Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

https://www.nettavisen.no/okonomi/bobla-sprakk-sist-disse-aksjene-var-like-dyre-na-advarer-ekspert/3423986808.html

Som vi ser av tabellen ligger forholdstallene helt opp mot 84 (Amazon i 2020). Netflix ble denne uken verdsatt til 68 ganger det de er spådd å tjen i 2020. Det er ekstremt høyt og indikerer enten vanvittige vekst- og inntjeningsforventninger eller en stor fare for kursfall. Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea er skeptisk.

• Ja, det er et en klar risiko når selskapene er høyt verdsatt. De ti største selskapene på Nasdaq er priset til 40 ganger årets inntjening i år. Det er mye. For meg begynner en P/E på 20 å bli høyt, sier Næss til Nettavisen.
2 Likes

Lukket selv 3 posisjoner idag på break even. Hadde stoploss, men med så mye negativitet i lufta og posisjoner som egentlig ikke har gjort noe særlig ut av seg, så føles det litt bedre å redusere eksponeringen litt.

Ser ut som den eneste festen som blir ødelagt nå er oksefesten. FED fortsetter å trappe ned kjøpene og S&P er i skrivende stund ned - 2%.

FED BALANCE SHEET IS SHRINKING
https://www.ft.com/content/fd2c6e2f-1a56-4ad5-9645-d260bbb91dec

God helg my fellow bears :sunglasses:

5 Likes
1 Like

there it is! hva skjer med q3 nå da tro. fucked, men ikke fullt så fucked som q2.

1 Like

Ahh, de gode tidene da USA nesten hadde hermetisk stengt ute viruset og hadde kontroll,

S&P på <3000 i dag?

programforplikta idioter.

1 Like

7 Likes

image

DAX futures -2,20% :grimacing:
image

1 Like

Hvor kjøper dere bear 5x? Er det noe volum der eller ?

Da kom det tale fra Trumpie. Ser sliten ut.

Bear x5 dnm er d vel jeg bruker. Alltid volum nok til og hoppe inn og ut med 100-300k kroner som jeg har opplevd !

Jeg må innrømme at uansett hvor bear hodet mitt er så ville jeg ikke sitte over helga , har blitt så pinglete :hear_no_evil::sweat_smile: men det er overnattinger som gir gevinst… eller tap :nerd_face:

1 Like

Market maker stiller med kjøp og salg med en gitt spread for hvert sertifikat, så det er ikke nødvendig med volum på samme måte som i aksjer.

Sjekk spread og hvor mye market maker stiller med i kjøp/salg før du handler.

1 Like

link?

2:27:15

Nå er tilogmed bikkja blitt bear :nerd_face::rofl::beers::sunglasses:

7 Likes

Det som skjer da er at bjørnene har party :sweat_smile:

1 Like

Xact produktene er bra, de kan du sitte med også uten å bli ruinert

2 Likes