Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Vært nær ved å gi opp mange ganger men har blitt værende og faktisk kjøpt mer. Så får tiden vise hvor smart det var. Olja er ned -1.04% nå, knekker den ned fra wedgen så ser vi fort $40-38 dollar.
Opec møtene i morgen og fredag blir spennende å følge. Håper det kan skape noe salgspress.

image

2 Likes

Får se, har solgt unna mye så har kontanter om det skulle smelle. Men tror ikke det blir den smellen mange forventer :slight_smile:

Stille før stormen… :thinking:

image

image

I går var årets laveste trading volum. Faktisk like lavt som 24.12.19 :sweat_smile:

3 Likes

Det har ikke akkurat vært vanskelig å tjene penger i dette markedet, med mindre man er bjørn :sweat_smile:

1 Like

Har hatt et bra år så langt, men det er ikke takket være bjørnene nei. Spesielt bra har jallaaksjene mine gjort det og jeg er vel opp over 100% på dem i år, og dessuten har gull og sølvgruvene gitt meg en fin avkastning.

Akkurat nå sitter jeg på bull/bear gjerdet siden jeg er veldig usikker på hvilken vei det går, synes dog RSI ser ganske bull ut?

Screenshot 2020-08-19 at 09.09.53

2 Likes

Ingenting biter på børsene nå. Et par år tilbake så ble det full panikk på børsene for hver gang Trump Twittret.

2 Likes

Kanskje litt provoserende, men kjøpte litt nå (men bare for 50% av potten) :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Greit nok at S&P er i bulltrend, men steike for en lineær oppgang

1 Like

Bjørner eller kuer?

Kjøpt faktisk uten gearing xact omx etf, dvs long

https://www.cnbc.com/2020/08/18/stock-market-futures-open-to-close-news.html

1 Like

Er glemt i morgen det, så lenge de fortsetter å printe penger går markedet bare en vei. De har malt seg opp i ett hjørne, de kommer seg heller ikke ut av det før økonomien står på egne bein igjen…

Jeg er enig i at de har malt seg opp i et hjørne, men hva tror du skjer når økonomien står på egne ben igjen? Den har ikke gjort det siden finanskrisen. Sist FED prøvde trappe ned QE og sette opp renta falt markedet med en gang. De er i deep shit for real nå :smirk:

Da må de bare fortsette, noe de sikkert gjør også. Gjelden kommer uansett ikke til å bli tilbakebetalt :slight_smile:

Fortsetter de i samme takt så vil dollaren kollapse til slutt og hyperinflasjon finne sted.

1 Like

Det er ikke utenkelig :slight_smile:

For en nydelig close for bears på økt volum! Bearish engulfing på daily. Nå må det bare dumpes i morgen for bekreftelse!

NB! Dollaren har bunnet ut på kort sikt! Rally!

2 Likes

Meeget interessant

1 Like