Greit nok at teknisk så kan det tolkes til snarlig nedtur, men med unntak av økt produksjon fra Libya (gjenopptatt produksjon) og potensiell splid i OPEC ser jeg ikke helt hva som fundamentalt taler for en kraftig nedgang her. Førstnevnte er ingen overraskelse, og splid i OPEC kan skje, men er vel mindre sannsynlig enn at de opprettholder kutt og det går sidelengs en stund.
Har noen noe mer fundamentalt bear? Det vil jo slå hardt ut på OBX om oljeprisen knekker igjen
Æsj gikk ut på stop loss, prøver meg igjen senere
Muligens et fint nivå å sette en bear, men med veldig tight stoploss.
Ryker dette nivået her, blir det okseløp…
Tegner jeg den slik er okseløpet i gang allerede. Ikke enkelt dette, når en er fundamentalt bear
SP500, 5. gangen det snur ned fra 3157-ish. Formasjonen er bearish, men mye trykker på oppover nå… Kan se ut til å ryke gjennom.
Tegner jeg triangelen her som jeg snakket om i går, så er det brutt igjennom og bra potensiale oppover. Da blir det ikke så hyggelig å være bjørn lenger…
Ganske sykt å se utviklingen når smittetallene gå så mye opp, samtidig som Saudi-Arabia rasler med sablene igjen. Det var også 1,5 millioner nye søkere til arbeidsledighetstrygd i USA denne uka.
Motsatt syn her Fundamentalt taler det til nedgang, teknisk ser det mer og mer ut som det kan bli oppgang. Avhenger av om 3160-nivået på SP500 holder, og 727 på OBX, men det ser ut til å bryte igjennom.
Så hva er det fundamentalt som skal sende oljeprisen ned?
Mindre etterspørsel i forbindelse med resesjon og mindre reising er vel en del.
Teknisk ser bull ut nå, “market can stay irrational osv” - kan være fakeout, men ser i utgangspunktet nå etter ny bear inngang høyere opp.
Jeg ser de siste bjørnene er ute, så nå kan fallet starte!
Er her enda
Ahh, si i fra når du er ute!
Jeg har bare 30% aksjer og 70% cash, men ikke noe bear produkter. Må i så fall flytte penger fra ASK, og det holder litt langt inne.
vi nærmer oss toppen når disse artiklene kommer.
still here. 11dager til q2 går av stabelen. blir vel å øke eksponering når bjørnene får bank😬
Er enda i bear jeg og, er på ferie og er spent på hva de står i når jeg logger inn neste uke (men følger jo med sluttkursene på kveldstid).
US er vel stengt i morgen hvis jeg husker riktig.
Statene stengt i morgen ja så blir spennende å se hvor det lukker i kveld.
Ser i øyeblikket ut som økningen ved åpning er i ferd med å forsvinne.
det så ikke spesielt sterkt ut idag nei, men det har vi jo sett før.
Han så kanskje en fin mulighet til å ta pengene av bordet akkurat nå.
Det er neppe den gode bankrenten som ligger bak
Smittetallene øker enormt mye nå…
Samme med jobless claims.
https://www.cnbc.com/2020/07/02/weekly-jobless-claims.html
KEY POINTS
- The Labor Department said initial jobless claims rose by 1.427 million last week.
- Economists polled by Dow Jones had expected it to rise 1.38 million.
- This marked the 15th straight week in which initial claims remained above 1 million.
Rejecter fra 3157 for n’te gang