Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Påtide å endre navnet igjen? Alle er jo kommet ut av hiet😊 gratulerer!

1 Like

Er fortsatt bare en skapbjørn, tørr ikke å gå 100% ut enda :slight_smile:

Om noen dager blir det rebalansering av blant annet Folketrygdfondet, men også mange andre fond som har faste prosentvise andeler aksjer og obligasjoner.

Siden Oslo Børs har steget 35% vil det bli et stort nedsalg i aksjer i disse fondene, omtrent tilsvarende kjøpene som var med på å få børsen til å stige så voldsomt i april. Den gangen var det rebalansering med virkning motsatt vei.

3 Likes

Folketrygden har nå redusert / økt i div aksjer og hvor har du at Oslo børs har steget 35%? Om du tror fondene venter til siste dag, må du jo ta stigning fra 1 april ? :stuck_out_tongue: Kommer mange bra kommentarer hær inne, men syns ofte dine er helt på jordet @Smaaspareren sorry

1 Like

Vel…Nesten slavisk ?

1 Like

Hva mener du med posten din Janno? Oslo Børs har steget ca 35%, hovedindeksen var faktisk 42% opp fra bunnen på det meste, men har korrigert litt ned nå siste par uker.

Har du problemer med det kan du kanskje sjekke fakta på oslobors.no i stedet for å henge ut brukere her på forumet?

Korrelasjonen var mye sterkere før, men den har avtatt en del. Var det som var poenget mitt også. Anbefaler @Hild å kjøpe S&P om hen er bull, OBX blir mye mer påvirket av oljeprisen siden Equinor og Aker BP vekter så tungt i vår indeks. Er mye som taler for at vi har sett toppen i dette bear rallyet nå, men det vil ta like lang tid å snu oksene, som det tok å snu bjørnene som mistet troen på vei opp… :sweat_smile:

2 Likes

Ut ifra ditt utsagn om rebalansering av fond som du snakket om og "stort nedsalg ", så snakker du som at de skal rebalansere porteføljen sin utifra bunnen?

Å dersom de skal rebalansere, skal de ikke da rebalansere utifra evt stigning fra 1 april.

Det andre jeg tenker på er ditt utsagn hær :slight_smile: Føler jeg må si noe, da det kanskje er nye folk på forumet som tar det for god fisk.

Analytiker venter nedgang på børs fra start

7 minutter siden · Karoline Johannessen Litland

Analytiker Roger Berntsen i Nordnet spår at Børsen åpner ned minus 0,8 prosent.
DNB Markets tror den åpner ned minus 1 prosent.

En halvtime før åpning er oljeprisen ned 0,7 prosent for dagen, til under 40 dollar fatet. Det etter et tungt fall onsdag ettermiddag.

En ny smittebølge skyller over store deler av verden. I går ble det registrert 36.880 nye smittede i USA. Det er høyest antall smittede på én dag siden april, ifølge The New York Times.

I går nedjusterte også IMF de globale vekstutsiktene for 2020. Pengefondet spår at verdensøkonomien vil falle 4,9 prosent i år. Det forrige anslaget var til sammenligning på minus 3 prosent.

Børsene i Asia har også falt etter IMFs dystre spådommer. Nedgangen i Asia kommer dagen etter at Wall Street endte med sitt største fall på en handelsdag siden 11.juni :kissing_heart:

Futures nærmer seg 3000 igjen

image

2 Likes

Dette er du nok enig i når du får kastet dine bearflags nok en gang :wink::kissing_heart:. Et Bearflag er ubrukelig dersom et påfølgende børsfall er umulig.

Famous last words @Hild ? :grin:

3 Likes

Bjørnene kan endelig krype ut av hiet og nyte sola! Vi har fått brudd på HS-en, og etter en tur opp for å teste undersiden av bruddet, er det full fart utfor.

3 Likes
4 Likes

Screenshot 2020-06-25 09.21.19

2 Likes

Ser man ikke en classic “Gravestone Doji” etter det store grønne candlesticket på 23?

Vi får sende chartene til Powell så vi alle er “on the same page”.

1 Like

Ble litt inspirert av den “island reversal” -saken , og så til min overraskelse at vi har jo en også i xact obx bear-chartet, bare motsatt fortegn:

Dobbelt bunn med island reversal - nå skal denne langt opp :sunglasses:

1 Like

Jaja,

Her skal FED gjøre en god jobb å overbevise de store gutta tenker jeg, dog avtagende volum.

Hva tror du @Nocturne , hvis vi går gjennom ma50 på daily her så kan vi anta at volumet vil bli stigende?

Mnja, jeg forventer egentlig re-test av 715 først. Vi gikk rett gjennom uten noe test.
Olja er også i fritt fall, den har falt litt mye, litt for fort. Viktigste for oss er at vi ikke får trendendring på høyere timeframes, dvs. HH og HL. 4 hr er vel den greieste å se på i så tilfelle.

Holy crap :crazy_face:

Konsensus i går var -5%…

4 Likes

Og det er jo nettopp derfor vi er en gjeng som ikke helt er med og heier på børsfesten. Det henger ikke sammen med realitetene. Jeg ønsker velstand, jobber til folk og gode tider, men skal børsen være et seriøst sted å plassere penger og handle må det være noen spilleregler som finnes og følges.

6 Likes