Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

DXY fortsetter fallet:

Det nærmer seg veldig en teknisk grense som kan utløse et kraftig salgssignal.

Skal USA bare kunne printe trillioner av dollar ut av tynn luft og kjøre på med gigantiske underskudd uten at det straffer seg? Tror ikke det. Riset lurer bak speilet. Kan hentes fram raskere enn markedet liker…

1 Like

Du sier noe, en såpass markant bearish crossover som den er i ferd med å tegne nå har den ikke hatt siden mai 2017.

1 Like

Tror ikke de fant større font

Kan ikke si at dagens candle på OBXen er særlig overbevisende, heller avventende om noe… :thinking:

Men alle andre børser er bull, så da kommer vel OSE diltende etter

S&P ligger an til å ta ut forrige topp

Nå er vi der. Samtidig er det en del indekser som nå tar ut tidligere post corona high. Så jeg vet ikke helt.

1 Like

Nytt vilt ritt på boblebørsen Nasdaq:

https://seekingalpha.com/article/4358033-ndx-lost-decade-awaits-bubble-rivals-dot-com-era?mod=mw_quote_news:

“The fact that tech stocks have continued to rise this year despite extreme valuations and weak growth prospects does not invalidate the link between returns and valuations. It simply means that future returns have been brought forwards and will subsequently be even lower than they otherwise would have been. The last time valuations were at current levels, investors went on to lose money over the next 5 years and underperform cash over the next 10 years in spite of rapid earnings and cash flow growth. With earnings growth likely to be far lower than in the past, future returns are likely to be even worse.”

4 Likes

" IBM stock pops higher as earnings beat expectations but sales decline yet again"

expectations…

oi, glemte en. “Sales decline”… Sa jeg det? Decline.
jaja

1 Like

Når det gjelder smitte så gjør jo den enorme økningen i testing at det er umulig å sammenligne påviste tilfeller og andre tall over tid.

Sykehusinnleggelser gir nok et noe bedre bilde av smitten før og nå men er jo en del parametere som må justeres der også.

1. Medisinering og bruk av blodplasma reduserer liggetiden en del.
  2. Gunstigere årstid gjør nok at folk ikke blir så syke (d-vitaminer bla.).
  3. Folk får påvist smitten tidligere og behandlingen kommer dermed igang tidligere og man hindrer at folk blir alvorlig syke og dermed blir liggende lenge.
  4. Aldersgrupper smittet kan påvirke positivt.

Når det gjelder dødelighet så er det åpenbart at den har gått en del ned slik jeg ser det. Lagg forklarer bare litt. Tror vel egentlig punktene over er hovedårsakene.

Her er tall for USA.

Hentet her:
https://covidtracking.com/data

2 Likes

Opprinnelig krevde Nederland, Sverige, Danmark og Østerrike, kjent som «de sparsommelige fire», at all krisehjelp måtte gis som lån. Etter hvert har de godtatt en kombinasjon av lån og tilskudd i bytte mot rabatt på EU-kontingenten.

“De sparsommelige fire” høres jo litt negativt ut, men hadde alle land tenkt som disse, så hadde vi ikke behøvet å trykke opp en gazillion penger for å imøtekomme flommen av konkurser. Før i tiden sparte man penger til man hadde råd til å kjøpe det man hadde lyst på, nå er renten så lav at man bare kan ta opp så mye lån man vil for å kjøpe det man vil ha. Det hjelper heller ikke at det trykkes penger ad infinitum, som på sikt vil føre til at pengene man har bare blir mindre verdt.

Alle råd om sparing er altså BS. Hadde vært interessant å høre hva “luksusfellen” ekspertene som sier “betal ned gjeld og spar minst 6 månedslønner”, mener man skal gjøre i dette klimaet :sweat_smile:

6 Likes

Ja jeg ble også opplært til å spare og betale ned på gjeld. Dersom jeg kunne betale ekstra ned på boliglånet så var det prima.

Jeg føler meg lurt. :joy::joy: Gjeldsslavene får alt servert på sølvfat. De blir vel reddet neste gang det skjer en krise også :slightly_smiling_face:

4 Likes

OBX stanger i 200 dagers glidende snitt. Ble avvist sist.

S&P føles mer og mer top-heavy, men utelukker ikke ATH.

image

OBX BEAR prøver å lage en weekly higher low.

2 Likes

Om du ikke har hundre millioner i gjeld vil det ALDRI være en ulempe å være gjeldfri. :smiley:

2 Likes

Oljeprisen tar helt av nå! Ny ath på oslo-børs kan vel ikke være langt unna? :slightly_smiling_face:

1 Like

Hadde vært artig å sett graf av SP500 ex de 20 prosentene for å se hvordan utviklingen har vært.

Olja er snart ferdig med å lukke gappet fra mars. Bare noen små prosent.

Hva skjer når gappet er lukket? :thinking:

3 Likes

Tror på teknisk gap-close i olja , før ny nedgang.

1 Like

Idet jeg selger bear-posisjonen min snart så begynner nedgangen :joy:

Hadde jeg bare hatt et mer optimistisk modus operandi ville jeg kanskje klart å tjene noe siden mars.

1 Like

Helt utrolig hvor “bra” forholdet mellom USA og Kina er: