Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

https://www.cnbc.com/2020/07/02/moderna-stock-falls-8percent-after-report-says-late-stage-coronavirus-vaccine-trial-delayed.html

Samme vaksinen som snudde indekser fra “bunn”

3 Likes

Som vi har vært inne på mange ganger i denne tråden, kapitalmarkedene og kapitalismen som vi kjenner den forsvinner pga. Covid-19. Sentralbankene kan ikke gjøre annet enn å pøse på med stimuli, men det kan potensielt ødelegge mer enn det redder.

Ray Dalio Says Capital Markets Are No Longer ‘Free Markets’ https://www.bloomberg.com/news/videos/2020-07-02/dalio-says-capital-markets-are-no-longer-free-markets-video

1 Like
2 Likes

Den videoen ga meg kun en følelse av å kaste bort tiden min… :slight_smile: Har vært en del slik nybegynnere som har tjent bra, artikler i det siste…

1 Like

Ja, som kan lære DEG å gjøre det samme, du kan tjene flere tusen kroner

2 Likes

Fin måte å tape penger på også :slight_smile:

Dette ser enda mer alvorlig ut, særlig for USA men også for oss andre. Mutasjoner kan også ha negativ betydning for utviklingen av vaksiner. Kan ikke skjønne noe annet enn at USA må gå til full lockdown for å håpe på en viss kontroll i utviklingen av smitte nå. ALVORLIG UTVIKLING

Edit: Skulle gjerne vært flue på veggen i dette kriseteamet:
Donald: “We have to stop this testing at once!”
Anthony Fauci: "øhh- when did you say, Mr President , the election was???

3 Likes

Enig med deg, vil slå hardt ut på obx-en om oljeprisen skulle få en ny knekk. Rent teknisk mener jeg det er et klart svakhetstegn at prisen går opp, mens RSI viser nedgang. Divergensen kommer ofte i forkant av et fall, men er jo ikke et entydig signal (derfor et spørsmålstegn i mitt første innlegg). Rent fundamentalt tenker jeg at olja nå er priset til en viss grad av perfeksjon: Enigheten holder i OPEC + , det blir en rask og grei V-recovery, kontroll på smitte og ikke ytterlige nedstengninger for å nevne noe. Går oljeprisen opp mot 45 dollar, tror jeg det er mye US-olje som kommer tilbake, dessuten er det store lagre verden rundt. Nye bølger med smitte og nedstengninger, land som ikke holder seg til prod.avtaler (Nigera , Irak ), økonomi som er i større nedgang enn det som vises på børsene osv. Mye kan enda gå galt…

2 Likes

FED fortsetter å trappe ned kjøpene sine. Et bevis på hvorfor markedet ikke har laget nye highs? Kutter de tvert går vi vel til fritt fall? :thinking:

As of July 1, the Fed’s total balance sheet size declined by about $74 billion to $7.06 trillion versus $7.13 trillion a week earlier, led by a roughly $50 billion fall in outstanding currency swaps with foreign central banks.

That was a fifth straight weekly drop and a signal of an easing U.S. dollar crunch that had been an early feature of the financial strains caused by the coronavirus crisis.

Repurchase agreements fell to $61 billion, the lowest since the Fed restarted intervening in short-term lending markets in September.

4 Likes

Ja. Og setter de renten opp +10% går vi også i fritt fall. :scream: :grin:

Hva slags fjollete kommentar er det?

Du ser jo de trapper ned kjøpene, noe også prishistorikken er bevis på. Jeg tenker kanskje de roer ned nå inn mot høsten og valget før de velger å pumpe igjen. Uansett skummelt å være ståbull når hovedaktøren i markedet reduserer kjøp.

7 Likes

Ta deg en pause nå, er en grense for ditt hovmod også… :slight_smile:

2 Likes

Har vært borte en måneds tid, men begynner og kjenne på gikta at det snart er på tide og handle noen bjørner for og ha en måneds tid.

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/07/03/european-markets-focus-on-us-coronavirus-spike-upbeat-economic-data.html

4.juli feiring med 0 restriksjoner lover jo bra.

Litt TA pjatt fra meg siden jeg må lufte ut litt da jeg blir schizo av index bevegelsene for tida.

Så jeg gjør dere en (:bear:)tjeneste
Det serr ut som US of A går til bjørnene ganske snart. (kommende uke?)
flere av FAANG? aksjene bærer nå preg av distribusjon. Og DJI’n lagger de to andre.

Bare prat dette, og jeg analyserte ikke ndx direkte, av en, for meg, veldig viktig grunn. Jeg har ikke tilgang til volum på NDX indexen. Men de store selskapene som utgjør brorparten, dem kan jeg se på, og det blinker noen farelamper for meg på de nord amerikanske nå.

Oksene ser ut til å ha kommet til hjemlige trakter.
OBX’n ser ut som den setter opp en pen setup for oppgang.
Samme med Euro sonen generelt (STOXX600). Har vel hentet inn mye av det tapte mot SPX, men viser ikke de samme tegnene til distribusjon.

Bull og bear på samme tid. men ikke samme sted. :cowboy_hat_face:

2 Likes

Interessant teknisk analyse av NDX. Vi er helt i toppen av trendkanalen som har vært dannet siden 2009. Flere indikatorer tyder nå på at vi er svært nærme ihvertfall en lokal topp. Om fallet starter, kan vi fort se 7500 - 8000 p, i første omgang:

Once we do break some of these upper support levels thus giving us a local signal of a top then I expect to see the NDX move back lower towards a very key support zone in the 8000-7500 range. As long as the NDX can manage to hold that zone then we likely will still see much higher levels over the course of the next several years until a much larger degree top is seen potentially in the 12,000-15,000 range after which we will likely enter a multi-year bear market. If on the other hand, we break that 8000-7500 range then we have likely already begun that multi-year bear market which could see the Nasdaq move sideways in a very large range for the next several years.

Hele artikkel:
https://seekingalpha.com/article/4356558-how-much-bull-nasdaq-left

Edit: For egen del kan jeg legge til: Punkteringen av trendkanalen i mars ser jeg som et varsel på hva som vil komme, litt lengre fram…

3 Likes

Sitter i en lobby på et hotell og overhører noen som snakker om å handle aksjer :sweat_smile: Tydelig at de ikke forstår noe som helst om aksjer, men handler fordi de har hørt om andre som har tjent penger på aksjer…

“kursene går lizzm bare opp hele tiden”

“en jæ sjenner sa det var lurt å putte pengene i indeksfond, da er de like trygge som i banken lissom”

“ja jæ har lært åssen jæ lissom kjøper aksjer da lissom”

“noen jeg kjenner kjøpte 24000 aksjer”

“ja, lissom, 24000 kroner da eller?”

“ja, nei, 24000 aksjer lissom. men så gjorde de sånn at det ble masse flere aksjer åsså lissom, det er sånne vanskelige matematiske formler, så jæ skjønner lizzm ikke helt”

“hvis du tror kursene går ned så kan du shorte, lissom om du tror ting går i dass”

“shorte, hva er det?”

Mange unge lovende og håpefulle her altså :sunglasses::sunrise:

8 Likes

Det er jo litt det som blir diskutert her hver gang det er en emisjon. Det er noen få som regner på hva ny kurs burde ligge på. Dvs gammel mcap +nye penger / ny total av aksjer. Resten gir faen og bare lar markedet styre. Koa er et kroneksempel. Kursen var 60-70 øre, mens hvis man regnet på det endte man på 17 øre. Fasit er at koa er på 30 øre og koa-me er på 16 øre. Når alt legger seg, så tipper jeg det ligger på 15-20.

2 Likes