Full fest i asia, grønne futter og oljepris. Ser ut til å bli nok en bra dag 
Futtene opp 0.32% på S&P, Olja opp 0.24%, virker mest som algoer som holder ting oppe nå og ikke akkurat reelt kjøpspress i skrivende stund. Vi åpner nok opp her og, men det er sluttkursen som teller 
Tipper sluttkursen blir grei idag også.
OBX bryter opp gjennom 200 dagers
Starter avvikling av hele bearobx posisjonen min, tar bort det siste hvis obx skyter fart over 777
Aksjer kan man slutte å omtale som “risikabelt” i alle fall. 
Good call 
Utenom bevegelsen pga korona-krisen, så har put/call ratioen vært en dårlig indikator for å se om man skal shorte eller ikke?
Desverre… ser nå flere bearish tegn på større timeframes men er i ferd med å gi opp. Når ingenting biter på, og sentralbankene bare pøser på, så må man bare innse at man kanskje ikke har en sjangs?
Nå er det bare 1.30% opp til Korona-bounce-toppen, tangerer vi den er jeg nok ute for godt… 
Hvorfor “for godt?”
Nei, bare tenker det er likegreit å kjøpe assets man har tro på, fremfor å shorte de man ikke har tro på. Ellers er det kanskje også bear-fatigue i sommervarmen 
Tror du lider av bear-fatigue, men kanskje først og fremst at “alt” du har hatt av TA har gått motsatt vei av det du tror. Som er en god påminner om at man kan få TA til å vise det man vil. Mao, man må passe på å ikke være for biased. Satser på at du har gått ut pga stop loss underveis og ikke har tapt så mye. 
Det er veldig lett å få confirmation bias og skylapper både på TA og FA
Jo, det er et poeng, samtidig må jeg si det ikke har vært vanskelig å finne bearish tegn og argumenter for at ting skulle ned. Problemet har vært sentralbankene, og at man prøver å jobbe mot et marked som i høyeste grad er manipulert. Ta oljeprisen f.eks. Jeg kan ikke forstå at oljen skal opp og over $50 inneværende år. Det er ingenting som tilsier at produksjonen og makroøkonomien er på pre-covid nivåer allerede nå. På samme måte har man de amerikanske indeksene, med fake-out etter fake-out til nedsiden. Så lenge folk ikke er redde for å kjøpe dippene, så kan man ikke få follow-through på HSene og wedgene.
Det er ikke så mye signalene som har vært feil, det er mer at signalene ikke har fått follow-through. Så man burde jo helt klart sett det var dårlig idè å kjempe mot vindmøllene (aka. sentralbankene), men jeg skal ha for at jeg prøvde 
Når det trykkes så mye dollar ut av tynn luft. Hvorfor burde ikke oljeprisen stige da? 
Det er jo en enorm inflasjon i asset prices som skyller inn over commodities
Var ikke det en artikkel som blei publisert her på TI der Kina og Ryssland skal inngå økonomisk samarbeid for å ikke være avhengig av USD. Burde ikke dette kunne svekke dollaren og dermed få en snowball-effect siden det trykkes så mye dollars?
For å snu på mynten, hvor god track record har du for å spå utviklingen i oljeprisen?
Sentralbankene har vel vært rimelig klare på hva de prøver å oppnå, og at de skyr “ingen midler” for å nå det målet. På veien vil de jo svekke valutaene, det driver nødvendigvis opp prisen på andre assets. Aksjer, fast eiendom, osv
NTB
Ekstratrygd til ledige kostet USA 2200 milliarder
Koronaviruset har gjort millioner av amerikanere arbeidsledige. Det har kostet myndighetene over 2200 milliarder kroner i form av ekstra trygdeutbetaling.
Kongressen lovet tidligere i år 600 dollar i uka, i underkant av 6400 kroner, i ekstra trygd til dem som mistet jobben, ble permittert eller fikk nedsatt arbeidstid som følge av koronapandemien.
Utbetalingene, som kom på toppen av det arbeidsledige fikk i trygd fra egen delstat, kostet ifølge The Wall Street Journal myndighetene i Washington over 2200 milliarder kroner fra begynnelse av april til utgangen av juli.
Ordningen utløp ved månedsskiftet, men president Donald Trump undertegnet i helgen en presidentordre som skal sikre de arbeidsledige 300 dollar i uka, rundt 2700 kroner i heretter. Han oppfordret samtidig delstatene til å bidra med rundt 900 kroner ekstra i uka.
USAs føderale statsgjeld tilsvarer nå nærmere 137 prosent av landets bruttonasjonalprodukt. Omregnet til antall skattebetalere tilsier det at hver og en skylder rundt 214.000 dollar, nærmere to millioner kroner, viser en oversikt på usdebtclock.org.
Er det noen som har god track record på oljeprisen?
Oljeanalytikerne bommer jo hele tiden de også 
Men for å svare på spørsmålet, jeg spådde bunnen i olja og bomma med $3. Rent teknisk. Men jeg tok feil av at det ville bli en lower high og videre ned igjen.
Rent historisk har et så bratt fall i verken olje eller aksjer aldri blitt etterfulgt av en V-shaped recovery. Når man ser makroøkonomien sliter, folk er arbeidsledige, bedrifter går for 1/2 maskin osv. - så mangler dette scenarioet sidestykke i finanshistorien. Kanskje derfor også dette blir unntaket fra regelen om at en bunn stakes ut over tid, flere måneder til år - ikke over noen uker til få måneder.
Jeg tror ikke siste ord er sagt i bjørnesagaen, men det kan hende jeg ikke lever lenge nok til å få høre det bli ytret… 
Weekly close over 769 and I’m out…