Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Bare spørsmål om tid før vi får vaksine da. (Ignorere alt det tøvet under :sweat_smile:)

3 Likes

Classic. Jeg kjøpte 3 ganger så mye Bull X5 som i går på 791. Nå er det ganske god sjanse for recovery rally.

1 Like

Jeg er helt enig med deg @anon99163478 - har de samme prinsippene når det gjelder børsen!

Da kommer testen!

FED FED FED!! :fist::fist::fist:

Ser dere ikke hvor mye futurene i US bedrer seg?

2 Likes

Upside risks

1. Vaccine
  2. Other medical breakthrough
  3. FED whatever it takes
  4. Trade deal
  5. Fiscal stimulus now will result in increase in corporate profits next year
  6. Death rate decrease
  7. A lot of money outside markets
1 Like

Vil gjerne at du utdyper denne :thinking:

Det betyr bla. at når FED lover stimulus med 0% rente ut 2022 så kan bunnlinjene til firma i 2021 og 2022 for den saks skyld bli grønnere enn noen gang så snart Covid19 er bekjempet.

Historiens største stimulus vil gi økt profitt neste år

an increase in the structural deficit (i.e. fiscal impulse) of one percent of potential GDP is
associated with a rise in corporate profits

Og her er stimuluspakkene i ulike land sett mot GDP

Ønsker deg lykke til, Hild, med traden! Tror dessverre du går på en smell. FED har aldri lovet at børsen skal ligge på ATH. Sjekk siste oppdatering av balance sheet:

Then in the week ended June 10, the Fed’s total assets of $7.1 trillion increased by less than $4 billion. And in the week ended June 17, its total assets actually fell by $74 billion (you can read my analysis of the Fed’s balance sheet here). This chart of the week-over-week change in total assets shows how the Fed frontloaded its QE in March and April, and how it then systematically backed off:

Troen på at FED fikser alt har laget den villeste børsfesten noensinne. Om det nå skyller en ny smittebølge over US, kan selv ikke FED redde markedet. Hvem vil sitte med aksjer på ATH når realitetene tilsier en DYP økonomisk krise? Vi får en massiv self-off som selv ikke FED kan stoppe.

1 Like

Også jeg trodde det inntil jeg noterte meg at både recoverytime og dødelighet er i bratt bedring. Det begynner bli mange treatment tilgjengelig der ute.

FED holder markedet samlet i noen måneder til og tidenes steroide stimulerte rally kan starte.

Vært høy korrelasjon mellom de to ja. Men har vel egentlig vært historisk stort avvk på de to de siste 6-7 månedene.

3 Likes

Sant. Samtidig så har avvikene nå nådd metningspunktet. I disse dager kan man lett se hva SP500 future +1% gjør med OSEBX til sammenligning med -1%.

OBX veldig ned mot støtte og tenderer mot brudd ned fra opptrend i mitt chart så jeg har fortsatt å kjøpe forsikring for å veie opp mot alle longposisjonene som bare har føket i vei.

Men er nå også VELDIG stor oppside i chartet om støttenivåene ved 700 og 50 dagers snitt holder

2 Likes

Først og fremst bør vi vel snu trenden tilbake til HH / HL på daily før man kan vurdere bullcaset igjen. Personlig tok jeg gevinst i 5x bjørnene i morges og ser etter ny inngang for disse. 2xen sitter jeg fint med enda, vurderer å øke i den også, men vil se litt mer bounce først. Gjerne touch av den fallende trendlinjen fra toppen.

Men folkens - er dette hodet i en MEGA HS? (halslinje ved ca. 664?) :grin:

1 Like

solgte bjørner litt etter open , kjøpte nye nå så får vi se :smiley:

1 Like

Ny konkurs kandidat, KJØØØØØP

1 Like

100k rett inn, kjøp nå eller vente litt til?

Hvilke treatment snakker du om. meg bekjent er det så langt bare en behandling som har vist seg virksom: dexamethasone

In the trial, led by a team from Oxford University, about 2,000 hospital patients were given dexamethasone and compared with more than 4,000 who were not.

For patients on ventilators, it cut the risk of death from 40% to 28%.

For patients needing oxygen, it cut the risk of death from 25% to 20%.

Ikke noe vidundermiddel dette heller.

1 Like

*Remisdivir når startet tidlig bedrer recovery og reduserer fatality. Trial på Chicago var jo sjokkerende bra.

*Blodplasma anti-stoff behandlig. Bruk av plasma fra pasienter som har hatt Covid fungerer veldig bra

*generelt sett så har også forbedret behandligsprogram av når serum skal settes osv også gjort recovery bedre.

Det kommer fortløpende ut nye resultat på metoder som settes i bruk på større og større skala. Beklager jeg ikke orker legge ved alle lenkene men man finner disse med kjappe google søk.