Klart det blir lavt volum, når bjellesauene på Nordnet ikke får handle…
Jeg kjøpte en hel del bear s&p500x10 dagen før s&p gikk ned 5% på en dag i juni.
Jeg jublet først neste dag da det stod 50% gevinst. Men det var vel omsatt for 50 kroner da. Den eneste måten jeg kunne komme meg ut da på var å selge med 50% tap. Nordnet mente at siden den handlet på kun på 0,02 så måtte man gjøre regning med slikt. Neste er jo enten 0,01 med 50% tap eller 0,03 med 50 %gevinst. Det sa visst seg selv at man ikke kunne komme ut med gevinst mente de på…
Kom omsider ut break-even. Men det er bare å holde avstand fra slikt søppel.
Ville heller solgt denne hos IG, tror det er bedre spread pr leverage. Og her kommer man seg ut når man vil ikke minst.

Sikler på den doble toppen i SPX. Bør være en god r/r trade med thight stop. Kan tenkes den bryter over ATH og skaper fomo før den deiser ned tho’, vanskelig å si. Chartet roper i allfall “caution”.
Likte forøvrig “biggest drop in stock market history”. Ingen tror på det akkurat nå da… 
Så du handler et derivat med en spread på 33% og sier det er søppel fordi du ikke tjente på handelen…?
Grunnen til at det sto 50% opp er jo fordi noen har kjøpt av MM til 0,03. Indeksen måtte falt over 6,6% ca. for at du skulle kommet deg ut med 50% gevinst.
Stemmer. Ble siste gang jeg prøvde meg på det derivatet. Er så sykt liten omsetning. Brukte uker på å komme ut igjen.
Unskyldningen deres var at den handlet så lavt som 0,02 derfor måtte det helt ekstraordinære bevegelser til for å gi det instrumentet gevinst.
Jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne selge på f.eks 0,022. Da fikk jeg til svar: “det er pga av at det ikke ligger kjøpere på den kursen”. Når jeg sa at det er umulig å legge inn både kjøps og salgsordre til den kursen så svarte de aldri på den. 
Naturligvis. Derfor jeg skrev hvor lite det var omsatt. Det sier seg selv at noen har kjøpt da.
Hvordan kom du frem til 6,6% på et instrument som forsterker det underligende med x10? Dette hadde jeg kun over natta da.
Du ber om å bli flådd når du kjøper noe med så høy spread. Ville du kjøpt noe til 10 000,- hvis høyeste bid lå på 6 600,-?
Så vidt jeg vet handles ikke bull/bear sertifikater i lavere intervaller enn 0,01.
Omsetning har lite å si i slike sertifikater, så lenge MM ligger ute med ordre for kjøp og salg så har du en motpart.
Sjekk spread hvis du skal handle, det bør ligge på rundt 1%, er det mye mer enn det bør du la være eller finne noe annet.
Det er bedre å handle noe som koster 200,- enn noe som koster 0,02,- selv om du kan kjøpe flere, så er det prosentene som teller. 
Nei, men jeg regnet med at tallene skulle forandre seg til neste dag. Var helt sikker på markedet skulle falle da. Kjøpte bears&p500x5 også. Den funket meget bra.
Poenget er at når man kjøper et slikt instrument dagen før s&p faller mer enn 5% på én dag, noe som er sjeldent og alikevel ikke klarer å komme seg ut med gevinst. Da er det søppel etter min mening. Det står jo på nettsiden at man skal gange det med 10 da. Med mindre man oppbevarer det i mange dager. Men nok om det. God kveld 
Hvordan kom du frem til 6,6%?
Snart på tide å sette Tesla Bear igjen? Eller er ikke høydeskrekk et fenomen lenger?
Ja, du traff godt, men spreaden spiste opp potensiell gevinst.
Beklager, regnet selvfølgelig feil.
Underliggende måtte falt ca. 10% samme dag, ikke 6,6%.
Siden du handlet på 0,02 så lå MM sine ordre ute med 0,01 på kjøp og 0,02 på salg - som vil si en spread på 50%.
Når underliggende (ES i ditt tilfelle) da falt ca. 5% så lå MM sine ordre ute med kjøp/salg til 0,02-0,03. For at du skulle kommet deg ut på 0,03 måtte MM lagt ut kjøp på 0,03, som vil si ytterligere 5% fall i underliggende når gearingen på sertifikatet er 10x.
Selv om underliggende hadde falt 7% dag 1 og deretter nye 4% dag 2, er det ikke sikkert du hadde tjent på handlen likevel pga. rebalansering.
Håper det var en grei nok forklaring, sent på kveld for en småbarnspappa! 
Greit nok forklart, men er det slik du beskriver så er det jo i hvertfall komplett ubrukelig.
Trodde 10x betydde 10x.
5% underliggende = 50%
Eller kan jo snu på det så blir det jo 10x innsats.
Satser du 100 000 så er det jo tap/avkastning til 1 million som ligger i potten. Minus rebalansering osv seff.
5% av 100 000 er jo 5 000. Men siden det 10x så er det jo 5% av en million. Altså 50 000 som da er 50%gevinst på 100 000 investert.
Trøtt selv på reisejobb her 
Edit: ja jeg skjønner. Kjøp lå på 0,01 og jeg kjøpte på salg som var 0,02. Derfor blir det kjøp som må helt opp til 0,03 

Kjøp bear OBX x5 dnm . Alltid MM til og komme deg ut , kan fint kjøre SL der og 
SPX med 8,5 poeng variasjon fra lav til høy… rimeliiiig tight! Noen tanker om det @Nocturne?
Funny at 10X er helt nede på 0.02. Der var det enkelt å gå på en smell etter at oppgangen begynte i medio mars.
Det ble en pen doji-stjerne helt på toppen der ja 
Ja 5x går greit. Denne gangen gikk jeg for xactobx bear. Gearet x2 og kan jo belåne en hel del også dersom man ønsker høyere eksponering. Meget bra omsetning også 
Enig at det er ubrukelig når spread er så høy.
Hadde du derimot handlet noe som kostet f.eks 200,- med en spread på 1% hadde du fint kunne solgt til 300,- minus spread på 1%, altså 297,-
Så skal du handle igjen, sjekk hva spread ligger på først, det står som regel oppgitt i %.
Så slipper du at potensiell gevinst blir spist opp.