FED og andre sentralbankers grep er i praksis villet inflasjon, hva?
I så måte er det ikke gitt at det noensinnne skal ned igjen. Resultatet blir ødelagte valutasystem riktignok.
FED og andre sentralbankers grep er i praksis villet inflasjon, hva?
I så måte er det ikke gitt at det noensinnne skal ned igjen. Resultatet blir ødelagte valutasystem riktignok.
Hvorfor tok du posisjon? Fordi det føltes toppish ut eller fordi det ble brudd på en eller annen formasjon? Hvor setter du stoppen, over forrige high eller over ATH?
Resultatene blir mye bedre dersom man er metodisk og konsekvent.
Har tradet inn og ut (både bull og bear) på vei opp, men gikk full-tilt bear rundt 715 (pga. overkjøpt) og addet på brudd på wedgen i Mai - var vel rundt 666 (grønn pil). Men det var en fakeout og jeg gikk ut igjen på break even, men desverre ikke med alt. Så har jeg addet igjen på de to neste røde pilene i chartet. Break even er litt vanskelig å regne på pga. inn og utgangene (trading på toppen av core positon) men jeg tipper den ligger rundt 690-700 blank nå. Har satt stopp dersom formasjonen blir invalidert, rundt 747
I alle tilfeller hverken bra for bears eller bulls og i hvert fall ikke menigmann med verdiløs valuta.
Har tenkt på hyperinflasjon i det siste. Hvis fellesutgiftene eller strømutgiftene plutselig skulle koste det ti- eller hundredobbelte, og man skulle miste arbeid, spiller det kanskje liten rolle at man er gjeldsfri?
Har shortet Tesla i går og i dag, skal sitte til midt i juli. Satser på 100$ ned, skal ta gevinst der, om så skjer. Ren magefølelse…slang på short i Apple
Beklager at det fremstår som svada. Miljøskadet av en blanding mellom den litteraturen jeg liker og forskningspapirene jeg har lest det siste semesteret, det er min teori. Lange setninger fra pre-postmodernisme og teknisk forskning er en merkelig blanding.
Jeg er selv veldig agnostisk pdd. Sitter long i pharma og DnB, har to utleieleiligheter ( Leietakere er offentlig ansatte) og brukbar egenkapitalbuffer i eget hus. Betalte ned på diverse lån når jeg begynte å studere, planen er å refinansiere når jeg starter å jobbe fast igjen, for å investere i enten en ny leilighet eller aksjer. Tiden vil vise.
Som du påpekte nå nettopp, så går det litt sidelengs, så det er litt vanskelig å velge én sektor. Men trader litt BergenBio og Nel for å forhåpentligvis kunne unne meg en ny iPhone på slutten av ferien, for denne 8eren holder ikke spesielt lenge tipper jeg.
Jeg kan godt debattere normativt om markedet, for der er det mye å snakke om. Men om vi skal være deskriptiv så er markedet som du påpeker i en steady-state som er rigget for å ikke påvirke valget nevneverdig samtidig som den skal bygge fundament videre. Vanskelig balansegang, så at det kommer et krakk allerede nå, det betviler jeg.
Forsåvidt veldig spent på hvilke sektorer det vil bli satset på de neste kvartalene. Infrastruktur, omstilling til fornybart, helse etc. der skal jeg følge med på ordskiftet mot årets valg i USA. For at de vil komme med en eller annen big government-plan for å berge økonomien er ganske sikkert tror jeg. Lovnader om arbeidsplasser vil nok helt sikkert gå igjen også.
Sorry for Off-topic
Dette kan bli skikkelig blåmandag:
Neida.
Recovery time: 1/10
Fatality Rate: 1/10
Covid er snart som et ubehagelig utslett å regne.
Over 100.000 koronasmittede i Florida
Over 100.000 koronasmittede ble mandag registrert i Florida etter at delstaten den siste måneden har åpnet økonomien stadig mer.
Økningen i Florida skjer samtidig med en alarmerende økning av koronatilfeller i en rekke delstater i sør og vest i USA.
Det skjer mens myndighetene har gjenåpnet stadig mer av den økonomiske virksomheten, og mens mange amerikanere nekter å bruke munnbind eller holde avstand til hverandre.
Andre stater der det registreres stadig flere tilfeller, er Arizona, Alabama, Louisiana, Texas og South Carolina.
– Det akselererer. Vi kommer nesten sikkert til å se at mange flere mennesker dør som følge av denne bølgen, sier lege Marc Bloom ved Houston Methodist Hospital. Han spår at mange sykehus i løpet av tre ukers tid er overbelastet.
Antall nye koronatilfeller per dag har økt til 26.000 i hele USA, opp fra rundt 21.000 for to uker siden, ifølge Johns Hopkins. Til sammen er over 2,2 millioner amerikanere smittet, mens 122.000 har dødd.
Men du glemmer fortsatt å snakke om at dødelighet og recoverytime går hurtig ned. Det er milliarder som er forkjølet i løpet av et år. Ikke noe problem det så lenge det ikke stopper økonomien.
Tror nok det blir for enkelt å se bort fra hva som kommer. Det kan bli skikkelig ugly, dessverre:
Jo. Alltid kjipt om halve skoleklassen blir borte med kusma. Men neste uke er de jo tilbake så no harm.
Vi trenger ikke smitte eksperter, vi har deg som vet alt
Neida… men litt bedring er der.
Så sant som det er sagt:
Hvordan shorter du det, Nordnet-warrant eller?