Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Neimen :face_with_raised_eyebrow::astonished:

Nå var det jammen meg på tide at FED tok litt grep igjen

Du fikk sannelig rett idag og du gitt :slight_smile:

1 Like

Masse bull nyheter i dag tydeligvis :upside_down_face:

Så ut til at vi hadde et SOS-Rally tidligere idag. Fikk en test til nedsiden som laget en HL. Brudd på volum. Vil se en BUA med forpliktelse til oppsiden for å bekrefte.

P&F telling gir target som er såpass sterkt at jeg stusser på om det kan være rett… Hvis hele rangen blir tellende skal det passere tidligere topp rundt 3150… :man_shrugging:

1 Like

Det har vel ikke tilfeldigvis noe med 3300 å gjøre?

1 Like

:joy:

Jau. Får en range fra 3230 til 3300 med utgangspunkt fra SC til LPS før brudd. Med topp av range og bunn av range som utgangspunkt for vertikal range.

Konservativt anslag gir meg 3212 til 3230.

Vil se bekreftelse på ein reakumulering på vei opp for ein ny telling hvis det vise seg det går veien.

Disclaimer: Det er hvis alle fasane i P&F chartet slår til.

2 Likes

Ja, og jeg føler de reflekteres bra i chartene…

image
NASDAQ fra 03’ til i dag…

Tidenes kjøpsmulighet før stigningen tar til…

4 Likes

Det var en veldig pen tegning av halve mount everest :grimacing:

4 Likes

Går jo snart eksponentielt ut fra trend. Men det er visstnok slik chart skal se ut…

image

Jeg skjønner myndighetene blir oppgitt. Hva i h… er vitsen med lock-down om man fortsetter HELT som normalt rett etterpå? Det er jo ikke slik at viruset ikke er der lenger. Nå skjønner jeg hvorfor pandemier kommer i bølger. Folk kommer til å spre dette gjennom hele sommeren… :thinking:

Tettpakkede strender uroer britiske myndigheter:

Opp mot en halv million mennesker fylte britiske strender torsdag på årets varmeste dag, da målestokken nådde 33 grader. Myndighetene frykter økt coronasmitte.

Myndighetene i Bournemouth på sørkysten av England var oppbrakt over at så mange tusen mennesker trosset alle smittevernsråd og solte seg tett i tett på stranda.

• Den uansvarlige opptredenen og handlingene til så mange mennesker er rett og slett sjokkerende, og våre tjenester er strukket til det maksimale for å sikre at alle er trygge, sier en rystet Vikki Slade, leder av Dorsets lokalråd.

Den store tilstrømmingen av badegjester førte til trafikkork, ulovlig parkering, hauger med søppel og fylleslagsmål. Som følge av kaoset ga lokalmyndighetene politi og andre tjenester ekstra fullmakter, og ba folk bli hjemme.

Selv om antall smittede fortsetter å stige, vil Storbritannia 4. juli lempe ytterligere på restriksjonene som ble innført for å bremse koronaviruset. Det er hittil registrert 309 000 smittede og over 43 000 døde av covid-19 i landet.

2 Likes
1 Like
1 Like

Jens Finborud

08:10 - 26. juni

I USA stiger antallet corona-tilfeller og bare i går, torsdag, ble det rapportert 39.818 nye smittetilfeller, som er ny rekord, melder TDN Direkt.

Økningen i antall smittede har ført til at California går inn i en nødsituasjon i budsjettet, som betyr at delstaten kan ta penger fra et nødfond.

I tillegg stoppet guvernøren av Texas gjenåpningen av delstaten midlertidig etter økte sykehusinnleggelser.

Både oljeprisen og S&P futures er flate / ned i skrivende stund.

Herlig at de sier rett ut på CNBC at FED har ødelagt markedene :sweat_smile:

(fra ca. 4:55)

4 Likes

“We’re stuck in a bit of a range. There’s a degree of optimism that any second wave will be offset by stimulus … but if we have to go back to a renewed lockdown then it’s a different story, and markets face a lot more downside risk,” Shane Oliver, chief economist at AMP (OTC:AMLTF) Capital in Sydney ,told Reuters.

2 Likes

Markedet nå kan best beskrives som når orkesteret spilte når Titanic sank…

4 Likes

Begynner kanskje å gå opp for folk hva som kommer til å skje til høsten. Bølge II er jo ikke en “potensiell mulighet” nå lenger. Markedet ser fremover. Jeg tviler selv på at det blir ny runde med lock-downs, men noen lokale / regionale lock-downs i smitte-hot-spots kan vi nok få.

Det er helt sykt å tenke på, for vi sliter jo nok som det er. Dette blir verre før det blir bedre :mask:

Sjekk wick’en på OBX:

Olja dumper:

1 Like

Hermanrud : US hospitals filling up fast. Deaths will follow. Effect on economy but also new market stimuli visible within a month(?)

Case growth has been accelerating since 10/6 in an increasing number of US states
Arguments dismissing this as a measurement error are losing credibility
Increased testing explains maximum 15% of last 2 weeks’ 75% increase in testing (Early Reopeners)
Hospitalizations have been subdued but are now increasing at the same pace
First stories of full hospitals emerging in Texas: From ‘full date’, 50% of patients must be denied access in 10 days at current pace
Seems likely this will affect the economy. If so, visible by end-August
We already see less activity in epicentres like Houston
Also seems likely Trump + Fed will launch new fiscal / monetary packages to support the stock market
These are dangerous times!