Mye kan virke lovende, før man får testet i stor skala. Placebo gir jo 30% effekt også. Flere studier på Remdesivir viser både manglende / liten effekt og for store bivrkninger.
Har begynt å smått se på langsiktig utvikling av indeks siden jeg ikke har planer om å trade så mye i sommer. Vi er straks ferdig med H1 – kikket derfor på weekly og la merke til hvordan Stochastics RSI nå er der den var i Januar. Hva skjedde da?
• Stochs krysset allerede i uke 03, men det store fallet kom ikke før 5 uker senere.
• Momentum avtok dog, og vi gikk inn i en sidelengs utvikling av indeks.
• Toppen ble satt uken etter (uke 04) og fallet begynte i uke 08.
• Bunnen ble satt 3 uker etter det.
• Stochs krysset bullish igjen i uke 13, og har ikke krysset negativt siden.Krysser stochs nå, og vi kommer ned i den grå boksen, trigges nok et negativt teknisk signal.
Happy trading!
Her er fasit en uke senere, stochastics har krysset på weekly. Følger den trenden fra sist skal de neste to månedene ha bearish moment. Husk det tok 5 uker fra denne krysset sist, til det store fallet kom. Man kan derfor ikke forvente umiddelbar reaksjon, men den som venter på noe godt?
Hvordan passer dette med analysen Rystad Energy kom med tidligere i uka?
Dette er uten tvil den nye Funcom tråden, erre mulig
Så omtenksomt av deg Janno, men faktum er at om du kjøpte på toppen av rekylen i 1930 og la aksjene i skuffen, så var du i minus helt fram til 1954.
Siden IMF og co sier at denne krisen er verre enn 1929-31, så har jeg all grunn til å sammenligne dagens situasjon med den gangen. Folk brente seg og mistet helt troen på aksjer i over to tiår.
Når det gjelder rebalanseringen så har jeg vel ikke skrevet at fondene skal rebalanseres fra bunnen? Det har vært en betydelig oppgang dette kvartalet, så med mindre det faller bratt nå før månedsskiftet så blir det en rebalansering der fondene kjøper rentepapirer og selger aksjer, og da spesielt Folketrygdfondet her på Oslo Børs.
Hvordan fondene gjør dette i praksis kan være individuelt, men jeg regner med de fine aksjonærstatistikkene her på forumet gir oss en god pekepinn når vi kommer et stykke ut i juli.
Nei, har du sett. Nå begynner FED å bli bekymret for gjeldsnivået:
FED’S KAPLAN SAYS CORPORATE DEBT HAS BEEN AN AMPLIFIER IN THE CRISIS AND HE IS WORRIED ABOUT GOVERNMENT DEBT
KAPLAN: CONCERNED BY HIGH LEVELS OF U.S CORPORATE, GOVT. DEBT
Hva mener du med Funcom?
Fra CNN @Hild
The US just hit its third highest ever peak of new coronavirus cases, multiple states are registering their own daily records and three are now taking the extraordinary step of imposing quarantines for citizens from pandemic hotspots. The world’s most powerful nation lacks a coherent national strategy to meet another cresting viral crisis, the capacity or even the willingness to take steps that might stop it.
US sliter bigtime og Trump bryr seg ikke
FED kan trykke så mye penger de vil, men så lenge folk ikke bruker penger vil heller ikke økonomien bedre seg.
Takk takk @Nocturne
At det kan oppstå noe ekkelt her er vel mulig. Særlig over tid. Men husk hva du snakker om. Du snakker om at FED som aldri har feilet før skal bukke under og at verdens største økonomi skal gå på trynet. Det er ikke småsaker. Hvis vi er helt ærlige med oss selv, tror du at sånt vil skje så lettvint? US vil fighte her!
La meg spørre. Hva tenker du er best for de 3 neste mnd:
#1 At FED inskrenker markedenes tilgang på kapital og bruker 0.5 Trill $. SP500 vil sikkert falle til 2500.
#2 At FED pøser på og gir buisnesses rikelig tilgang og bruker 1.5 Trill $. SP500 vil tangere gamle ATH og muligens gå forbi.
Scenarioene er meget forskjellige. Gjelden er uansett vanvittig høy. 1 T fra eller til vil kanskje noen si er uviktig. Det som er viktig nå er å bære økonomien mens treatments og vaksiner får komme ut kommersielt. Klarer de det vil nok mange tenke at dette tar av som en rakett.

Hva mener du med Funcom?
Samme postinghyppighet og en over normal aktivitet og argumentasjon for hvorfor /hvordan alt blir dritt osv, samt ett par som gir alt en balanse med syn motsatt
Like mye memes!
Jeg har aldri benektet at FED ikke er en faktor i mine analyser, men i motsetning til deg så utgjør det bare en faktor ifht. mine innvesteringsbeslutninger
Primært trader jeg charts, men det har ikke vært like enkelt i dette markedet. Derfor har jeg begynt å se mer og mer på makro.
FED kan selvfølgelig trå på gassen igjen, og vi får en ny rekyl, men inntil videre er det Korona resurgence og negativ daily trend som styrer helt kortsiktig.

FED kan selvfølgelig trå på gassen igjen
Det er ikke noe “igjen”. FED er på ballen 24/7. Flere verktøy er i bruk samtidig og bruken er kraftigere om markedene synes å miste fotfestet litt. FEDs tilstedeværelse er i stor grad alfa og omega her.