Canadas boligmarked, et av de mest overprisede i verden, har nå begynt å vakle. drar nok med seg banker og aksjemarked i Canada, i første omgang…:
It’s happening…!
With governments running massive deficits and taking on more debt there may come a point when investors/markets wonder how sensible it is to lend to these sovereigns at such low rates, especially if economic growth remain sluggish. This will result in another debt crisis with heavily indebted countries firmly in the crosshairs.
Futures stanget rett i taket i trendkanalen.
Nå snart - 1% ned. Langt ned til bunn av kanalen også. Let the games begin
You feel lucky today
Men det var godt under forventet, som var 3 millioner
3 mill var det som kom i mai ?. Etter min mening så er dette såpass bra at det kan fort bryte ut rally.
Les det du legger ut, så finner du info om det jeg skrev
Og det rallyet du venter på, kan du holde i Bull tråden din. Man trenger ikke å strekke grensen i alle innlegg, du ble vel informert om dette på lik linje som alle andre
Det ligger i Bulltråden.
Men delte det og her da jeg trodde disse data først skulle komme i morgen. Blir spennende å se hvordan dette absorberes utover dagen. Så langt så ser det ut til å lugge oppover?
Det var dårligere enn forventet som @rayman sier. Vi får se hvordan OBXen closer, er kjedelig med disse 0.50% opp og ned dagene, men noe større er definitivt i gjære
Tror det er viktig å legge til at 3 mill var det analysts med i pollen liksom skulle forventet. Fra futurene å dømme (positiv for SP nå) så virker investorene fornøyde med +2.36 mill i privat sektor. Det er et høyt tall!! Videre så er det veldig positivt at så mye kommer i de små bedriftene? Er det ikke disse vi har vært mest bekymret for?
Klart at tallet blir høyt, når ledigheten har vært på rekordnivåer. Men det er fortsatt en lang vei igjen, dette blokkerer du totalt…
2.36 mill portreterer ikke en recovry på ustø bein. Husk prognosen for mai var -2.7 mill men kom inn med +3.06 mill… man kunne fryktet at det skulle gått hardt ut over jobs i statistikken for Juni… men likevel så kommer det ganske bra tall inn.
Igjen, når ledigheten er på rekordnivåer kan det bare gå en vei når man begynner å åpne opp igjen. Men veien er fortsatt lang til man er tilbake til normale nivåer
Yes… men tror ikke du hadde sett grønne futter om juni ADP bare ga oss 1.5 mill nye jobber. Det ville vært bekymringsverdig.
Ja for jobbtallene er veldig troverdige… “ooooj vi bommet med 5,8 mill”
Dessuten er det nyheter om vaksine fra pfizer (som er laaangt fra klar) som booster markedet…
Nettopp… men hvem sitt konsensus? Konsensuset til en haug med analytikere som sitter cash og håper på mulighet til inngang fordi toget gikk? Du ser jo selv at pollen Marketwatch dro i gang viste 3.5 mill forventet mens Investing.com viste 3 mill.
“la oss tippe høyt så blir det skuffet… og så kan jeg kjøpe hvis folk går 5 på og blir skuffet ”.
Det som betyr noe er konsensur til invedtorene og når børsene er opp så er 2.36 mill bra.
Bull fordi avviket til normalen er i klar bedring. Negativ delta på 39% mai. 25% i juni… blir det -15% i Juli da? Definitivt ikke langt unna tilbake til normalen