Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja, enormt thight nå. Vanskelig å si noe uten volumprofil, men hele greia lukter jo bottrading ut fra candles. I et normalt marked hadde denne formasjonen brutt ned for lenge siden, og det kraftig. Nå begynner weekly å bli extended, så jeg tenker det ikke kan fortsette med +0.5% ut uken. Spørsmålet er om korreksjonen blir langvarig eller kort :sweat_smile:

Så forresten fint intervju med Mark Spitznagel på CNBC - fondet hans er rigget for fall (fondet er forøvrig opp 4000% i år så… :smirk:)

1 Like
1 Like

Med OPEX på fredag bør man forvente volatilitet utover uka.

Får håpe det blir mest ned for din del :slightly_smiling_face:

1 Like

Takk for det, mener møtet er på onsdag? Det er forøvrig ikke noen spesielle forventninger til møtet ut fra hva jeg kan lese, så det kan absolutt bli en katalysator som setter fart på et fall. Worst case for bears er det business as usual og fortsatt ATH ut året :sweat_smile:

OPEX er på fredag, OPEC møtet er på onsdag ja :wink:

1 Like

Weekly consolidation under way! Target 751-747 i første omgang.

OBX brutt ned av bearflag.

XACT’en brutt opp av wedge.

3 Likes

Føler børsen er som en merkelig versjon av stigespillet… :thinking:

image

6 Likes

Weeklyen closer jo ikke på mange dager enda, litt tidlig å utrope at den er er brutt ned?

1 Like

Var ikke weekly, 4 hr bearflag.

Weekly ser slik ut hos meg:

Så når du zoomer ut til weekly, så ser egentlig chartet rett bullish ut, gitt at den ikke bryter ned innen de neste par ukene?

Så lenge den stigende trendlinjen ikke brytes så er det en bullish formasjon ja.
Poenget er at du ikke vil se endring på weekly chart før du ser endring på daily, og du vil ikke se endring på daily før du ser trendendring på 4 hr - og videre nedover. Alle trendendringer begynner på lavere timeframes og forplanter seg til høyere timeframes.

Grunn til at jeg ikke er bekymret for weekly ATM er fordi vi er så extended på momentum indikatorene. Volumet er også på vei nedover, og hvis du tegner en topplinje slik:

… blir formasjonen nøytral. Men jeg holder meg til det første bildet, og ignorerer topplinjen for nå, siden vi er i en opptrend. Må ha trendendring på 4 hr først, så daily, før vi kan begynne å snakke om bearish trend på weekly. Det er en stund til. Må helt ned til 720 for å endre trend på weekly :frowning:

Kortsiktig ned og så opp

2 Likes

Absolutt mulig, tror det faktisk ville vært sunt for en eventuell videre oppgang med en korreksjon nå, la oss si 10-15% ? Fra et r/r perspektiv, er jeg ikke sikker på om jeg ville kjøpt brudd over 777 pga. det fundamentale, men det virker ikke som det har hatt så mye å si så langt.

Weekly RSI er tilbake på pre-korona-dipp nivåer, og det blir interessant å se om den klarer motstanden her, i tilfelle vil det nok utløse et kjøpssignal… :thinking:

image

Forstår ikke helt logikken i 3. siste paragraf - tatt konteksten av at børsene stiger i betraktning;
“investorene følger med på teknologikrigen mellom USA og Kina…” - derfor er børsene opp? :sweat_smile:

Oppgangen gir ingen mening, annet enn at folk tenker at sentralbankene vil stille opp med ny frisk kapital om det skulle smelle ned igjen, og sånn går nu dag’an.

1 Like

Tipper s&p forsøker å sette ny ath idag også før den så vender nedover :slightly_smiling_face:

1 Like

Tviler på at den snur ned, er i såfall snakk om bare noen skarve prosenter før det går opp igjen.

Kommer til å være stigende inflasjon som til slutt og rest skal sette stopper for galskapen til sentralbankene / FED. Denne kan komme tidligere enn mange tror i USA, nå faller DXY videre gjennom 92,5 - da er neste stopp 88:

Dollaren fortsetter stupet, og snart stiger prisene i USA…

2 Likes

Ja vi får se på det :slightly_smiling_face:

Har nesten helt gitt opp bear, det er for mye penger i markedet og mere blir det…

1 Like

Jaja. Det er ikke noe man sitter på over tid. Var innom i juni og det gikk bra. Ellers gikk jeg ut av aksjemarkedet 3 januar i år. Satt da bear med en gang men noe tidlig ute så det ble ikke suksess.

Så kjøpte en del xact obxbear på fredag. Den er grei med god omsetning og idag pr nå som børsen er ned 0,4% så er den opp 0,9% ca.