Grei sell-off i US og metaller i dag. Mange er nok bekymret for en dollar som kan styrke seg kraftig de kommende ukene. Blir overrasket om vi ikke får en rød børs her hjemme i morgen.
Så får vi se om dette er nok en dip eller om det er her det snur.
Grei sell-off i US og metaller i dag. Mange er nok bekymret for en dollar som kan styrke seg kraftig de kommende ukene. Blir overrasket om vi ikke får en rød børs her hjemme i morgen.
Så får vi se om dette er nok en dip eller om det er her det snur.
Stigende 10 års renter i USA ligger bak
Selvsagt blir det en rød børs i morgen når tilogmed @Nocturne har annonsert å muligens kaste inn håndkleet
skrivet i stjernene dette!
Ja. Faller S&P 5% og futures ikke har hentet seg inn, så faller osebx typisk ca det samme, justert for oljen og valuta.
Det er noe i dette. “Når den siste pessimist blir optimist”
Selvsagt noe som gjorde at det ikke føltes så komfortabelt å selge BEAROBX i dag, men trøster meg med at jeg kun solgte en andel jeg hadde bestemt meg for fra før slik at en god del av posisjonen fremdeles er der.
Men, hvis nå dollaren styrker seg vesentlig fremover, vil ikke det bare oppmuntre usa til at de trygt kan fortsette å printe som bare faen, som igjen vil buffre markedene?
Alle dobbeltoppers mor?
Edit:
Klart, man skal vel være forsiktig med å lese aaaalt for mye ut av en close under 1% ned?
Fadern det var digg og se USA snudde godt i minus og olja ned ! Lasta opp med bjørner x5 litt før close 

men om det er en liten dupp er ikke godt å si … håper det snur nå 
Er så bear i hodet , så klarer ikke sitte med aksjer over natta lenger … men ser ut som jeg traff idag kanskje 
Advance decline line opp tross røde indekser. Skal man stole blindt på denne er det bare en dip vi ser og vi skal opp å sette ny ATH.
Det tror jeg også, @rudinvest, S&P500 snur først mellom 3500-3600. Og da går den hardt ned.
Noe a la denne tvitten her:
Harris er meget solid og med henne treffer han bredt. Blir Trump gjenvalgt i år så blir jeg overrasket, men det ble jeg sist også.
Det kan nok dessverre hende at Harris skremmer bort noen av de samme velgerne som Hillary Clinton.gjorde…
Ja, jeg ser den.
Det et dog vilt at ikke det finnes et eneste solid menneske mellom 40-60 på demokratisk side som kan stille.
Selvsagt blir det en rød børs i morgen når tilogmed @Nocturne har annonsert å muligens kaste inn håndkleet
skrivet i stjernene dette!
Hehe, var en grunn til at jeg ikke solgte noe i går da. Ting ser enormt toppish ut, det er bare et spørsmål om tid før korthuset kollapser.
Weekly close over 769 vil være veldig bullish, i motsatt fall har vi en triple top, og man kan være tryggere med en short.
Personlig følger jeg mer med på Olja enn S&P, da jeg tror vi er mer korrelert med olje enn US (men alle monner drar selvfølgelig). Er stigende wedger i både olje og S&P. Brudd ila. uken ville vært en bra start for bjørnene 
Tenker uansett det hadde vært rart om det ikke dunket i taket et par ganger før videre opp på disse nivåene, spes mtp makro og alt i verden.
Men futtene er grønne…
Det var de igår også
SP 0,12% er vel ikke så sprekt men.
Håper du får rett @Nocturne, og at olja skal nedover igjen 
Kan jo ikke være skyhøyt forbruk for cruisenæring om dagen , og heller ikke flybransjen er så stor forbruker lenger
Tror du da likevel at dagen blir grønn? Tenker på at futtene var grønne igår og det da blei en sterk dag.
Jeg tror vi åpner ned mellom 0.5-0.25%. Det er lenge siden jeg husker røde futter så ville ikke vektlagt det for mye. Se heller på hva olja gjør… og potensielt ny lock-down her hjemme? 
BRENT
WTI
S&P 500
Det skumle med S&P er jo at et etablert brudd over ATH vil signalisere videre oppgang. Taket på trendkanalen kan gå helt opp mot og over 4000 - det gir INGEN mening @Christian, men man må holde ALLE muligheter åpne 
Når Nocturne gir opp, kaster kortene og går long. Da setter jeg shorten med giring! 

Tjah, la oss si at dollaren effektivt er devaluert 20%, da gir det helt fint mening. I en periode nå så har arbeidsløse kunnet få mer penger fra staten enn de fikk i lønn tidligere. Hvordan det blir håndtert videre avgjør her tenker jeg.