Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Dette er vel som musikk i ørene for deg @Nocturne ?

2 Likes

Da bør man sitte med gull

Gull, krypto og eiendom :slight_smile: Eventuelt short/bear i aksjemarkedet. Full shutdown i usa så skal det vel noe til å sende børsene videre opp? Med mindre de deler ut helikopterpenger da og hele usa skal bruke de på trading :slight_smile:

Gull er jo en trygg havn, men man kan jo ikke bruke det til noe. Men er jo også avhengig av å stole på en tredjepart. Der har krypto en fordel. Man kan jo eie gull-backede tokens også da.

Er fra de nærmeste man får høre det. Virker ikke akkurat å være presidentmateriale. Men, i USA kan alt skje, da Trump faktisk har sittet med makten i 4 år.

2 Likes

Kona leser den boken nå. Jeg skal lese den etterpå. Hun er klinisk psykolog med Ph.D så regner med det er noe i påstandene hun kommer med :blush:

1 Like

Bra, da er du i gode hender! :grinning:

Trenger ikke ha Phd for å skjønne at den mannen ikke er riktig skrudd sammen.

2 Likes

Vi snakker fortsatt om @Nocturne, sant? :slight_smile:

2 Likes

Hvem ellers?

Good one :sweat_smile:

Interessant artikkel.

Sammenfaller bra med at på fredag var det bare 34 nye ATHs i S&P. Large caps drar fremdeles lasset og vi vet alle large caps er overpriset fra et fundamentalt perspektiv. Apple til 2 trillioner, de brukte 42 år på å nå 1 trillion. 2 år på å doble dette. Kommer virkelig folk til å kjøpe SÅ mange nye Apple produkter de neste årene når de mest sannsynlig er arbeidsledige, og det er handelskrig mellom Kina og US? Dette er bare et eksempel.

Markedet i US lever på lånt tid. Det er bare et tidsspørsmål før denne ballongen sprekker og jeg håper det vil smitte over til vår børs så vi bjørner får litt mat på bordet :sunglasses:

4 Likes

Hva tenker du om pressekonferansen?

Interessant!

Behandlingsformen har vært kjent lenge men er noe kontroversiell og ikke fail-proof. Som et ledd i å minske skadeomfanget og lure enda flere inn på topp fungerer det nok bedre… :blush: Når det er sagt er det fint det kommer behandlingsformer folk kan dra nytte av, på et eller annet tidspunkt må vi kunne gå tilbake til en form for normalitet.

Ser futures reagerte med gap up open som raskt har blitt solgt ned. Daily ligger an med en spinningtopp men hva endelig candle blir er vanskelig å si før det nærmer seg børsåpning i US i morgen. Mitt tips er at dette er den siste krampetrekningen før vi skal nedover til uken. Håper på en dipp i OBX bear til 26 tallet, så skal jeg doble posisjonen :sweat_smile:

#goingoutinstyle

P.S - Paging @rudinvest eller noen andre som har greie på EW. Trodde jeg hadde skjønt det og fått en perfekt telling på OBXen (weekly chart) men ser det ikke stemmer helt når jeg leser reglene for wave 2. Fint om noen kan poste en telling så jeg kan sammenligne (det jeg er usikker på er om dette er wave 3 eller 5 vi er i nå :crazy_face: ).

2 Likes

Boom

Screenshot 2020-08-24 at 09.47.14

1 Like

Prøver å lære meg EW. Synes det er vanskelig å få alt til å line opp perfekt, men ifht. reglene skal denne tellingen være innenfor. I følge denne tellingen er vi nå i siste leg (wave 5) før korreksjonen begynner. Wave 5 ser litt rar ut foreløpig, normalt skal denne bryte oppover og lage en ny HH. Hvis den ikke gjør det er den truncated. Dette er visstnok sjeldent, men ikke umulig. Jeg har bare telt impuls-bølgene på weekly, og har ikke verifisert på lavere timeframes. Har dog sjekket ifht. fib nivåer og det stemmer ganske bra slik:

(Bearish versjon hvis wave 5 er avstumpet)

Weekly close over 780 er fremdeles det som gjelder i min bok, EW eller ikke :slight_smile:

Faller bjellesauen USA, faller også resten:

2 Likes

Poenget i artikkelen er vel at USA børsene ser dyre ut målt mot europeiske aksjer, og at man ser for seg at Europa relativt sett vil gjøre det bedre fremover.

Ser jo ut som om det er “risk-on” som gjelder nå enn så lenge

1 Like

Må se litt nærmere etterpå når jeg har anledning. Men en av reglene er at bølge 4 ikke kan bevege seg inn i bølge 1. Men reglene er jo forbeholdt cash marked, ikke futures.

Dette er cash marked - ikke futures :slight_smile:

Ja, stemmer, hvis du zoomer inn på lavere timeframes tror jeg ikke de overlapper, men HVIS de overlapper så er det ikke snakk om så mye. Jeg tar gjerne en wave count på Nano også når du har tid - prøver å forstå alle reglene, er mye å sette seg inn i. Men i Nano har jeg enten at vi avsluttet en bølge 3 på sist topp, eller at det var en bølge 5 og at vi skal ned i en ABC nå. Uansett så ser det ut som salget på 32 kr var ganske nær toppen foreløpig, så er godt fornøyd :slight_smile:

2 Likes

Hvor lenge var du aksjonær i Nano?

Bjørnene begynner å bli apatiske virker det som. :slight_smile: