Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det kan godt være at @Hild har rett. Det kan godt være at markedene er rigged by FED. Det kan godt være at S&P snart er på ATH.

Men, det er mange av oss som ikke forstår hvordan det kan ha seg når det er endel fundamentale faktorer som går imot scenariet ovenfor. Et eksempel maler ikke hele bilde, men likevel. Hvor skal kjøpekraften komme fra for å støtte en ATH, med den arbeidsledigheten vi har i dag. Selv FAANG er vel ikke immune mot svak kjøpekraft.

Tror ingen av sidene, hverken bjørn eller okse bør meske seg for mye. Det er så stor usikkerhet at de svingningene vi ser per dag er ren tilfeldighet. Markedet endres 1-2% hit og dit uten at det er noen sterke drivere som forklarer endringene.

Gode diskusjoner i denne tråden er topp, linker til relevante saker er interessant. Analysene settes pris på, men det er for tidlig å vise hovmod. Det gjelder både bjørner og okser

6 Likes

Beklager litt eplekjekk/umoden post over her.

Ha en flott kveld videre.

6 Likes

Ordkrigen tilspisses.
Spent på hva Kinas tilsvar blir her :smirk:

2 Likes

Kina er i full krigsmodus, anbefaler å følge global times ( CCP sitt engelstalende propaganda apperat).

India whoopa jo Kina i tidenes bakholdsangrep som kina hadde planlagt, 350 kinesere mot under 100 indere.

4 Likes

Den dagen det ser ut som Biden vinner, så snur det ned om det ikke har gjort det før

Beste kvartal på 23 år på SP500. Må jo bare få sluppet løs svartedauden så tar det helt av… :slight_smile:

3 Likes

Denne stjeler jeg, @anon99163478!

1 Like

Tross en stadig mer prekær koronasituasjon i USA har alle de tre indeksene steget kraftig siden bunnen i mars. Sjeføkonom Charles Dumas i TS Lombard oppfordrer imidlertid investorer til å fortsette å være «bearish» på det amerikanske aksjemarkedet, inntil man får klarhet i akkurat hvor mye korona har rammet økonomien.

Å være «bearish» betyr at man tror på en nedadgående trend i markedet.

– Det vi i grunnen sier er at markedet er høye på inntjening, for det første. For det andre, så handles det til en P/E (price to earnings)-rate som tar en rett tilbake til toppen av tek-boblen i 1999/2000, sier han til CNBC.

Dumas mener markedet er i en tilstand der man tror på et 2021 som ikke kommer til å skje.

– Poenget her er at markedet estimerer inntjening for S&P-selskapene i 2021 som knapt er opp fra 2019, men rett tilbake til langsiktige veksttrender. Det er høyst usannsynlig at vil skje. Våre estimater sier at forholdet mellom økonomi og inntjening fører til et tall som er ned rundt 20 prosent, sammenlignet med 2019, sier Dumas til CNBC.

2 Likes

Er vel fortsatt et mønster av lower lows og lower highs på S&P500 og dermed en synkende trend, selv om det nå ser ut som vi kan stå i fare for å få en higher high. Men wicken på den siste søyla er lang, blir spennende å se hvilken retning dette går i.

2 Likes

Nå tror jeg faren er over ^^

1 Like

Måtte sjekke linjene jeg tegnet midt på dagen før børsene over dammen åpnet. Ser ut som den skrapet rett oppi der. Kanskje ned til 2960 på SP500 i løpet av uka?

Eller det kan også være en triangel, isåfall ned til ca 3015.

Bryter det derimot opp gjennom 3120 i morgen har vi bjørnene kanskje et lite problem…

Fintegnet litt her, 3110-3115-ish på SP500 kan være et bra sted å sette en bear, kanskje med litt tight stoploss.

6 Likes
1 Like

Jeg tok feil mandag ja og igår også. Jaja. Livet går videre :sweat_smile:

https://news.yahoo.com/feds-powell-sounds-alarms-mortgage-213000081.html

Fastrente på huslån i 30 år til under 3% :partying_face:

Futtene ned…

https://www.cnbc.com/2020/06/30/stock-market-futures-open-to-close-news.html

1 Like

Mange som snakker om smitte o.l på disse trådene om dagen, jeg syns snart fokuset burde vinkles over på det vi har i vente i form av rapportering.

Er det virkelig noen som har tro på at ny guiding fra selskaper vil vise vekst de neste 6-9mndene?

Også valget oppå det hele?

Fin dobbeltopp i OBX @Nocturne? hva kan man sette som target om denne brytes? Edit: der kom første candle, cancel last :stuck_out_tongue:

Tight range uansett.

1 Like

tok en liten kikk på NASDAQ 100. Samme utvikling som har trigget fall tidligere: Stigende børs og fallende RSI. Setter en short på denne i dag.

4 Likes

Har desverre begrenset tilgang til nett og ingen tilgang til PC men vi ligger i samme set up i S&P som OBX. Mål topp og bunn i trekanten din så kan du finne target opp / ned. Formasjonen i seg selv er nøytral. Med volumutviklingen inn mot sommeren, historisk sett, er det også fare for fake-outs.

Jeg tror tech-sektoren blir retningsgivende ifht. hvilken vei indeksene bryter. De vekter såpass mye i S&P og Nasdaq, pluss de er alle ved eller nær ATH. Man må spørre seg selv om man virkelig tror de kan bulle langt forbi ATH eller om de kanskje står ovenfor en kraftig pullback. Som du sier, tror vi virkelig de er helt upåvirket av det som har skjedd? Hvordan ser de for seg de neste 6-12 månedene? :smirk:

1 Like

Hvilke produkter med x2 eller x3 giring finnes det for usa børsene?

Hvor lenge tenker du å holde? Jeg pleier å kjøpe nordnet sine sertifikater om det er kun for et par dager. Betaler også 0 i kurtasje om du kjøper for over 1000 kr.

F.eks https://www.nordnet.no/market/certificates/16708765-bear-sp-500-x-3

1 Like

Jeg holder Bull fortsatt. Koster lite selv om du holder så mye som 2 uker.