Lev lenge og vel😊. Vi trenger deg på forumet👍
Den Uavbrutte oppgangen gjør at jeg mest har lyst å gå i hi.
:-!
Skal alt bli så mye dyrere.
Aksjer hus bil osv.
Når stopper det?
Who knows? Deflasjon skal følge inflasjon, men den logiske måten å skape deflasjon (øke renter) fungerer ikke (det vil skape en større krise i dagens situasjon). Så man sitter igjen med at man ikke har noe annet valg enn å printe seg ut av krisen. Men etter denne krisen venter en ny og større krise, hvordan skal man klare å få opp GDP for å betjene gjelden? I US er denne ratioen nå på 106%. Jeg ser ingen annen mulighet nå enn at man går bort fra dagens valuta system og innfører noe annet.
Dollaren er ***
OBS! Elsker at vi closet på 769… #hopeinahangingsnore 
Weekly close over 769 and I’m out…
Det var poenget mitt, det er ingen som klarer å treffe på oljen. Ja, du traff en gang, også oppførte oljen seg helt annerledes enn du trodde neste gang…
Det er mulig å spå oljen, men bare etter store hendelser som at en pandemi er på vei. Men det skjer ikke så ofte.
Når USA produserer for fullt så shorter man, når USA stenger ned majoriteten kjøper man?
Nå hopper jeg over til bear, men føler oksene med skylapper og ubegrensede midler kan bli harde å slå 
Velkommen skal du være. Har vært trist å være bjørn de siste 4 månedene for å si det mildt. Men penger er til for og brukes, er det ikke det man sier? Synd jeg valgte å bruke de på bear derivater i stedet for andre banale ting som bil eller båt 
Samme her, men det fine er at det bare blir mer og mer av penger, så det er No stress med litt tap i bear produkter 
Snart får du betalt for å ta imot penger, eller VENT
det skjer allerede.
Wow, dette er crazy… 
Global market capitalisation exceeds world GDP
Interessant, når de som har vært bear lenge gir opp eller vurderer å gi opp, så kommer du og svitsjer over til bear. 
Spørsmålet er da om NASDAQ tar med seg resten av indeksene ned eller ikke.
RSI lagde lavere topp og er på vei ned, momentet og pengeflyten har allerede skiftet retning og jeg venter bare på at MACD krysser.
S&P 500 ser ikke så modent ut for en stor korreksjon, men jeg magefølelsen sier at jeg trekker pengene ut av markedet før september.
Nå som S&P500 nærmer seg 3400 og ny ATH, så blir jeg en litt pysete okse og vurderer å gå i hi. Jeg sitter stort sett på Oslo børs aksjer, så jeg må bestemme meg om jeg burde selge litt nå eller vente til man ser litt svakheter i markedet. Hvor lang tid tar det fra S&P500 sitt mulige nye krakk inntreffer til man merker det på Oslo børs? Er det dagen etterpå? Noen som kan se graf fra mars og har en pekepinne der kanskje?
Det kan smitte over ja.
Surt å bli stoppa ut av VIX idag… 
Peter Warren snakket litt om dette i siste episode av sitt podcast.
Diversifisering har blitt helt ødelagt av dette Fed-drevne rallyet, så det eneste man ser som mekanisme er en daglig risk on / risk off dynamikk der stort sett alt går opp eller ned sammen.
Så når amerikanske børser stanget opp imot ATH, så er det naturlig å at det kommer en kontant reaksjon tilbake.