Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ser ut som bounce’n ble kortvarig ja.

The stars are perfectly aligned nå, trenger bare noe bearish nyheter som er uventet og vi har take-off! Avventer til neste uke for å fylle på her, satser på en liten dipp til for en higher low før vi tar av!

1 Like

Klokker vel inn på det ved stenging idag. Så går sånnsett etter boka :slightly_smiling_face:

Treet skal ristes før helgen?

innlegg 6666 der buffet, pass deg.

1 Like

0,3% ned må da regnes som normalt og test av støtte? Vi har vel opplevd værre dager i 2020?

Joda, men det er jo litt usikkerhet rundt hvor vi skal videre og da kan slike dipper lure ut en hel del tradere tror jeg. Eller lure inn på bear.

1 Like

Kryper oppover i USA igjen :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Er det nå vi skal inn i “siste dansen”/nachspiel på børsene? :grin:

3 Likes

Som jeg skrev tidligere forventer jeg også en “final leg” up. Kommer til å øke posisjonen til maks neste uke eller uken etter.

Sidenote: hvordan tjener egentlig Robinhood penger når alle trades er gratis? Hører dere Nordnet? Gratis!

https://www.cnbc.com/2020/08/21/robinhood-is-having-a-moment-users-should-be-careful.html

Tja, vi får se hvor lurt det blir. En lang oppgangsperiode blir gjerne avsluttet med et ellevilt nachspiel. F.eks jalla-aksjer stiger 30-40% på en dag osv. Men så blir det jo kjedelig for de som bare fortsetter å danse etter musikken er slått av da :wink:

Hvis du ser på momentum så har det avtatt ganske mye her nå. Det er Big Boys som drar lasset. F. eks Apple som var opp 4% sist jeg sjekket. Jeg tror fallet, når det kommer, kommer til å ta alle på senga. Det kan ikke times exactly, så jeg velger å fylle på når jeg ser lokale bunner i bear.

Er ganske tydelig definert topp i OBX chartet. Bryter vi over der vil bear nødvendigvis bryte ned til ATL og da er det bare å ta tapet og komme seg videre. Olja er på vei nedover etter brudd av wedgen og kortsiktig bør den ned til $38 ila. neste uke. Krysser fingrene for at det drar oss ned.

God helg!

1 Like

Vil heller si at den har brutt opp og tester støtte rundt 753. Samme med osebx rundt 860. Bryter den ned igjennom der så er jeg enig med deg. Men enn så lenge så ser det bra ut. Det er uten tvil de store som drar lasset ja!

Et krakk kommer som regel når konsensus tenker at aksjer bare kan stige oppover ja :slight_smile:

God helg ja!

Edit: Stenger s&p over 3400 i dag?

2 Likes

Og dow over 28000?

Eller får vi risk-off siste 30?

Kommer sikkert til å bryte, ser ikke ut som det er noe som skal ned der borte uansett…

1 Like

Tesla begynner jo å nærme seg en fornuftig prising? :sweat_smile::see_no_evil:

1 Like

Helt sinnsykt, den trades hardt før splitt. Virker ikke som noe stopper den aksjen, totalt frakoblet alt som heter fundamentale forhold :slight_smile:

1 Like

Der må det gjøre vondt å være short :sweat_smile:

Ja, gjør ikke rent lite vondt å sitte utenfor heller… Hehe :slight_smile: Broren til fruen kjøpte på 400-450 og holder fortsatt, har gjort det bra han :slight_smile:

1 Like