.html

Kan de ikke bare kalle en spade for en spade og si markedet er ødelagt av sentralbankene?
Ting får jo ikke lov å korrigere på en naturlig måte. Dette vil få så enormt katastrofale konsekvenser på sikt. Alle selskapene som burde vært konk som dobler seg i verdi, alle selskapene som har vært edruelige og tatt vare på EK har ingenting igjen for det. Videre så forsvinner risikopremien helt når nedsiden er tatt ut. Det bulls ikke forstår er at oppsiden også er tatt ut ved dette. Det man sitter igjen med er et marked som fungerer som en høyrentekonto :pleading_face:

1 Like

Kom til å tenke på dere bjørner i dag… må svi Etterhvert.
Tomme vepsebol og jegere bak vær busk.

1 Like

Skulle gjerne se mer detaljer på den, såvidt jeg kan se er småfiskene long, men hvalene er short. Snittet er net long.

Og fra her

https://markets.cboe.com/us/options/market_statistics/daily/
CBOE
EQUITY PUT / CALL RATIO 0.47

Det betyr at det er over dobbelt så mange som har kjøpt long kontrakter som short.

Her er non-commercial fra 19. juni

har du “small speculators”/Nonreportable også? :wink:

The report provides a breakdown of aggregate positions held by three different types of traders: “commercial traders,” “non-commercial traders” and “nonreportable.” “Commercial traders” are sometimes called “hedgers”, “non-commercial traders” are sometimes known as “large speculators,” and the “nonreportable” group is sometimes called “small speculators.”

Nei, det har jeg ikke. Men du ser jo uansett hvordan non-commercials treffer opp gjennom årene.

Papirtapet mitt tåler jeg, det er mer frustrasjonen over det som skjer i verden som holder meg våken. Konsekvensene av dette er så ufattelig store at det er vanskelig å ta inn over seg.

Nyeste statistikken jeg finner er fra 2018, men regner med denne krisen har gjort ting verre.

USD

Edit: her er nyere statistikk.

U.S. household wealth recently hit a record of 535% of the GDP, while the historic average since 1952 is 384%. As I’ve explained in my report, when U.S. household wealth reaches an extreme relative to the underlying economy or GDP (as it did in the prior two bubbles), a mean-reversion or a correction is in the cards. The most recent household wealth bubble has benefited the rich over the middle class and the poor because the rich own a disproportionate amount of assets such as stocks and bonds, which have been inflated by the Fed since the Great Recession.

To summarize, America’s growing wealth inequality is not the fault of capitalism, but of central bank market intervention, which goes against the very principles of capitalism.

4 Likes
1 Like

Det er en hard kamp å stå i mot markedet. Umulig å se og forstå alle faktorer som spiller inn.

Et velment råd;
Tilbake til fokus på enkelt aksjer. Det er alltid selskaper som tjener på forskjellige utsikter.

Å ligge å jazze her inne for mye er ikke veldig bra for helsen, ei heller kontoen tror jeg.

Kjør på, du har ta på plass. Risk management styrer resten. Gjerne en short index når signalene er bekreftet, som en hedge.
Anbefaler å lese opp på Minervini og ta del i Minervini tråden her på TI :blush:

5 Likes

Om 20 år eller om 5 år? :blush:

Ingen i media som har skrevet noe om at vi brutt ned gjennom 200ma denne veien nei, kun oppover. Forbanna okser! eheh

1 Like

Jeg tror som sagt vi ikke trenger å vente så lenge. Kan bli avgjort allerede til høsten med presidentvalget i US. Biden seier er så og si garantert å knekke aksjemarkedene. Hvis Trump vinner kan det nok fortsette en stund til, men slik det ser ut nå så ser det ikke bra ut fro Trump :smile:

@hybrid - må lure nok av saueflokken inn til slakteriet :pleading_face:

Ganske definert motstandsnivå, og vi klarte ikke å bryte tilbake i den stigende trendkanalen.

2 Likes

Har ikke noe imot å følge den stigende linja fra undersiden :wink:.

Håper dere solgte bjørnene. Dere vet den Bullen jeg tok litt sent på fredag. Den selger jeg med god gevinst i dag :heart: :blush: .

For ordens skyld. Har mange flere Bulls fortsatt som skal være med videre opp.

1 Like
1 Like

:grimacing:
" Unge har økt sparingen i fond under koronakrisen, og tar mer risiko enn eldre. – Overraskende fornuftig, sier NHH-professor Trond Døskeland."

Sparer ikke på gode ord råsmarte sparere, unge ser jo ikke risiko på samme måte.

image|537x536, 75%

Katarina Klavestad (18) bruker 90 prosent av lønnen på å spare i aksjer. (Foto: Aleksander Nordahl)

2 Likes

Hehe, det er bare et tidsspørsmål før det kommer en større korreksjon.
Vi trenger flere slike artikler. Gjerne på fremsiden av VG :smile:

image

image

1 Like