Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

FED’S DAILY: U.S. WON’T HAVE A “V”-SHAPED RECOVERY

• Fed’s Daly Not Expecting US To Have A `V’-Shaped Recovery
  • Recovery Will Be ‘Slow, Gradual And Shaped By Virus’

Sant nok. Vi får se hva vi åpner på. Vi er jo rett ved motstand her hjemme også. Sitter og ser på CNBC, en forvalter som sier “… this is bitter sweet. 30 million Americans are living from hand to mouth at the moment, while we’re at all time highs. I can’t celebrate that”. :sweat_smile:

5 poeng opp på mitt chart

1 Like

Satset 100 mill. Fondet er på 60 mill :thinking:
Ble negative til markedet for halvannen måned siden. Hmm, spenstig :sweat_smile:

I New York har ordfører Bill de Blasio kuttet fem milliarder dollar fra byens budsjett, som følge av at man sto overfor et underskudd på ni milliarder dollar,

Florida og New York er ikke alene om å kutte. Landet over står statlige og lokale myndigheter overfor skrekkelige budsjettunderskudd. Fallende skatteinntekter gjør at delstatsbudsjettene anslås å gå med et samlet underskudd på 500 milliarder dollar over de neste to åra, skriver The Guardian.

Verden hadde sikkert ikke blitt noe bedre dersom børsene gikk over i fritt fall og panikkstemning heller da? Han er kanskje short siden han ikke vil feire :wink:

1 Like

Nei, det er kanskje sant. Men ser du ikke de langsiktige konsekvensene av denne pengepolitikken? Sentralbankene har ødelagt effisiente markedsmekanismer for godt. Skalaen dette er gjort på er ufattelig stor. Hoder klokere enn meg sier dette er starten på The End of the Great America Empire. Jeg tror på det. Bare å begynne å lære seg Mandarin :sweat_smile:

1 Like

Jo, nettopp det jeg gjør. Derfor jeg har kjøpt krypto, gull og aksjer med begge never de siste månedene.

Hvorfor skal man hodle på noe som kan trykkes så lett i uendelige mengder? Det sier seg selv at fiat vil miste sin verdi.
I og med at du sverger til bear-sertifikater så tenker du motsatt? Hvorfor mener du investorer vil over i den assetten det trykkes mest av? Og som koster null kalorier å lage mer av.

1 Like

I teorien er det like enkelt å lage nye blockchains, utstede nye aksjer eller åpne nye gullgruver, da. Tilbudet av PMs er i mange tilfeller kunstig holdt nede (diamanter, vet ikke om det gjelder gull òg?). Hvis pengepolitikken fører til ruin vil neppe noen av disse andre være trygge havner. I fasen før ruin kan det være at man holder tritt med inflasjonen? :slight_smile:

1 Like

Jeg vet nå ikke, men min antagelse er at gullgruver har en gitt kost. Noen gruver klarer å grave fram gull for X$, andre for 2X$, osv. Å starte opp gruver tar tid, men ved høye priser over tid, så vil det bli åpnet flere gruver som ikke er lønnsomme ved lavere priser.

1 Like

I og med at du sverger til bear-sertifikater så tenker du motsatt? Hvorfor mener du investorer vil over i den assetten det trykkes mest av?

Hm, det virker å være en feilslutning. Når det gjelder dollaren ser den bare rent teknisk oversolgt ut. Får den en bounce her, kombinert med noen uforutsette bearish nyheter, så vil alt annet selvfølgelig falle. På lang sikt tror jeg ikke dollaren er noe å samle på nei, så vi er enige der.

Men gjelder det alle fiat-valutaer? Nei. I motsetning til kryptogutta tror jeg ikke desentraliserte valutaer er det som erstatter Fiat. Fiat valutaer kommer til å eksistere lenge enda. Det blir litt slik som diskusjonen om olje. Ja, oljebruken vil avta en gang og vi vil forhåpentligvis kunne leve på fornybar energi, men det er enda langt frem dit. Det samme tror jeg for digitale valutaer, og hvis det i tilfelle blir noe av, så kommer myndighetene til å lage denne, ikke private aktører.

Det kan likvel tenkes vi engang i fremtiden vil leve i en verden med mange ulike valutaer, alt etter hvilke tjenester man skal bruke - i tilfelle ville jeg innvestert i den sentrale vekslingstjenesten fremfor de individuelle valutaene :slight_smile:

1 Like

Har aldri snakket om erstatning av fiat. Kun plasseres for å få avkastning. Men det er jo klart hver sin smak. Det er jo bare å shorte dersom man tror at disse massive stimulansene vil gjøre det attraktivt å eie fiat :+1::+1::ok_hand::ok_hand:

Skulle det erstatte fiat så må man jo få avkastning ved å plassere det en annen plass dersom lønnen kommer i btc :crazy_face:

Jeg forstår ikke helt hva du mener med kommentaren om at det er “attraktivt” å eie fiat. Det høres jo nemlig ut som din end-game også er å cashe ut i fiat? Eller skal du hodle gull og krypto til dette blir potensielle legitime betalingsmidler? :slight_smile:

Selv om pengemengden øker så er det ingenting i veien for å akkumulere mer penger, for ting blir jo dyrere? Dessuten er derivatene mine denominert i norske kroner, og krona har jo styrket seg enormt mot dollaren siden dollaren nådde toppen sin :slight_smile:

3 Likes

Viste du at sofaen din kan hjelpe økonomien? #desperatmeasures

Exchange coins for cash?
Coins ≠ Cash? :thinking:

2 Likes

Lurer på hvordan børsene hadde sett ut om det ikke var for Korona, med opptøyer i gatene og handelskrig med Kina, men alt blir overskygget av pengetrykkingen. Korona var bare en katalysator for det uungåelige…?

Secretary of State Mike Pompeo said that President Donald Trump’s executive orders against TikTok and WeChat could be “broader” than just those two apps.

https://www.cnbc.com/2020/08/13/pompeo-trump-executive-orders-are-broader-than-just-tiktok-wechat.html

1 Like

https://finansavisen.no/nyheter/makro/2020/08/13/7555497/verste-tall-pa-45-ar-fra-frankrike

Krypto kan man fint betale med nå, men målet er ene og alene avlastning. Det store målet er ikke å handle brød på kiwi btc altså.

Dekker du inn alt imorgen dersom obx holder seg slik? :slightly_smiling_face:

Mnja… usikker. Synes det ser toppish ut, og at det er mer et tidsspørsmål slik momentum indikatorene ser ut. Tror bare vi trenger en skikkelig news-event som tar folk på sengen. Jeg vet bare ikke hva det skal være. Okke som, tror jeg det er verdt å vente litt og ikke selge på “bunn” - tror jeg kan få bedre exit neste uke (og sånn går nu dag’an :slight_smile: )

4 Likes