Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Noen som følger med på DXY?? Dollarfallet tiltar, kan være starten på det kommende crashet. Ting skjer raskere i dag, mange sitter klar på salgsknappen, kan bli stygt…

2 Likes

Denne var jo litt interessant.

image

Hva tenker @nocturne her, og andre forøvrig?

1 Like

Weekly

6 Likes

Hva viser strekene dine @GyldeN? Potensiell dobbel topp? Formasjonen ligner bemerkelsesverdig på formasjonen like før fallet i februar/mars…

Jeg har holdt meg borte fra Bjørnehjørnet siden slutten av mars, men nå begynner jeg å bli veldig bekymret for utviklingen videre, så nå måtte jeg inn og kikke litt i hiet igjen… :otter::sweat_smile:

3 Likes

Ja jeg ser på den, har også laget meg dette chartet som sammenligner money supply, dxy, gull og bitcoin.

Har en liten anelse om at folk kommer til å stå i kø for å kjøpe scarcity som om det var dopapir fremover.

Tendensen kan komme til å bli bare enda mer forsterket når folk tar ut enorm fortjeneste fra aksjer for å sette det i den nye hotte traden flukt til kvalitet.

2 Likes

Det er en reversal men til vi får større trøkk med volum på ned-dagene kommer ikke BTFD gjengen til å bli nervøse. Jeg tror dog at August blir en bra bjørnemåned, når folk kommer tilbake fra ferie. Chartet @GyldeN postet er meget bra for bears om vi kan close under dagens High ut uken :+1:

Potensielt bear?

Dette skjer bare få dager før den føderale arbeidsledighetsforsikringen på 600 dollar utløper ved slutten av juli. Dersom Kongressen ikke vedtar en ny pakke, kan situasjone bli dramatisk for titalls millioner amerikanere som står uten jobb

Med dagens pengesystem så er det jo bare å printe mer penger. De begynner vel sikkert å slette gjeld etterhvert også :rocket:

Ser foreløpig bra ut, rejection på 200 dagers snitt igjen, må ta ut 747 for å lage en LL.

3 Likes

Oppsummert hvordan USA holder på om dagen ifht pengetrykking og hvordan de løser de inn igjen osv

Rejection på 200 dagers var siste skanse før jeg hadde begynt å redusere posisjonen min.

Ja, det ville vært ganske bullish. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den i går, men føler jeg har nok bear egentlig. Bare dumt å snitte ned dersom de fortsetter å pumpe markedene. Tenker det vil dra seg til nå inn mot høsten, når valgkampanjene begynner for fullt og Trump stadig taper mer terreng i målingene. Har uansett ingen planer om å selge noe før det rakner - før eller senere :sweat_smile:

1 Like

Taper du ikke mye på rebalanseringen når du er såpass langsiktig og det er litt choppy markeder

Sitter med tap, men har ikke merket så mye til hvor mye av det som er rebalansering.
Foreløpig plager det meg ikke så lenge det er gevinst og ikke EK det spises av.

Lønner seg nok ikke i lengden uansett, sett i hindsight, men er overbevist om at ting er overpriset :sweat_smile:

Edit: …what @Savepig said. 2x er ikke så gærnt :thinking:

Det virker ikke som om XACT OBX Bear (OBXEXDBEAR) blir knust av dette.

Jeg begynte å kjøpe den i midten av mai når den sto i 36,43, nå står den i 28,5 og jeg er ned 11% i posisjonen i og med at jeg har drevet og snittet ned.

Men jeg innrømmer gladelig at jeg ikke fullt ut skjønner greia med innløsning og emisjon i papiret, nevnte dette så vidt tidligere.

2 Likes

Er det ikke bedre å ta tapet og heller re-kjøpe når du får et signal på at ting skal ned. Istedenfor å blø sakte men sikkert?

Edit
Men dere er vel long short :grinning:

2 Likes

490 av de 500 selskapene @sp500 har gått mer eller mindre sidelengs siden april

4 Likes

Haha, ja du har rett, dette er en hedgekomponent i en longportefølje. :smiley: Det du snakker om høres ut som man skal ha enorm tiltro til at man klarer å gjette bunnen og toppen på en gang.

Edit:

HAhahaha jeg elsker det bildet. Thx for anledning til å bruke det, ler faktisk så jeg griner.

5 Likes

Emisjoner og innløsning i XACT OBX Bear (OBXEXDBEAR) utføres nok ut fra mengden nettokjøp eller nettosalg som market maker gjør i løpet av dagen.

På den måten sitter fondet aldri med større prosentandeler i cash, men investerer fortløpende i de renter / derivater som må til for å følge indeksen mest mulig.

I og med at market maker må gjøre handler intradag vil det nok gi endel utslag i begge retninger, market maker kan både tape og tjene penger på dagens handler, og dette gjøres vel opp ifm rebalanseringen.

Fondet følger jo ikke indeksen slavisk slik som andre indeksfond, så det ligger nok endel mekanismer der som kanskje ikke er like enkle å forstå for oss Småsparere ihvertfall :see_no_evil::sweat_smile:

Men det er ihvertfall tryggere å la pengene stå her noen uker sammenlignet med Nordnet sine x10 produkter - ser du nærmere etter, vil den daglige rebalanseringen spise opp gevinsten i løpet av noen uker selv om du treffer med retningen i disse produktene. Nå i dag handles jo dessuten Nordnet x10 til 0,02 og 0,03 kr, så kjøper du på ask har du jo allerede tapt 33% om du må selge igjen på bid…

1 Like