Alle vet hvordan analytikere jobber, så du får ikke dra den der nei. I og med at vi befinner oss i ukjent territorie så er det konsensus som gjelder for makrotall, punktum. Hvordan markedet reagerer, ja det har vi jo sett, er som oftest opp uansett. Frakoblingen fra virkeligheten har vært et faktum en ganske god stund og før eller senere er det på tide å pay the piper… FED håper bare de kan holde dette flytende til det foreligger en vaksine. Da er kaoset over og man kan begynne å kalkulere igjen. Q2/Q3 blir helt forbanna ræva, og det har jeg satt penger på. Slik piñata tankegang som flyter i eteren får folk selv stå ansvarlig for, til syvende og sist er det inntjening som teller, ikke sentralbanken.
Greit. Men hvorfor har Marketwatch og Investing så forskjellig “konsensus” da? Du vet at dette konsensuset bare utvikles som del av en poll? De brukte sikkert Survey Monkey til å gjøre dette.
Supert takker! All in automakers til ATH
Ja, men du har og kilder som går via factset f.eks…
Eller:
Merk deg:
Ikke de best lønnede stillingene…
Så spørs det hvor lenge da:
Meanwhile in HK
Er det paintgun de går med?
«Etter tre fantastiske måneder ser vi nå at markedet kanskje har strukket seg litt lengre enn sitt eget beste. Med et virus som vil være med oss lengre enn de fleste optimister trodde, sentralbanker som (kanskje) ikke har mer verktøy igjen og et nærstående valg i USA i november, kan dette bli en interessant cocktail utover høsten. Likevel kjøper Nordnet-kunder aksjer med begge hender», heter det i månedsrapporten.
“Rubber bullets”
Virker som alle har hodet godt plantet langt oppi rassen “over there”, det er kanskje ikke så rart da “statsoverhodet” er tidenes løk. Blir man ledet av en tulling så blir vel resultatet der etter?
TRUMP: VILLE BRUKT MUNNBIND HVIS JEG VAR TETT PÅ FOLK
USAs president Donald Trump sier i et intervju med Fox News at han er “helt for” munnbind, men at han ikke syns det burde være påbudt.
Han sier videre at han selv ville brukt munnbind hvis han havnet i en situasjon der han var tett på folk.
Det skriver Reuters, som gjengir intervjuet.
… Høres fornuftig ut spør du meg. Ikke at jeg liker fyren
REKORDMANGE NYE SMITTEDE I USA
Ifølge opptellingene til nyhetsbyrået Reuters og avisen New York Times er det meldt om over 49.000 nye smittetilfeller av coronaviruset i USA det siste døgnet. Det er den største daglige økningen siden pandemien startet i landet.
Washington Post melder på sin side om over 52.770 nye smittetilfeller i USA det siste døgnet.
Det er nå over 2,6 millioner smittetilfeller i landet totalt, og 128.062 dødsfall.
Min kommentar:
USA er nå doomed. Smitte totalt ute av kontroll. Eneste som hjelper nå er omfattende lockdown.
Tror d er vanskelig få USA på rett kjøl nå uansett jeg dessverre … børs eller ei, det er tragisk alt som skjer ! Tror det blir en stund til jeg planlegger ferieturen igjen til “The land of the free”
Negativ divergens også i olja. Potensialet på “cup with a handle” i april var opp til ca 43, noe som er tatt ut. Forsøk på å tette gappet fra mars har vist seg vanskelig. Nå er det også blitt negativ divergens i RSI. Ny nedtur snarlig?
Toppsignal dette her
Bevis 2:
Geving er enig i at markedet ser ut til å stige, og oppfordrer boligkjøpere til å tenke annerledes.
– Sånn som markedet er nå, bør man kjøpe før man selger. Da kjøper man på et tidspunkt mens prisene er på vei opp. Så selger man til en bedre pris.