Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Klart det blir lavt volum, når bjellesauene på Nordnet ikke får handle…

1 Like
4 Likes

Jeg kjøpte en hel del bear s&p500x10 dagen før s&p gikk ned 5% på en dag i juni.

Jeg jublet først neste dag da det stod 50% gevinst. Men det var vel omsatt for 50 kroner da. Den eneste måten jeg kunne komme meg ut da på var å selge med 50% tap. Nordnet mente at siden den handlet på kun på 0,02 så måtte man gjøre regning med slikt. Neste er jo enten 0,01 med 50% tap eller 0,03 med 50 %gevinst. Det sa visst seg selv at man ikke kunne komme ut med gevinst mente de på…

Kom omsider ut break-even. Men det er bare å holde avstand fra slikt søppel.

1 Like

Ville heller solgt denne hos IG, tror det er bedre spread pr leverage. Og her kommer man seg ut når man vil ikke minst.

image

2 Likes
3 Likes

Sikler på den doble toppen i SPX. Bør være en god r/r trade med thight stop. Kan tenkes den bryter over ATH og skaper fomo før den deiser ned tho’, vanskelig å si. Chartet roper i allfall “caution”.

Likte forøvrig “biggest drop in stock market history”. Ingen tror på det akkurat nå da… :blush:

1 Like

Så du handler et derivat med en spread på 33% og sier det er søppel fordi du ikke tjente på handelen…?

Grunnen til at det sto 50% opp er jo fordi noen har kjøpt av MM til 0,03. Indeksen måtte falt over 6,6% ca. for at du skulle kommet deg ut med 50% gevinst.

1 Like

Stemmer. Ble siste gang jeg prøvde meg på det derivatet. Er så sykt liten omsetning. Brukte uker på å komme ut igjen.

Unskyldningen deres var at den handlet så lavt som 0,02 derfor måtte det helt ekstraordinære bevegelser til for å gi det instrumentet gevinst.
Jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne selge på f.eks 0,022. Da fikk jeg til svar: “det er pga av at det ikke ligger kjøpere på den kursen”. Når jeg sa at det er umulig å legge inn både kjøps og salgsordre til den kursen så svarte de aldri på den. :slightly_smiling_face:

Naturligvis. Derfor jeg skrev hvor lite det var omsatt. Det sier seg selv at noen har kjøpt da.

Hvordan kom du frem til 6,6% på et instrument som forsterker det underligende med x10? Dette hadde jeg kun over natta da.

Du ber om å bli flådd når du kjøper noe med så høy spread. Ville du kjøpt noe til 10 000,- hvis høyeste bid lå på 6 600,-?

Så vidt jeg vet handles ikke bull/bear sertifikater i lavere intervaller enn 0,01.

Omsetning har lite å si i slike sertifikater, så lenge MM ligger ute med ordre for kjøp og salg så har du en motpart.

Sjekk spread hvis du skal handle, det bør ligge på rundt 1%, er det mye mer enn det bør du la være eller finne noe annet.

Det er bedre å handle noe som koster 200,- enn noe som koster 0,02,- selv om du kan kjøpe flere, så er det prosentene som teller. :slightly_smiling_face:

Nei, men jeg regnet med at tallene skulle forandre seg til neste dag. Var helt sikker på markedet skulle falle da. Kjøpte bears&p500x5 også. Den funket meget bra.

Poenget er at når man kjøper et slikt instrument dagen før s&p faller mer enn 5% på én dag, noe som er sjeldent og alikevel ikke klarer å komme seg ut med gevinst. Da er det søppel etter min mening. Det står jo på nettsiden at man skal gange det med 10 da. Med mindre man oppbevarer det i mange dager. Men nok om det. God kveld :slightly_smiling_face:

Hvordan kom du frem til 6,6%?

Snart på tide å sette Tesla Bear igjen? Eller er ikke høydeskrekk et fenomen lenger?:sweat_smile:

3 Likes

Ja, du traff godt, men spreaden spiste opp potensiell gevinst.

Beklager, regnet selvfølgelig feil.
Underliggende måtte falt ca. 10% samme dag, ikke 6,6%.

Siden du handlet på 0,02 så lå MM sine ordre ute med 0,01 på kjøp og 0,02 på salg - som vil si en spread på 50%.

Når underliggende (ES i ditt tilfelle) da falt ca. 5% så lå MM sine ordre ute med kjøp/salg til 0,02-0,03. For at du skulle kommet deg ut på 0,03 måtte MM lagt ut kjøp på 0,03, som vil si ytterligere 5% fall i underliggende når gearingen på sertifikatet er 10x.

Selv om underliggende hadde falt 7% dag 1 og deretter nye 4% dag 2, er det ikke sikkert du hadde tjent på handlen likevel pga. rebalansering.

Håper det var en grei nok forklaring, sent på kveld for en småbarnspappa! :sweat_smile:

Greit nok forklart, men er det slik du beskriver så er det jo i hvertfall komplett ubrukelig.

Trodde 10x betydde 10x.

5% underliggende = 50%

Eller kan jo snu på det så blir det jo 10x innsats.

Satser du 100 000 så er det jo tap/avkastning til 1 million som ligger i potten. Minus rebalansering osv seff.

5% av 100 000 er jo 5 000. Men siden det 10x så er det jo 5% av en million. Altså 50 000 som da er 50%gevinst på 100 000 investert.
Trøtt selv på reisejobb her :crazy_face:

Edit: ja jeg skjønner. Kjøp lå på 0,01 og jeg kjøpte på salg som var 0,02. Derfor blir det kjøp som må helt opp til 0,03 :wink::+1:

Kjøp bear OBX x5 dnm . Alltid MM til og komme deg ut , kan fint kjøre SL der og :slight_smile:

SPX med 8,5 poeng variasjon fra lav til høy… rimeliiiig tight! Noen tanker om det @Nocturne?

Funny at 10X er helt nede på 0.02. Der var det enkelt å gå på en smell etter at oppgangen begynte i medio mars.

Det ble en pen doji-stjerne helt på toppen der ja :wink:

Ja 5x går greit. Denne gangen gikk jeg for xactobx bear. Gearet x2 og kan jo belåne en hel del også dersom man ønsker høyere eksponering. Meget bra omsetning også :ok_hand:

1 Like

Enig at det er ubrukelig når spread er så høy.

Hadde du derimot handlet noe som kostet f.eks 200,- med en spread på 1% hadde du fint kunne solgt til 300,- minus spread på 1%, altså 297,-

Så skal du handle igjen, sjekk hva spread ligger på først, det står som regel oppgitt i %.
Så slipper du at potensiell gevinst blir spist opp. :slightly_smiling_face: